Ik vond Opeth ook een opvallende afwezige. En eigenlijk had ik ook The Prodigy verwacht op de donderdag of vrijdag van Hellfest. Meshuggah weet ik niet, ik volg die band eerlijk gezegd niet als zijnde geen fan daarvan
Soit, een vergelijking met Hellfest voor mezelf persoonlijk. Ik noem hier de bands op Hellfest die me aanspreken. Hierbij de voor mij leuke bands. 3 uitroeptekens zijn bands die ik nog nooit gezien heb en die dus voorrang zouden krijgen, ook al ben ik er maar gewoon benieuwd naar (en geen super fan van). 2 uitroeptekens behoren tot mijn favorieten allertijden, maar heb ik reeds live gezien. Als er niks bijstaat dan heb ik ze al live gezien en zou ik er niet speciaal een ticket voor kopen
Donderdag
Korn
Till Lindemann
Airbourne !!
Apocalyptica !!
Electric Callboy
Seven Hours After Violet !!!
Turbonegro !!!
Fit For An Autopsy !!
Whitechapel !!
Mental Cruelty
Sunn o)))
--> 2 bands met een 3 uitroeptekens. SHAV speelt ook op Graspop, van Turbonegro geen mega fan. Alle bands met 2 uitroeptekens spelen ook op Graspop
Vrijdag
Muse !!!
Royal Republic !!!
Within Temptation
Spiritbox
Epica
Charlotte Wessels
Exodus !!
Sacred Reich !!
Tankard !!
3 Inches Of Blood !!!
Nervosa !!
Burning Witches
Wind Rose
Trollfest
--> Tja Muse eh ... Hopelijk spelen ze op Graspop op zaterdag. RR ben ik gewoon benieuwd eens naar maar ga er zeker geen ticket voor kopen. 3 IOB speelt op Alcatraz reeds. Verder redelijk thrashy, I like that. En de vrijdag is voor mij de zwakste Graspop dag.
Zaterdag
Scorpions
Satchvai Band !!!
Judas Priest !!
Dream Theater !!
Savatage !!!
Beyond The Black
Ross The Boss
Majestica
Turnstile
Nasty !!
Pest Control !!!
The Ocean
Persefone
Abbath
-->Jaloers op Pest Control! Satchvai wel echt benieuwd naar. Savatage speelt ook op Graspop. Nasty zou ik gewoon zeker gaan zien omdat ze Belgisch zijn maar ben er ook wel fan van, maar geen mega fan. Judas Priest mag van mij door naar Graspop maar ze durven niet denk ik bij Graspop uit schrik voor gezaag over herhaling
Zondag
Linkin Park !!
Refused
Bastardane !!!
A Day To Remember
Motionless In White !!
Lorna Shore !!
Guilt Trip !!!
--> Linkin Park wil ik gewoon Two Faced eens live van horen maar ik probeer wel een Ticketswapje voor een arenashow. Bastardane maar van mij door naar Graspop onmiddelijk, net als Guilt Trip. De rest van de 2 uitroeptekens staat op Graspop
Eindconclusie: enkel die vrijdag met Muse en voor de rest lekker veel thrash kan mij echt aanspreken. Dat in combinatie met de zwakkere vrijdag van Graspop. Overweeg ik een combi voor Graspop en daar een dagje te ontsnappen en even naar Hellfest te gaan. Mocht nu Muse nog worden toegvoegd op de zaterdag van Graspop, dan toch maar het zo laten denk ik. En ja ik zie Judas Priest op de zondag van Graspop eigenlijk echt wel zitten, maar ja ...