Graspop Metal Meeting 2025

Geen slechte affiche van Download maar ook niet superveel waar ik echt enthousiast van wordt behalve dan: Alcest - Anaal Nathrakh - Eivor - Lorna Shore - Meshuggah - Orbit Culture - Svalbard - Vola

Veder zou ik ook wel gaan kijken naar
Green Day - Sleep Token - Korn - Sex Pistols - Within Temptation - Apocalyptica - Jinjer - Loathe - Spiritbox - Weezer - Windhand

In de kleine lettertjes wel nog best veel namen die ik niet ken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Alleen geïnteresseerd in Jerry Cantrell van alle acts op Download. Hopelijk ook ergens in de Benelux te zien volgend jaar.

Interessant affiche wel van Download. De kritiek op de headliners zal denk ik niet mals zijn en ook qua logobands heb ik ze al wel sterker gezien. De undercard vind ik daarentegen verrassend goed naar mijn smaak. Met Jinjer, Meshuggah, Alcest, Anaal Nathrakh, Eivor, Fit For An Autopsy, Loathe, Orbit Culture, SHAV, The Southern River Band, Svalbard, Sylosis, Unprocessed, Vola en Windhand + Sleep Token, Spiritbox, Sex Pistols, Apocalyptica, CoF en Lorna Shore van de logobands is er voor mij zo een prima loopschema samen te stellen.

From DL efest forum

As expected Sleep Token, Green Day & Korn headlining, also on the poster is Dream Theatre, Marilyn Manson, Falling In Reverse, Sex Pistols, Weezer, Yungblud,Lamb Of God, Bullet For My Valentine, Creed, Killswitch Engage, Hollywood Undead, Motionless In White, Beartooth, Napalm Death, Powerwolf to name some, no Bad Omens.

Ze weten het daar wel erg goed!

Interessant affiche wel van Download. De kritiek op de headliners zal denk ik niet mals zijn en ook qua logobands heb ik ze al wel sterker gezien. De undercard vind ik daarentegen verrassend goed naar mijn smaak. Met Jinjer, Meshuggah, Alcest, Anaal Nathrakh, Eivor, Fit For An Autopsy, Loathe, Orbit Culture, SHAV, The Southern River Band, Svalbard, Sylosis, Unprocessed, Vola en Windhand + Sleep Token, Spiritbox, Sex Pistols, Apocalyptica, CoF en Lorna Shore van de logobands is er voor mij zo een prima loopschema samen te stellen.
Windhand! Hopelijk zet Graspop die op een dag met Meshuggah. Is de enige uit het lijstje die ik écht niet zou willen missen eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Scorpions zijn altijd welkom.
Hail hail Sting in the tail :D
Ik moet een aantal jaar geleden (vrijdag na WT) toch echt te snel vertrokken zijn ofzo. Was imo echt slecht toen, zanger hadden ze precies net uit de vriezer gehaald en moest nog ontdooien. Zat echt niets in vondk. Mss nog maar is een kans geven als iedereen er zo lyrisch over is.

Dat Sleep Token daar nu al headliner is, vind ik trouwens persoonlijk wel heel erg tof. Kwestie van tijd voordat ze dat hier ook gaan zijn. Post Metal ftw!
Download doet dit wel vaker hoor.
Def Leppard, BMTH, Biffy Clyro, The prodigy, Lost Prophets zijn allemaal UK bands die daar eerder als headliner werden geplaatst.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
So far Linkin Park hasn't been announced anywhere in Europe for 2025 right ? I expected them to Headline download. Could it be that they don't do festivals in Europe in 2025 ? Meaning Muse would take the last spot at RW and not LP

Line up van Download valt wel tegen zeg, vooral in de logo bands zit er amper iets tussen dat ik zou willen zien. Los van Green Day en Korn weinig must sees.

Er missen heel veel middelgrote bands die ik er wel had verwacht.
Dat Sleep Token daar nu al headliner is, vind ik trouwens persoonlijk wel heel erg tof. Kwestie van tijd voordat ze dat hier ook gaan zijn. Post Metal ftw!
Ja Sleep Token is wel echt huge daar, geloof dat die 2x de o2 arena hebben uitverkocht (40k tickets) dat is toch wel indrukwekkend
So far Linkin Park hasn't been announced anywhere in Europe for 2025 right ? I expected them to Headline download. Could it be that they don't do festivals in Europe in 2025 ? Meaning Muse would take the last spot at RW and not LP
Linkin Park was never in the running for Download, these 3 headliners were already known for 3 months. They could play Glastonbury or Reeding & leeds or any other festival though.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik moet een aantal jaar geleden (vrijdag na WT) toch echt te snel vertrokken zijn ofzo. Was imo echt slecht toen, zanger hadden ze precies net uit de vriezer gehaald en moest nog ontdooien. Zat echt niets in vondk. Mss nog maar is een kans geven als iedereen er zo lyrisch over is.
Nee hoor, vorig jaar was ook slaapverwekkend, al zeg ik het zelf. Klaus kan het fysiek niet meer bijbenen dus moet erbij gaan zitten. Die gaat niet meer ontdooien en loskomen hoor.

• Verdrietig
Waarderingen: Lars.
2025!! En dan hopelijk niet 3 minuten te laat opkomen en 7 minuten te vroeg het podium afstappen.

Je houdt de stopwatch erbij?
Rock n roll is dead.

Muse kan wel degelijk harder zijn dan sommige andere bands. Steengoeie liveshows ook. Maar wat ik mis is die rock 'n roll / metal vibe dat een Aerosmith of GnR bv. wel heeft. Net daarom ben ik minder voorstander om Muse op GMM weg te zetten, al zou ik wel gelukkig zijn.

Die vibe is toch ook wel weg als “I don’t want to miss a thing” over de weide gaat?

Week van 25 november zal het wel aan Graspop zijn zeker…. Als Werchter is beginnen verkopen.
Verwacht je dat Graspop daarop moet wachten? Dacht me namelijk te herinneren dat die vaak wel redelijk door elkaar heen liepen met aankondigingen, soms zelfs beide festivals op dezelfde dag

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread