Graspop Metal Meeting 2025

Toen kwam Tool met de gehele tour op 14 november
Nu is er een andere grote metalband die een tour bekend maakt op 14 novemberšŸ¤”
Twee jaar geleden was het volledige forum het er over eens, metallica staat op Graspop. We zater er collectief naast šŸ˜‚ zelfs al wijzen alle signalen dezelfde richting uit, we gokken ook maar, niet?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
is niet de eerste en zeker niet de laatste tour waar een aantal data ongelukkig vallen. maar het valt wel op dat het telkens deze band is die ze cancelled terwijl andere bands zich er gewoon door worstelen en er staan.

en dan nog, dit schema was nog altijd niet onmogelijk,

op hells balls in kortrijk kwam agnostic front van Denemarken naar Kortrijk (800km) om de dag erna naar zwitserland (700 km) te gaan

Falling in reverse had 2 dagen voor en na de 3 shows die cancelled waren tijd om de trip te maken.

milaan - wurzburg 600 km met 2 dagen tijd

wurzburg - zurich 350 km met 1 dag tijd
Ik zei het ook niet dat het onmogelijk is. Maar logische is het ook niet en misschien wel de reden om het eruit te gooien. En jah je had ook hetzelfde aantal grotere locaties eruit kunnen halen om hetzelfde te bereiken(maar dat is snijden in eigen vlees, dat is niet sympathiek voor jezelf dus)

Als je naar jou agnostic voorbeeld kijkt is het ver maar is het wel duidelijk een verplaatsing naar het zuiden. (Als ze terug zouden gaan naar Hamburg(vanuit zurich) bijvoorbeeld, dan doen ze een gekke op en neer zoals FIR deed)

En als 14 november de eerste naam zou los komen weten wel welke dag volgend jaar gereserveerd kan worden voor de spreuk:

"Vandaag is de Dag"

Wat er gezegd word met logistieke problemen. Dat moet inderdaad al maanden van te voren getackeled worden. Daar is een tourmanager letterlijk voor.
Oke, cancelen om logistieke redenen kan ik dan inkomen, maar het is gewoon een enorme dickmove om dan tegelijk een andere show in te plannen en bekend te maken op een van de gecancelde dagen.
Dat is disrespect naar fans toe... Dan laat die dagen gewoon open. Maar nee, dat verdient geen geld. Ze hadden alle 3 de shows gewoon kunnen doen, maar dan heb je geen dagje rust uit de bus. Althans, niet veel.
Ze hebben er ook geen post van gemaakt trouwens, enkel een story op socials waar niet op gereageerd kan worden. Dan weet je dat t ergens wel fout is...
Voor mij hoeft FiR nu ook echt niet meer geboekt te worden op GMM, als je zo omgaat met fans...

Ok, na een maand of 5 en 200 pagina's lijkt er nu dan toch eindelijk wat beweging in te komen.
Dan zal ik me er ook maar weer wat meer mee gaan bemoeien.. ;)

Geen idee wat hier allemaal intussen al wel of niet besproken is, maar ik zal ook eens een gooi doen naar wat headliners.

Meest voor de hand liggende, 'veilige' opties:
  • Iron Maiden
  • Slipknot
  • Korn
  • Sabaton
  • Volbeat
  • Within Temptation
Grote 'verrassing', blikvanger, onconventioneel:
  • Linkin Park
  • Nine Inch Nails
  • Muse (geen problemen mee)
  • The Prodigy (idem)
  • Slayer
  • Biffy Clyro
Doorschuifheadliner:
  • Disturbed
  • Sleep Token
  • Powerwolf (ook al vind ik ze persoonlijk daar nog altijd te klein voor, kan aan mij liggen)
  • In Flames
Headliners op herhaling (Scorpions, Judas Priest, A7X) geloof ik niet in.

Marquee-headliners:
  • King Diamond
  • Meshuggah
  • Dream Theater
  • Lorna Shore
Verder zie ik wel komen qua (sub)headliners van diverse podia:
  • Alestorm (de jaarlijkse party subheadliner)
  • Flogging Molly (de jaarlijkse punk subheadliner)
  • Iggy Pop
  • Airbourne
  • Epica
  • Rise Against
  • Hatebreed
  • Heaven Shall Burn
  • Sepultura
  • Accept
  • Blind Guardian
  • Bullet For My Valentine
  • A Day To Remember
Falling In Reverse vind ik een beetje een 'dingetje', maar daar zullen jullie vast al uitgebreid over gediscussieerd hebben, neem ik aan.. ;)

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread