Graspop Metal Meeting 2025

het is weer tijd voor de supergroepen:
black country communion (supergroep met glenn hughes, joe bonamassa, jason bonham, ..)
satchvai band (steve vai, joe satriani)

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
mooie headliners, paar heel vreemde subheadliners maar over het algemeen gewoon een sterke lineup. vind het wel vreemd dat ze slipknot, maiden en deftones niet gestrikt hebben
Om herhaling te vermijden staat in het interview dat ik geshared heb in in het Hellfest topic

Enkele dingen die me opvallen aan de affiche van Hellfest

- Was The Midnight Ghost Train niet gestopt?
- Korn en Lindemann daar op een dag, bij ons zijn dat allebei nortstage headliners op 2 dagen
- Jinjer stageheadliner, zullen op Graspop dus ook mogelijk hoog eindigen neem ik aan
- Dream Theater in open lucht. Normaal zou ik resoluut neen daar tegen zeggen, maar aangezien ik op Graspop ook Powerwolf en Iron Maiden wil zien zeg ik er nu resoluut ja tegen (want anders zit ik met een overlap)
- Nasty is de enige Belgische boeking denk ik. Wel leuk dat ze zoveel Nederlandse boekingen hebben maar zo een female fronted podium is dat ook niet raar natuurlijk
- Cypress Hill ... ok dan ...
- Lorna Shore in het daglicht wordt echt raar. Beetje Dream Theater verhaal. Maar hierbij blijf ik resoluut neen zeggen, zet die maar in de marquee aub!
-

Ook maar even een wensenlijstje opstellen dan. Dit is echt een rijtje vol met het soort namen wat Graspop nog enorm mist op het moment:
Monkey3 / Slomosa / Alcest (al gelekt) / Sunn O))) / Castle Rat / Russian Circles / Windhand / My Sleeping Karma / Stoned Jesus / Leprous / The Ocean / Wheel / Persefone / Urne / Blood Fire Death Bathory / Thou

Geweldige namen als Ihsahn, Conan, en VOLA (directe herhaling) en Thy Catafalque, Heilung, Satchvai Band, en Abbath Doom Occulta (uitgesloten door shows elders) laat ik dan nog buiten beschouwing.

Dus ja, naar mijn smaak overklast Hellfest hier Graspop echt ruimschoots. Maar wellicht dat dit hoop biedt voor de laatste drop waar Graspop nog mee gaat komen. De ervaring van de laatste jaren leert mij echter dat ik meestal bedrogen uitkom, als ik erop reken dat de pareltjes van Hellfest ook naar Graspop komen...
Ja dit... Ik hou me vast aan de gedachte dat Graspop nog een hoop heeft aan te kondigen en er dus nog best wat van de namen die jij noemt (en Johan en Nikita) naar Graspop kunnen komen. Maar op basis van wat er nu bekend is, is het een afgetekende overwinning voor Hellfest. Met name op de undercard.

mooie headliners, paar heel vreemde subheadliners maar over het algemeen gewoon een sterke lineup. vind het wel vreemd dat ze slipknot, maiden en deftones niet gestrikt hebben
Deftones doet tot nu toe alleen majors volgend jaar en geen metalfestivals

Iron Maiden en Slipknot stonden daar toch pas nog, ze hebben bij Hellfest toch vaak net wat minder herhaling als bij Graspop.

Als GnR die rustdagen niet nodig heeft dan de sexpistols wel.
Dus 2 dagen blijft minimum frequentie
Hmm sex pistols is er dus niet bij op de 20ste bij gnr die staan op hellfest. Zullen we dan wel haasje over doen met het voorprogramma.

Ook maar even een wensenlijstje opstellen dan. Dit is echt een rijtje vol met het soort namen wat Graspop nog enorm mist op het moment:
Monkey3 / Slomosa / Alcest (al gelekt) / Sunn O))) / Castle Rat / Russian Circles / Windhand / My Sleeping Karma / Stoned Jesus / Leprous / The Ocean / Wheel / Persefone / Urne / Blood Fire Death Bathory / Thou

Geweldige namen als Ihsahn, Conan, en VOLA (directe herhaling) en Thy Catafalque, Heilung, Satchvai Band, en Abbath Doom Occulta (uitgesloten door shows elders) laat ik dan nog buiten beschouwing.

Dus ja, naar mijn smaak overklast Hellfest hier Graspop echt ruimschoots. Maar wellicht dat dit hoop biedt voor de laatste drop waar Graspop nog mee gaat komen. De ervaring van de laatste jaren leert mij echter dat ik meestal bedrogen uitkom, als ik erop reken dat de pareltjes van Hellfest ook naar Graspop komen...
In jouw wenslijst zitten sowieso redelijk wat namen (Sunn O))) / Russian Circles / My Sleeping Karma / Stoned Jesus / The Ocean / Wheel / Persefone / Urne / Thou) waarvoor het de eerste juni festivalaankondiging is, lijkt mij sterk dat die allemaal maar 1 festival gaan doen. Een ander festival in hetzelfde weekend lijkt mij dan wel logisch.

Ook maar een wishlist dan van namen die mijn Graspop nog wat mooier zouden kunnen maken:

Ultra Vomit / Poppy / Knocked Loose / Walls of Jericho / Blood Command / Wind Rose / HEALTH / Vola / Urne/ Leprous / Turnstile / Windhand / Alcest / Castle Rat

Ik kijk uit naar de tijd dat Scorpions er mee stopt zeg... echt een smet op die hele line-up van Hellfest als je het mij vraagt. Gelukkig is er altijd wat anders te zien op een festival, maar die kut band bezet wel elke keer een hoge plek terwijl daar ook gewoon een band neergezet kan worden die wel leuk en goed klinken. De Josti band bijvoorbeeld.

Ik kijk uit naar de tijd dat Scorpions er mee stopt zeg... echt een smet op die hele line-up van Hellfest als je het mij vraagt. Gelukkig is er altijd wat anders te zien op een festival, maar die kut band bezet wel elke keer een hoge plek terwijl daar ook gewoon een band neergezet kan worden die wel leuk en goed klinken. De Josti band bijvoorbeeld.
Je kan ze ook niet midden de dag zetten hé. Van mij mogen ze Nicko McBrain gewijs met pensioen gaan. Maar helaas, dat is ons nog niet gegund. Feit is, dat ze wel weer volk zullen aantrekken. Maar aangezien Leprous of Russian Circles (mogelijk) op dat zelfde tijdstip aantreden, zal het mij worst wezen.

Toch benieuwd wie de resterende headliners zijn. De ene zal wel Within Temptation zijn, die nog niet zijn bekend gemaakt omdat die kunnen schuiven qua datum en afhankelijk zijn van wanneer de laatste headliner kan.

Maar bij de kandidaten voor dat laatste plekje zijn er bij sommigen (Scorpions, Muse,...) geen redenen om die nog niet bekend te hebben gemaakt, dus dan ga ik er vanuit dat ze met iets anders bezig zijn (of waren wat niet gelukt is).

Als ge die headliners van Hellfest weglaat dan vind ik de rest van hun affiche nog altijd beter dan Graspop, ongelooflijk, chapeau!

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Gewoon weer een sterke lineup van Hellfest, met heel veel moois.
Staat toch wel een hele lading aan bands die ik graag zou zien en nog niet op Graspop staan.
Voor een headliner vergelijking is het nog wat vroeg, eerst maar eens afwachten wat Graspop gaat doen met die laatste twee headliners.
Ik denk dat die zaterdag voor een bepaalde doelgroep echt een droom line up is, met een hoop legendarische artiesten en gitaristen. Al is het niet mijn ding, vind ik het wel knap geboekt.
Het is ook duidelijker dat voor liefhebbers van bepaalde genres de undercard echt fantastisch is. Ik hoop dat Graspop deze doelgroep ook nog weet te overtuigen in de volgende ladingen met namen.
Qua grote mainstream metal namen is het denk ik een prima line up, maar niet overweldigend.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Dr. Hannibal
Ook de enige act waar een tijd bij staat. Zijn ze gehackt? Ik zie het ook op de website, maar niet op de poster.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ff tegengeluid laten horen. Moest ik hiervoor op voorhand een ticket gekocht hebben ik verkocht het meteen terug..

Do 2 bands die ik zou willen zien
Vr 2
Za 4 mis wat goeie moed
Zo 2

Das bijna evenveel als gmm momenteel en er moeten er nog 40 komen voor ons. Echter, als deze 40 hier uit gaan komen zie ik het wel somber in voor mezelf.

Users who are viewing this thread