Graspop Metal Meeting 2025

Verwacht je dat Graspop daarop moet wachten? Dacht me namelijk te herinneren dat die vaak wel redelijk door elkaar heen liepen met aankondigingen, soms zelfs beide festivals op dezelfde dag
Ik zou denken van niet. Maar misschien door de omstandigheden (geen mega headliners op RW precies, kritiek op 2 headliners en feit dat ze 2 “hardere nostalgische” headliners hebben waarschijnlijk)?

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Je kan zeggen wat je wil van die download line-up maar het zijn wel stukvoor stuk bands die live steengoed zijn. (Behalve Steel Panther)

Maar voor een band die niet 100% aansluit bij het doelpubliek? Dan zit er een extra risico aan verbonden. Zeker als ze daags ervoor/erna op Pinkpop zouden staan naast meer behapbare rockacts.

De discussie is hier al vaker gevoerd. Ik zie GMM wel eens de sprong wagen naar meer mainstream rock acts, maar dan heb je met pakweg Linkin Park en QOTSA alternatieven die beter aansluiten op de undercard.
Ik vind Qotsa echt ruk
Asjeblieft niet Scorpions!
Within temptation mag ook wegblijven..

Line up van Download valt wel tegen zeg, vooral in de logo bands zit er amper iets tussen dat ik zou willen zien. Los van Green Day en Korn weinig must sees.

Er missen heel veel middelgrote bands die ik er wel had verwacht.

Ja Sleep Token is wel echt huge daar, geloof dat die 2x de o2 arena hebben uitverkocht (40k tickets) dat is toch wel indrukwekkend

Linkin Park was never in the running for Download, these 3 headliners were already known for 3 months. They could play Glastonbury or Reeding & leeds or any other festival though.
Ik deel jouw gevoel. In de undercard wat mooie namen maar de logobands zijn wel echt matig en over de headliners kun je ook een boom opzetten. Sleep Token als headliner is een gedurfde zet. Nu aan hen om dit waar te maken. Dit affiche zorgt er wel voor dat mijn verwachtingen voor Graspop niet bepaald gestegen zijn.

So far Linkin Park hasn't been announced anywhere in Europe for 2025 right ? I expected them to Headline download. Could it be that they don't do festivals in Europe in 2025 ? Meaning Muse would take the last spot at RW and not LP
LP is playing iDays which is not classic festival, more like one day event.

They will be also on Werchter according to some users.

And some countries not teasing tomorrow announcement like Austria, Czech, Switzerland so there is a chance they will play on Nova Rock, Rock for People, Greenfield..

Zou Amon Amarth ook nog kunnen langskomen? Heb ze volgens mij ook nog nergens bij de aankondigingen zien staan. tevens op hun website geen tourdata...

Misschien bombarderen ze hun wel als headliner?

• Leuk
Waarderingen: MartinB en Timmy
Zou Amon Amarth ook nog kunnen langskomen? Heb ze volgens mij ook nog nergens bij de aankondigingen zien staan. tevens op hun website geen tourdata...
Die hebben denk ik wel het maximale uit de tour rondom dit album gehaald. Jaartje rust, nieuwe plaat, hopelijk een nieuwe wat enthousiastere liveshow ontwikkelen en weer terug de podia op eind volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS en Kneuzer
Ik zie A7X nog wel op herhaling komen. Zeker nu ze Tons of Rock op hun lijstje hebben staan. Hun socials en Discord zijn op het moment ook redelijk rustig. Zou er een onverwachte touraankondiging komen?
Het zou zomaar kunnen. Maar kan me niet herinneren in al die jaren FL dat er kans is op 3! headliners op herhaling met Judas Priest, Scorpions en A7X. Eigenlijk vind ik één er al teveel.

Het zou zomaar kunnen. Maar kan me niet herinneren in al die jaren FL dat er kans is op 3! headliners op herhaling met Judas Priest, Scorpions en A7X. Eigenlijk vind ik één er al teveel.
En net als BMTH eerst op RIR/RIP, zouden ze misschien ook terug kunnen komen op Graspop!
Laten we Machine Head 3 aan de suite toevoegen en we zijn er! 🤪🤪🤪

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Toch heb ik het gevoel dat er genoeg op tour is om geen bands op herhaling te moeten boeken.

Iron Maiden, The Prodigy
Slipknot, Powerwolf
Korn, Deftones, Falling in Reverse
Within Temptation, Lindemann, Disturbed

En dan weten we nog niet eens definitief of Slayer of Volbeat misschien nog opties zijn. of een eventuele Muse als wildcard.

In mijn ogen gewoon 4 sterke south stage headliners en een stuk of 6-10 potentiele north stage headliners die die spots prima kunnen vullen

We moeten maar een beetje vertrouwen in de organisatie hebben dat ze er wat moois van maken.

Avenged is ook niet de band naar om op herhaling te gaan. Die kun je over een jaartje of 3-4 weer opschrijven bij een nieuw album (meestal/als die album nog komt). Maar goed, ik ben fan, juich het alleen maar toe :)

Avenged is ook niet de band naar om op herhaling te gaan. Die kun je over een jaartje of 3-4 weer opschrijven bij een nieuw album (meestal/als die album nog komt). Maar goed, ik ben fan, juich het alleen maar toe :)
Tenzij het een tour is voor de 20e verjaardag van "City Of Evil"! Daar ik zeg JAAAA!!!! 😁

• Leuk
Waarderingen: sven.cr

Users who are viewing this thread