Graspop Metal Meeting 2025

Ha, zalig! Ik had de drop nog niet verwacht. Zit voor mij voorlopig heel wat moois bij, maar ook héél wat onbekends. 't Zal veel inluisteren worden. Eens zien welke bands ik graag wil meepikken (Cursief = nog niet live gezien)...

Donderdag:
Alien Ant Farm
Dream Theater
Flogging Molly

Iron Maiden
Motionless In White,
Orbit Culture
Powerwolf
Psychonaut
Signs of the Swarm

Vrijdag
Falling in Reverse
Gloryhammer
Kim Dracula - op aanraden van het filmpje dat hier gepost werd. Lijkt me wel geinig.
Skillet
Slipknot
The Ghost Inside

Zaterdag
Amenra
Apocalyptica
DragonForce
Imminence
Korn
Lorna Shore
The Hu
Whitechapel

Zondag
Creeper
Heaven Shall Burn
In Flames
Seven Hours After Violet

• Leuk
Waarderingen: won666 en MetalLimbo
Jeetje ik vind de line up nu al leuker dan vorig jaar met Lagwagon Floging SiM en de bekende headliners maar ook beast en glory

En ja ik vind FiR top, ik hou er wel van en liever dat dan BabyMetal of die GabberMetal

het is nog waar ook . en daar was die ook gewoon de 2e grootste band

de oostenrijkse fan is toch zwaar op de proef gesteld, eerste Wenen op de dag zelf cancellen, nu Nova rock 1 dag na aankondiging cancellen
Waren wrs gwn -placeholder- voor nen andere band. Blijkt in te zijn vandaag.

• Thinking
Waarderingen: MetalLimbo
Falling In Reverse dus inderdaad reeds van de line up gezwierd op Nova Rock. Ik ben totaal geen fan van die band, maar precies nog minder fan van hun houding naar hun fans en organisatoren toe. Wat is dat toch met die band!?

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Stonden er vorig jaar bands op de gelekte Kamelot poster die nog niet door Graspop waren bekend gemaakt en uiteindelijk toch zijn gekomen? Of waren dat allemaal afgesprongen onderhandelingen?
Dit artikel geeft een mooie uitsplitsing
Let wel op dat een deel van de namen in de lijst 'nog niet aangekondigd' uiteindelijk ook nog zijn aangekondigd in een later drop
uiteindelijk komt het een beetje neer op een 50/50 denk ik?

Falling In Reverse dus inderdaad reeds van de line up gezwierd op Nova Rock. Ik ben totaal geen fan van die band, maar precies nog minder fan van hun houding naar hun fans en organisatoren toe. Wat is dat toch met die band!?

Een zanger wiens ego alleen maar moet onderdoen voor Kanye.

• Leuk
Waarderingen: won666
ik ben verkeerd, blijkbaar was falling in reverse 14 november aangekondigd, niet 1 dag dus. maar ze hebben het toch de volle 2 weken vol gehouden.

Zou me niet verbazen als die stream die hierboven vermeld is en de backlash erop wel eens de oorzaak kunnen zijn van de cancel.

Mijn voorlopig lijstje van bands die ik graag zou zien in willekeurige volgorde en niet per se allemaal must see:

Donderdag
Dream Theater
Epica
Iron Maiden
Paradise Lost
Psychonaut
Soen
Charlotte Wessels
Deafheaven

Vrijdag
Slipknot

Zaterdag
Amenra
Apocalyptica (plays Metallica??)
Korn
Lorna Shore
The Hu
Imminence

Zondag
Heaven Shall Burn
Katatonia
In Flames

De donderdag is wel heel erg goed voor mij! Ook de zaterdag ziet er al heel goed uit. Als daar nog een mooie headliner bij komt zouden het zomaar eens twee dagtickets kunnen worden. De vrijdag en zondag vind ik ronduit zwak.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
het is nog waar ook . en daar was die ook gewoon de 2e grootste band

de oostenrijkse fan is toch zwaar op de proef gesteld, eerste Wenen op de dag zelf cancellen, nu Nova rock 1 dag na aankondiging cancellen
Ik dacht dat die show in Wenen ook een organisatie was van Nova Rock, die zullen waarschijnlijk genoeg gezien hebben en hem dan ook maar direct van de festival lineup gehaald hebben

ik ben verkeerd, blijkbaar was falling in reverse 14 november aangekondigd, niet 1 dag dus. maar ze hebben het toch de volle 2 weken vol gehouden.

Zou me niet verbazen als die stream die hierboven vermeld is en de backlash erop wel eens de oorzaak kunnen zijn van de cancel.
Dat lijkt me zelfs vrij aannemelijk.
Als niet zelf gecanceld dan wel eraf gegooid.

Als ik voor mezelf de balans opmaak:

Must see: Amenra, Psychonaut
Graag zien: Dream Theater, Fit for an Autopsy, Villagers of Ioannina City, Paradise Lost, Primordial, Orbit Culture, Katatonia
Leuk om mee te pakken: Iron Maiden, Slipknot, Lorna Shore, Apocalytica, Epica, Jinjer, Soen, Charlotte Wessels

Dan staan er nog wat namen die ik eens zou moeten luisteren om een fatsoenlijk mening over te vormen, maar die me wellicht wel interesseren, zoals Savatage, Julie Christmas, Spectral Wound, Perturbator, Cattle Decapitation, en Tryptikon.

Maar het totaalplaatje overtuigt mij totaal nog niet om een kleine €350 neer te gaan leggen voor een combi + camping, wetende dat er met reis- en consumptie kosten nog een flinke smak geld bovenop komt. Dat is dit affiche mij echt niet waard, met maar 2 bands die ik echt jammer vind om te missen.
Zou toch wel een domper zijn als je er niet bij bent.😊
Snap het wel, maartoch.
Ben zelf iets positiever en verwacht nog wel een paar dikke namen.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: johanra en Dr. Hannibal

Heeft hij weer een extra dagje vrij, kan hij nog een extra stream doen waar hij geld kan aftroggelen bij zijn fans om zijn nieuwste verslaving (gokken) te financieren. Wat is het toch een fijne mens.

Het zou me wat zijn zeg als die hier weer zo cancellen of eraf gegooid wordt.

Tilburg is natuurlijk niet gek ver weg en als die show compleet weg was, verwacht ik dat er toch een hoop dagtickets die dag worden verkocht.

Best kans dus dat er die dag wat a-typisch graspop volk rondwandeld.

En dan niet te spreken over de hoeveelheid tickets die op ticketswap komen als hij niet komt.

Users who are viewing this thread