Graspop Metal Meeting 2025

Was ook duidelijk genoeg gecommuniceerd dat het alleen om tickets gaat. Niet om accommodaties
Ja dat was wél duidelijk gecommuniceerd. Maar ik hoop wel dat we zaterdag campingtickets kunnen kopen zónder festivaltickets erbij te moeten nemen, want die combitickets heb ik dus al...

Op Novarock stonden ze als hoogste band na Korn, zelfde spot als op GMM dus
Op Rock Am Ring en Rock Am Ring staan ze als derde band van de dag, maar dit is vaak de band die daar de tweede stage afsluit. Bijvoorbeeld Avenged Sevenfold en Parkway Drive stonden ook op diezelfde spot de laatste doorkomst.

Ik begrijp de haat op Ronnie en daarmee ook Falling in Reverse volledig, maar mensen die denken dat ze niet populair zijn of geen tickets verkopen zitten er toch wel ver naast, ik denk dat die mainstage straks gewoon afgeladen vol staat straks op Graspop. En denk ook dat die vrijdag vrij gemakkelijk gaat uitverkopen, ook al staan er nog niet echt grote namen naast FiR en Slipknot.
Ik denk dat het gebrek aan maatstaf hier wel meespeelt. Lindemann heeft de Lotto Arena al eens uitverkocht. Powerwolf is headliner op Alcatraz geweest en heeft ook al in de Lotto gestaan. Die hebben zich in zekere zin al bewezen als headliner.

Voor FiR moeten we puur afgaan op die views/streams en hun positie in andere landen, want in de Benelux nooit meer dan een clubshow gespeeld.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Op Novarock stonden ze als hoogste band na Korn, zelfde spot als op GMM dus
Op Rock Am Ring en Rock Am Ring staan ze als derde band van de dag, maar dit is vaak de band die daar de tweede stage afsluit. Bijvoorbeeld Avenged Sevenfold en Parkway Drive stonden ook op diezelfde spot de laatste doorkomst.

Ik begrijp de haat op Ronnie en daarmee ook Falling in Reverse volledig, maar mensen die denken dat ze niet populair zijn of geen tickets verkopen zitten er toch wel ver naast, ik denk dat die mainstage straks gewoon afgeladen vol staat straks op Graspop. En denk ook dat die vrijdag vrij gemakkelijk gaat uitverkopen, ook al staan er nog niet echt grote namen naast FiR en Slipknot.
Bedankt voor je gezonde verstand! Ik begrijp de negatieve reacties op Ronnie, maar ik vind het gek hoeveel mensen de populariteit van FiR bagatelliseren! 🤷‍♂️

• Leuk
Waarderingen: LastResort
Ik weet niet zo goed hoe ik deze band moet omschrijven, maar ik kan iedereen aanraden om As everything unfolds te checken
Wikipedia zegt dit:
Bekijk bijlage 11539
Eigenlijk van alles wat dus. Beetje metalcore achtig, maar toch ook weer niet.
Op Graspop in 2022 waren ze live erg goed, was een heerlijk begin van mijn dag toen. Heel energiek optreden en de vocals waren ook erg goed, gewoon leuk bandje om je dag mee te beginnen. Vorige keer stonden ze als opener van de jupiler stage. Als ze niet clashen, raad ik je aan om gewoon even te gaan kijken.
Ik ga het vanavond checken! Als het vooral post-hardcore en progressive metal is, is de kans groot dat ik het goed ga vinden. :)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik wil het hier nog maar een keer zeggen jullie weten mijn smaak wel een beetje maar ik vind Falling in Reverse gewoon teringvet ik vind ze teksten af en toe echt spot on en dat hij misschien een enorme l** is interesseert me niet want ik kom daarvoor de muziek

Heeft er iemand hier al gebruik gemaakt van die ENGIE vouchers voor Ticketmaster met 5% korting ? Bij Engie geven ze aan dat je die moet kopen in een veelvoud van 50 / 100 of 200. Op de site van ENGIE geven ze aan dat je 4 vouchers per aankoop kan gebruiken, maar net eens gechecked op de presale van Graspop en daar geven ze aan 1 voucher per aankoop.
Als je bv voor 1000 euro koopt bij Engie krijg je dan 1 voucher van 1000 of zijn dat er 5 van 200. In het laatste geval zou dat willen zeggen dat je een combi of tent maar korting krijgt op de eerste 200 euro ?

Ik denk dat het gebrek aan maatstaf hier wel meespeelt. Lindemann heeft de Lotto Arena al eens uitverkocht. Powerwolf is headliner op Alcatraz geweest en heeft ook al in de Lotto gestaan. Die hebben zich in zekere zin al bewezen als headliner.

Voor FiR moeten we puur afgaan op die views/streams en hun positie in andere landen, want in de Benelux nooit meer dan een clubshow gespeeld.
die clubshows van voor covid kan je ook niet meer als referentie gebruiken, omdat de hele hype van de band daarna pas is ontstaan.
je kunt de show op Graspop beter zien als hun eerste show in de Benelux.
er is inderdaad geen referentiekader, maar exclusiviteit zorgt over het algemeen juist voor extra populariteit en extra ticketverkoop. een band die nog nergens anders te zien was en veel hype met zich mee heeft gaat gewoon een berg extra tickets verkopen en een berg extra mensen naar die north stage toe trekken op Graspop.

Ik zeg niet dat mensen ze goed moeten vinden, of dat Ronnie geen randdebiel is, maar de populariteit wordt door een hoop mensen hier wel zwaar onderschat.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en LastResort
Bedankt voor je gezonde verstand! Ik begrijp de negatieve reacties op Ronnie, maar ik vind het gek hoeveel mensen de populariteit van FiR bagatelliseren! 🤷‍♂️
Het is wat Kereltje al zei. In de Benelux heeft bijna niemand enig idee of Falling in Reverse als liveband een waardige headliner is, vanwege het simpele feit dat ze hier amper tot nooit hebben opgetreden. Andere 'nieuwe' headliners hebben zich gestaag opgeklommen, onder meer door een goede liveshow reputatie op te bouwen. Denk aan Parkway Drive, Gojira, Sabaton, etc. Dat relatief veel mensen je liedjes leuk vinden, betekent niet automatisch dat je een headlinewaardige set kunt neerzetten op een major festival. Dat is alles. Geen ja of nee, maar: we weten het simpelweg niet.

Heilung is helaas al uitgesloten door de benelux exclusive in Maastricht
Ben ook wel benieuwd wat Deftones gaat doen inderdaad, een latere aankondiging voor Graspop of toch naar Werchter.
Oh? Ik wist van het optreden, maar niet dat het een exclusieve BeNeLux show was. Spijtig.

Users who are viewing this thread