Graspop Metal Meeting 2025

Iemand op Facebook gaf aan dat de show in Praag wellicht meer geld biedt dan 013 ?? Geen idee of dat zo werkt
Zo werkt het boeken van bands vaak wel ja. Of aan de voorkant een vast bedrag die de zaal de artiest betaalt of een percentage van de omzet. Vast bedrag is het gebruikelijke model. Maar daar ga je niet twee weken van tevoren een tour voor aanpassen (normaal gesproken).

• Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123
Jammer van Falling in Reverse. Toch een optreden samen met hollywood undead waar ik naar uitkeek. Had al gehoord van velen dat hij een absolute klootzak was, maar dat is bij deze wel bevestigd.. Gelukkig had ik geen hotel geboekt.

It's time to get excited! The first announcements of the obvious headliners won't be that thrilling, but then they give us the first 80+ names.

Ik vermoed nog wel een verrassende headliner (niet per se een grote naam). We hebben wel genoeg namen die er kunnen staan, maar er zit vast een jonge, frisse headliner bij de 8 namen!

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Mbt FIR, ik denk dat het idd eikels zijn maar dan vooral hoe ze de toer origineel geboekt hadden.

Wurzburg --vanuit italie omhoog om via wurzburg weer naar het zuiden te gaan naar Zürich.

Boedapest > vanuit praag naar Boedapest om dan terug naar Polen en weer terug naar wenen te gaan.

Tilburg: helemaal noord west vanuit wenen om daarna terug naar oosten te gaan voor Frankfurt en weer terug naar het westen voor Parijs.

Deze op en neer bewegingen hebben ze er allemaal uit gegooid.
Als je tour nu bekijkt is het tocht van het zuiden naar het noorden(berlijn). Daarna een rondje praag - wenen - Polen - praag
Dan gaan ze naar het westen via Frankfurt.

Dit is logistiek een stuk beter te doen maar hadden ze misschien eens eerder over moeten nadenken.

Moeten we de naam echt zeggen? 🤣

Als je denkt dat er 8 echt “standaard” headliners gaan staan, dan ja.

Iron Maiden, Within Temptation en Slipknot zijn vooral die standaard namen. Korn is natuurlijk te voorspellen, maar vind ik toch minder standaard. Maar een Falling in Reverse zou toch zeker nog wel verrassend zijn met een eerste keer (?) op Graspop.

Users who are viewing this thread