Graspop Metal Meeting 2025

Postervergelijking. Wat is de reden dag miw van 3e rij niet logoband ineens er wel 1 wordt? Eerstvolgende op de main of andere zaken?
Dat is wel een opvallend verschil inderdaad. Maakt maar weer duidelijk dat die gelekte poster voor onderhandelingsdoeleinden was, en dat daar nog een hoop aan kan veranderen. Zowel qua positie als welke namen er überhaupt komen, zo leert ons de Kameleak van vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Dit ...

Ik denk dat er velen hier teleurgesteld gaan zijn wanneer blijkt dat FiR niet meer schuift en effectief headliner blijkt. Dat gezegd, velen zeiden hier vorig jaar hetzelfde over Bring Me The Horizon en hebben dan na het optreden hun mening moeten bijschaven.
Ze staan links van Till en Powerwolf, die gaan echt niet meer schuiven (cancellen wellicht wel, maar dat is een ander verhaal..).
Voor mij had het ook niet gehoeven, maar we zullen er maar aan moeten wennen dat ze headliner zijn.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Postervergelijking. Wat is de reden dag miw van 3e rij niet logoband ineens er wel 1 wordt? Eerstvolgende op de main of andere zaken?
Waarschijnlijk een agent die goed zijn best heeft gedaan, maar heeft ook wel zijn redenen.

Het is wel een band die behoorlijk is gegroeid sinds de laatste keer dat ze op Graspop stonden

Voor de vorige Graspop doorkomst waren ze een support act van beartooth in de 013
Na de laatste doorkomst:
- Ze kondigen een melkweg show aan, in enkele minuten uitverkocht
- Ze voegen een extra show toe in de melkweg, in enkele minuten uitverkocht
- enkele maanden later kondigen ze een show aan in de main van de 013 als headline act, in enkele minuten uitverkocht (die shows in de melkweg hadden toen nog niet eens plaatsgevonden)

Kortom, het is gewoon een band die een hoop tickets verkoopt en hard groeit. Nu ben ik wel redelijk biased, want het is één van mijn favoriete bands, ook te zien aan mijn forum avatar, maar wat mij betreft wel zeer verdiend. Hun live shows zijn altijd geweldig.

• Leuk
Waarderingen: Imag
Pfoeh ja, hier kan ik wel wat mee!

Deafheaven, Julie Christmas, Orbit Culture, Primordial, Creeper, Fit For an Autopsy, Savatage en Seven Hours After Violet heb ik nog nooit gezien en staan op mijn wensenlijst.

Charlotte Wessels, Dream Theater, Paradise Lost, Spectral Wound, Apocalyptica, Imminence, Lorna Shore, Sylosis, The Hu, Beyond the Black en Tryptikon heb ik wel al eens gezien maar eenmalig en/of heel lang geleden. Dus tof om die opnieuw te gaan zien.

Epica, Iron Maiden, Psychonaut, Jinjer, Slipknot, Amenra, Spiritbox en Katatonia heb ik al vaker gezien, maar de reden dat ik ze vaker heb gezien is omdat ik ze erg goed vind. Dus ook blij mee!

En dan zijn er nog nieuw te ontdekken bands als Villagers of Ioannina City, Dayseeker en Sun Don't Shine waar ik erg nieuwsgierig naar ben op basis van een vlugge scan.

Al met al genoeg om er een mooi weekend van te maken. Al hoop ik met name op vrijdag en zondag nog wel op nog wat mooie namen.

Ben je van plan weer af te zakken naar Graspop? Of nog even afwachten of die vrijdag en zondag nog wat erbij krijgen?

dus jullie denken allemaal dat na jaren van de 2 mainstages gelijk te stellen, mooie aankondigingen van elke headliner, etc. ze nu een van de komende dagen een bericht gaan posten van: oja, btw, FiR sluit de mainstage af hé mannen?
Machine Head heeft in 2023 ook geen aparte aankondiging gehad, kregen meteen de (toen zeer langverwachte) poster.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Als ik voor mezelf de balans opmaak:

Must see: Amenra, Psychonaut
Graag zien: Dream Theater, Fit for an Autopsy, Villagers of Ioannina City, Paradise Lost, Primordial, Orbit Culture, Katatonia
Leuk om mee te pakken: Iron Maiden, Slipknot, Lorna Shore, Apocalytica, Epica, Jinjer, Soen, Charlotte Wessels

Dan staan er nog wat namen die ik eens zou moeten luisteren om een fatsoenlijk mening over te vormen, maar die me wellicht wel interesseren, zoals Savatage, Julie Christmas, Spectral Wound, Perturbator, Cattle Decapitation, en Tryptikon.

Maar het totaalplaatje overtuigt mij totaal nog niet om een kleine €350 neer te gaan leggen voor een combi + camping, wetende dat er met reis- en consumptie kosten nog een flinke smak geld bovenop komt. Dat is dit affiche mij echt niet waard, met maar 2 bands die ik echt jammer vind om te missen.

Stonden er vorig jaar bands op de gelekte Kamelot poster die nog niet door Graspop waren bekend gemaakt en uiteindelijk toch zijn gekomen? Of waren dat allemaal afgesprongen onderhandelingen?
Velen. De Cavalera broers onderandere. En ook Frog Leap. Maar die hadden uiteindelijk gecancelled wegens logistieke redenen (hun gerief was verloren gegaan op de luchthaven) en had ik dus eigenlijk bij deze drop verwacht.

Ook vele bands uiteraard die er uiteindelijk niet stonden. En nu nog steeds niet. Grote afwezigen zijn voor mij Breaking Benjamin. Maar kan nog komen natuurlijk. Ook nog niks aangekondigd in Europa voorlopig voor die band. Vraag is ook of die ooit nog naar Europa komen natuurlijk gezien de vliegangst van de zanger (al vraag ik me af of vliegangst niet te bestrijden is met slaappillen of dat het geen optie is met de boot te komen)

Velen. De Cavalera broers onderandere. En ook Frog Leap. Maar die hadden uiteindelijk gecancelled wegens logistieke redenen (hun gerief was verloren gegaan op de luchthaven) en had ik dus eigenlijk bij deze drop verwacht.

Ook vele bands uiteraard die er uiteindelijk niet stonden. En nu nog steeds niet. Grote afwezigen zijn voor mij Breaking Benjamin. Maar kan nog komen natuurlijk. Ook nog niks aangekondigd in Europa voorlopig voor die band. Vraag is ook of die ooit nog naar Europa komen natuurlijk gezien de vliegangst van de zanger (al vraag ik me af of vliegangst niet te bestrijden is met slaappillen of dat het geen optie is met de boot te komen)
Heart had ik ook verwacht...

• Leuk
Waarderingen: won666
Als ik voor mezelf de balans opmaak:

Must see: Amenra, Psychonaut
Graag zien: Dream Theater, Fit for an Autopsy, Villagers of Ioannina City, Paradise Lost, Primordial, Orbit Culture, Katatonia
Leuk om mee te pakken: Iron Maiden, Slipknot, Lorna Shore, Apocalytica, Epica, Jinjer, Soen, Charlotte Wessels

Dan staan er nog wat namen die ik eens zou moeten luisteren om een fatsoenlijk mening over te vormen, maar die me wellicht wel interesseren, zoals Savatage, Julie Christmas, Spectral Wound, Perturbator, Cattle Decapitation, en Tryptikon.

Maar het totaalplaatje overtuigt mij totaal nog niet om een kleine €350 neer te gaan leggen voor een combi + camping, wetende dat er met reis- en consumptie kosten nog een flinke smak geld bovenop komt. Dat is dit affiche mij echt niet waard, met maar 2 bands die ik echt jammer vind om te missen.

Waarbij beide bands ook nog eens Belgische bands zijn en dus ook misschien wel makkelijker mee te pakken zijn in de Benelux (België sowieso wel, maar Nederland toch vast ook?)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread