Graspop Metal Meeting 2025

Pfff, moeilijke puzzel om de 2 laatste headliners van Graspop te voorspellen nu, Muse zou logisch zijn maar spelen dan wel 3 dagen na elkaar, Scorpions zou verschrikkelijk zijn en Within Temptation nog erger. Ziet er niet goed uit.
Ik geef Bring Me The Horizon een goede kans, ze zijn headliner op Rock Am Ring

• Winning
Waarderingen: Steph85
Je kan ze ook niet midden de dag zetten hé. Van mij mogen ze Nicko McBrain gewijs met pensioen gaan. Maar helaas, dat is ons nog niet gegund. Feit is, dat ze wel weer volk zullen aantrekken. Maar aangezien Leprous of Russian Circles (mogelijk) op dat zelfde tijdstip aantreden, zal het mij worst wezen.
Dat volk valt wel mee. Kaarten zijn al maanden uitverkocht. Nicko was ook al een tijd niet meer op z'n top maar echt zeker niet zo belabberd als Klaus al jaren is. Echt plaatsvervangende schaamte door zulk slechte zang, mijn hemel. Dan nog liever Frans Bauer man.

Dat volk valt wel mee. Kaarten zijn al maanden uitverkocht. Nicko was ook al een tijd niet meer op z'n top maar echt zeker niet zo belabberd als Klaus al jaren is. Echt plaatsvervangende schaamte door zulk slechte zang, mijn hemel. Dan nog liever Frans Bauer man.

Staan toch altijd nog gewoon in grote zalen, dus dat volk gaat er echt wel staan :)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Goh, toch behoorlijk matige affiche van Hellfest voor mijn smaak. Headliners zwak, undercard te onbekend (my bad).

En ik vrees ook wel voor de overige headliners van Graspop. Zal sowieso wel Within Temptation worden en... Mja wat nog? Priest terug ofzo?

Persefone wel onmiddellijk doorsturen aub! 🤘

Persoonlijk vind ik de undercard van Hellfest niet bijzonder in vergelijking met Graspop. Als je niet enthousiast wordt van stoner, blijft er weinig bijzonders meer over. Dan schat ik Alcatraz véle malen hoger in dan beide grote broertjes.

• Leuk
Waarderingen: Hopper
Dan schat ik Alcatraz véle malen hoger in dan beide grote broertjes.
Haha, hier ben ik het helemaal mee eens, zei ik net ook tegen vrienden. Hoe veel tofs er ook tussen die dik 180 Hellfest namen staan, Alcatraz wint het nog steeds ruim voor me. Die hebben in mijn niche echt absurd goed geboekt.

Maar Hellfest heeft wel The Ocean en het is echt hóóg tijd dat die weer op Graspop staan. We zijn inmiddels drie albums en tien jaar verder sinds hun laatste (en enige) doortocht. Hups Graspop, boeken die band.

Nog even wat opmerkingen op de Hellfest lineup.

Graag op Graspop:
The Ocean
A day to remember
Skindred
Muse

In mindere mate:
Sex pistols
Arabrot
Knocked lose
In Extremo
Walls of jericho

Linkin park was leuk geweest, gaat natuurlijk niet gebeuren maar voor de volledigheid toch maar erbij.

Vriend waarmee ik naar Graspop ga zou wel blij worden van Myles Kennedy, Tremonti en Eisbrecher dus doe die ook maar.

Overige opmerkingen, opvallende spots etc:
  • Heilung, als mainstage sub? Vreemde positie.
  • Till Iindemann als sub is knap geboekt.
  • The Hu staat heel hoog
  • Electric Callboy gaat daar toch wel de grootste show van hun carrière spelen, tof voor ze. Mooie spot, en verdiend.
  • Imminence als derde laatste op ms2, mooie spot voor ze en ook verdiend. (maar wel onverwacht voor mij)
  • Savatage staat ook vrij laag. Knap geboekt.
  • Dream Theater staat daar als mainstage sub, dus ik gok op graspop ook.
  • MiW ook mooie spot daar, leuk om te zien als fan.
  • Lorna shore staat lager dan ik had verwacht, ook opvallend dat ze op de mainstage staan. Denk op Graspop ook mainstage maar iets hoger.
  • Cyprus hill, wat vinden we daarvan? Ook op Graspop of gewoon een rare boeking?
  • Sex pistols zou een mooie jupiler stage headliner zijn voor Graspop, gezien de spot die ze krijgen op Hellfest. Hetzelfde geldt voor Knocked Lose.

Nog even wat opmerkingen op de Hellfest lineup.

Graag op Graspop:
The Ocean
A day to remember
Skindred
Muse

In mindere mate:
Sex pistols
Arabrot
Knocked lose
In Extremo
Walls of jericho

Linkin park was leuk geweest, gaat natuurlijk niet gebeuren maar voor de volledigheid toch maar erbij.

Vriend waarmee ik naar Graspop ga zou wel blij worden van Myles Kennedy, Tremonti en Eisbrecher dus doe die ook maar.

Overige opmerkingen, opvallende spots etc:
  • Heilung, als mainstage sub? Vreemde positie.
  • Till Iindemann als sub is knap geboekt.
  • The Hu staat heel hoog
  • Electric Callboy gaat daar toch wel de grootste show van hun carrière spelen, tof voor ze. Mooie spot, en verdiend.
  • Imminence als derde laatste op ms2, mooie spot voor ze en ook verdiend. (maar wel onverwacht voor mij)
  • Savatage staat ook vrij laag. Knap geboekt.
  • Dream Theater staat daar als mainstage sub, dus ik gok op graspop ook.
  • MiW ook mooie spot daar, leuk om te zien als fan.
  • Lorna shore staat lager dan ik had verwacht, ook opvallend dat ze op de mainstage staan. Denk op Graspop ook mainstage maar iets hoger.
  • Cyprus hill, wat vinden we daarvan? Ook op Graspop of gewoon een rare boeking?
  • Sex pistols zou een mooie jupiler stage headliner zijn voor Graspop, gezien de spot die ze krijgen op Hellfest. Hetzelfde geldt voor Knocked Lose.
Vind ik Muse toch een veel logischere boeking dan Cypress Hill, of 't moet zijn dat ik enkel de verkeerde liedjes van hem ken :unsure:

Laatst bewerkt:
De artiesten bio is ook goud :)
Bekijk bijlage 11911
Das een oud grapje: you’ve been Rick-rolled! 😅 Wel mooi dat ze dat zo verwerken! Kom meneer Asthley ook niet vinden op de poster.

P.s. ik vind de Hellfest lineup bijzonder matig. Kom niet verder dan Tremonti en Blackgold, aangezien LP toch al uitgesloten is.

Wel balen dat ik geen Mudvayne zie. Ik luister nooit meer op basis van leaks, want de teleurstelling is daarna te groot geweest 😢🤣

Users who are viewing this thread