Graspop Metal Meeting 2025

Ik kreeg een paar keer totaal onverwacht tranen in mijn ogen, iets wat ik zelden of nooit meemaak tijdens een concert. Hun show deed echt iets met me en zo te zien ook met de mensen rond me. Iedereen werd 1,5u meegezogen in de mystieke muzikale mix van Sleep Token.
Blij om dit te lezen! Ik had exact hetzelfde! Helaas stond ik op een plek waar zoveel gepraat werd dat ik er soms echt compleet uit was en als je er dan wat van zegt dan kijken ze je vuil aan en gaan ze weer verder... En dan op zo een volume dat ze boven de muziek uitkomen in de rustigere stukken... Zeer frustrerend. Verder zeer goede show, ook visueel echt indrukwekkend. Als ze deze visuals kunnen meenemen naar festivals zou ik headlinerpositie op bepaalde festivals wel snappen

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en johanra
De lichtshow/visuals van Sleep Token waren ronduit indrukwekkend, zoiets nog niet eerder gezien moet ik zeggen. Ze weten heel goed die balans te vinden tussen het inlassen van rustige momenten en de opbouw richting de climax. Ik zou ze eigenlijk heel graag als afsluiter van de Marquee zien, maar het zou wel eens kunnen dat ze die al wat ontgroeid zijn.

Ik weet niet of dat hier al is vermeld: Maar als korn wordt aangekondigd zonder muse. Maakt muse dan nog kans als headliner?

Blij om dit te lezen! Ik had exact hetzelfde! Helaas stond ik op een plek waar zoveel gepraat werd dat ik er soms echt compleet uit was en als je er dan wat van zegt dan kijken ze je vuil aan en gaan ze weer verder... En dan op zo een volume dat ze boven de muziek uitkomen in de rustigere stukken... Zeer frustrerend. Verder zeer goede show, ook visueel echt indrukwekkend. Als ze deze visuals kunnen meenemen naar festivals zou ik headlinerpositie op bepaalde festivals wel snappen

Moet toegeven dat het ook niet hélemaal rozengeur en maneschijn was bij ons haha. We hadden zitplaatsen vlakbij het podium maar al van bij de eerste noten besloot een vrouw dat ze eigenlijk (als enige) liever staand wilde dansen. Na een tijdje klonk er uiteraard gemor maar dan duurde het nog een tijdje alvorens iemand van de security haar ging aanspreken. In plaats van dan gewoon te gaan zitten, ging ze nog een hele tijd met die man in discussie. Toen hij haar uiteindelijk toch op haar stoel gepraat kreeg, stak ze achter haar rug twee middelvingers op. Was best wel grappig maar leidde natuurlijk wel even af van de show. Het gekste was nog dat ze doorheen de show geregeld haar middelvingers gewoon bleef opsteken achter haar rug zodat haar vriend het niet kon zien haha

• Haha
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo en Royke
Ik heb gewoon cargo-shorts met diepe handzakken: links telefoon, rechts munten indien nodig (anders vrije zak).
Geen mens die daar aan kan komen zonder het te merken, zeker omdat ik zelf vaak wel mijn hand in de zak met telefoon heb.
Dan nog de zijvakken: rechts lege bekers, links overig (brillendoosje, pasjeshouder, oordopjes, zakdoekjes, soms zelfs poncho).
Ik stop in ieder geval nooit iets in mijn achterzakken, ook al omdat dat dat totaal niet comfortabel is als je gaat zitten.
Overigens is het aantal zakkenrollers op metalfestivals volgens mij vele malen lager dan bv. op dance-festivals, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Nog even hierop terugkomen: helaas zijn ook op metal festivals vaak zakkenrollers actief. Dat zijn bendes die zich tussen het gewone publiek begeven en dan toeslaan in de chaos. Ik heb al van veel (teveel) mensen in al die jaren Graspop gehoord dat ze bestolen zijn. Zelf gelukkig nooit, ik gebruik dezelfde tactiek als jij. Maar het scheelt ook dat wij ons nauwelijks tot niet in de moshpit begeven. Daar vallen verreweg de meeste slachtoffers.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread