Graspop Metal Meeting 2025

GMM Wishlist (geen dubbelaars met vorig jaar, geen overlap met Alcatraz, geen exclusives):
  • Alcest ✅🤘
  • Conan*
  • Cypress Hill* 🤘
  • Dethklok* 🤘🤘🤘
  • Eisbrecher
  • Månegarm* 🤘🤘🤘 (obviously, zie profielfoto.. ;))
  • Muse*
  • Pentagram*
  • Persefone*
  • Satchvai Band*
  • Sex Pistols ft. Frank Carter*
  • Skindred 🤘
  • Sunn O)))*
  • The Cult 🤘🤘
  • The Ocean 🤘🤘
  • Trollfest
  • Turbonegro*
  • Unto Others 🤘
  • Urne*
  • Wheel* 🤘
  • Within Temptation

Laatst bewerkt:
GMM Wishlist (geen dubbelaars met vorig jaar, geen overlap met Alcatraz, geen exclusives):
  • Alcest ✅🤘
  • Conan
  • Cypress Hill 🤘
  • Dethklok 🤘🤘🤘
  • Eisbrecher
  • Epica
  • Leprous
  • Månegarm 🤘🤘🤘 (obviously, zie profielfoto.. ;))
  • Muse
  • Pentagram
  • Persefone
  • Satchvai Band
  • Sex Pistols ft. Frank Carter
  • Skindred 🤘
  • Sunn O)))
  • The Cult 🤘🤘
  • The Ocean 🤘🤘
  • Trollfest
  • Turbonegro
  • Unto Others 🤘
  • Urne
  • Wheel 🤘
  • Within Temptation
Mooie lijst!

Epica staat al op Graspop, dus heb je mazzel. :)
Leprous staat al op Alcatraz.

De vraag was sowieso niet meer of SOAD nog ging optreden, aangezien Serj in een interview heel duidelijk aangaf dat ze op meerdere continten shows gepland hebben in 2025 en 2026. De vraag is meer wanneer ze in Europa staan, en waar.
Een tijdje terug dacht ik hier (of in het werchter topic, weet ik niet meer juist) gelezen te hebben dat het terrein van graspop nog voor een losse dag geboekt zou zijn voor volgend jaar. Optie voor SOAD?

Mooie lijst!

Epica staat al op Graspop, dus heb je mazzel. :)
Leprous staat al op Alcatraz.
Thnx, toch niet goed genoeg gecontroleerd.. ;)
Aangepast en ook maar gelijk sterretjes toegevoegd voor de bands die ik nog niet eerder gezien heb.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Mogen doorkomen van mij uit Clisson:

Linkin Park (0.001% kans)
Refused
A Day To Remember
Turbonegro (staan al op Sjock, I know)
Turnstile (ook al stonden die er vorig jaar)
Stick to your guns (kans is groot dat ze wachten tot na hun show in januari)
Nasty
Knocked Loose
Walls of Jericho
Gorilla Biscuits
Gutalax (alcatraz)
Wind Rose

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias en PFR666
Een tijdje terug dacht ik hier (of in het werchter topic, weet ik niet meer juist) gelezen te hebben dat het terrein van graspop nog voor een losse dag geboekt zou zijn voor volgend jaar. Optie voor SOAD?
Er wordt gezegd dat ze dat doen voor Metallica. Geen idee wat er van aan is. Heb er verder nog maar weinig over gehoord en ook geen duidelijke geruchten bij mijn weten over andere shows in Europa

• Alcest ✅🤘
  • Conan*
  • Cypress Hill* 🤘
  • Dethklok* 🤘🤘🤘
  • Eisbrecher
  • Månegarm* 🤘🤘🤘 (obviously, zie profielfoto.. ;))
  • Muse*
  • Pentagram*
  • Persefone*
  • Satchvai Band*
  • Sex Pistols ft. Frank Carter*
  • Skindred 🤘
  • Sunn O)))*
  • The Cult 🤘🤘
  • The Ocean 🤘🤘
  • Trollfest
  • Turbonegro*
  • Unto Others 🤘
  • Urne*
  • Wheel* 🤘
  • Within Temptation
Even je template stelen,

• Alcest ✅
  • Dethklok
  • Eisbrecher
  • Muse
  • Within Temptation
  • Opeth
  • Meshuggah
  • Russian Circles
  • Alestorm
  • Polaris
  • Landmvrks

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en sven.cr
Even je template stelen,

• Alcest ✅
  • Dethklok
  • Eisbrecher
  • Muse
  • Within Temptation
  • Opeth
  • Meshuggah
  • Russian Circles
  • Alestorm
  • Polaris
  • Landmvrks
Ging nog wel om namen van de Hellfest line up dacht ik, dat geldt niet voor jouw lijstje zo te zien. Wel opvallend dat Opeth en Meshuggah niet op Hellfest staan overigens. Heel benieuwd of die nu nog wel naar Graspop gaan komen, of dat die gewoon net niet kunnen dat weekend ofzo.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Ging nog wel om namen van de Hellfest line up dacht ik, dat geldt niet voor jouw lijstje zo te zien. Wel opvallend dat Opeth en Meshuggah niet op Hellfest staan overigens. Heel benieuwd of die nu nog wel naar Graspop gaan komen, of dat die gewoon net niet kunnen dat weekend ofzo.
Ik vond Opeth ook een opvallende afwezige. En eigenlijk had ik ook The Prodigy verwacht op de donderdag of vrijdag van Hellfest. Meshuggah weet ik niet, ik volg die band eerlijk gezegd niet als zijnde geen fan daarvan

Soit, een vergelijking met Hellfest voor mezelf persoonlijk. Ik noem hier de bands op Hellfest die me aanspreken. Hierbij de voor mij leuke bands. 3 uitroeptekens zijn bands die ik nog nooit gezien heb en die dus voorrang zouden krijgen, ook al ben ik er maar gewoon benieuwd naar (en geen super fan van). 2 uitroeptekens behoren tot mijn favorieten allertijden, maar heb ik reeds live gezien. Als er niks bijstaat dan heb ik ze al live gezien en zou ik er niet speciaal een ticket voor kopen

Donderdag

Korn
Till Lindemann
Airbourne !!
Apocalyptica !!
Electric Callboy
Seven Hours After Violet !!!
Turbonegro !!!
Fit For An Autopsy !!
Whitechapel !!
Mental Cruelty
Sunn o)))
--> 2 bands met een 3 uitroeptekens. SHAV speelt ook op Graspop, van Turbonegro geen mega fan. Alle bands met 2 uitroeptekens spelen ook op Graspop

Vrijdag

Muse !!!
Royal Republic !!!
Within Temptation
Spiritbox
Epica
Charlotte Wessels
Exodus !!
Sacred Reich !!
Tankard !!
3 Inches Of Blood !!!
Nervosa !!
Burning Witches
Wind Rose
Trollfest
--> Tja Muse eh ... Hopelijk spelen ze op Graspop op zaterdag. RR ben ik gewoon benieuwd eens naar maar ga er zeker geen ticket voor kopen. 3 IOB speelt op Alcatraz reeds. Verder redelijk thrashy, I like that. En de vrijdag is voor mij de zwakste Graspop dag.

Zaterdag

Scorpions
Satchvai Band !!!
Judas Priest !!
Dream Theater !!
Savatage !!!
Beyond The Black
Ross The Boss
Majestica
Turnstile
Nasty !!
Pest Control !!!
The Ocean
Persefone
Abbath
-->Jaloers op Pest Control! Satchvai wel echt benieuwd naar. Savatage speelt ook op Graspop. Nasty zou ik gewoon zeker gaan zien omdat ze Belgisch zijn maar ben er ook wel fan van, maar geen mega fan. Judas Priest mag van mij door naar Graspop maar ze durven niet denk ik bij Graspop uit schrik voor gezaag over herhaling

Zondag

Linkin Park !!
Refused
Bastardane !!!
A Day To Remember
Motionless In White !!
Lorna Shore !!
Guilt Trip !!!
--> Linkin Park wil ik gewoon Two Faced eens live van horen maar ik probeer wel een Ticketswapje voor een arenashow. Bastardane maar van mij door naar Graspop onmiddelijk, net als Guilt Trip. De rest van de 2 uitroeptekens staat op Graspop

Eindconclusie: enkel die vrijdag met Muse en voor de rest lekker veel thrash kan mij echt aanspreken. Dat in combinatie met de zwakkere vrijdag van Graspop. Overweeg ik een combi voor Graspop en daar een dagje te ontsnappen en even naar Hellfest te gaan. Mocht nu Muse nog worden toegvoegd op de zaterdag van Graspop, dan toch maar het zo laten denk ik. En ja ik zie Judas Priest op de zondag van Graspop eigenlijk echt wel zitten, maar ja ...

Yes klopt! Ben heel benieuwd waar GMM nog mee afkomt in de komende weken/ maanden

Welke dag wil je dan even naar Hellfest gaan? De vrijdag?
Vrijdag inderdaad. Dat is de dag dat Muse speelt en een hoop thrash (eigenlijk echt een droom Altar voor mij), en dat ik Graspop zwakker vind. Ik heb dan op Graspop enkel Slipknot, Gloryhammer en The Ghost Inside. En alle drie de bands reeds live gezien

Vrijdag inderdaad. Dat is de dag dat Muse speelt en een hoop thrash (eigenlijk echt een droom Altar voor mij), en dat ik Graspop zwakker vind. Ik heb dan op Graspop enkel Slipknot, Gloryhammer en The Ghost Inside. En alle drie de bands reeds live gezien
Maar hoe ga je dat doen dan? Want Hellfest is meer dan 13 uur reizen vanaf Antwerpen. En da's enkel de heenreis.

Hoe ga je dat combineren met je werk dan? En de reistijden heen en terug? Ben heel benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: saurus, Loek123 en Jamel
Klinkt wel echt als een vrij onmogelijke opdracht. Heb je alle bands van de graspop vrijdag al geluisterd? Er komt natuurlijk ook nog het een en ander bij. Staan pas 21 bands op die dag dus nog wel minstens 12. Voor mij is vrijdag ook niet de sterkste dag, maar zal me wel vermaken.

En eigenlijk had ik ook The Prodigy verwacht op de donderdag of vrijdag van Hellfest.
Die stonden er dit jaar al, dus logisch dat die er niet staan, zeker gezien dat interview met de festivaldirecteur wat eerder gedeeld werd (Maiden en Slipknot laten schieten omdat hij niet teveel herhaling wil).

• Leuk
Waarderingen: won666 en johanra

Users who are viewing this thread