Graspop Metal Meeting 2025

Ok, na een maand of 5 en 200 pagina's lijkt er nu dan toch eindelijk wat beweging in te komen.
Dan zal ik me er ook maar weer wat meer mee gaan bemoeien.. ;)

Geen idee wat hier allemaal intussen al wel of niet besproken is, maar ik zal ook eens een gooi doen naar wat headliners (kunnen er in de praktijk ook nog wel meer zijn, soms zitten er dagen tussen met 3 of zelfs 4 'headliners'), niet op dag ingedeeld.

Meest voor de hand liggende, 'veilige' opties:
  • Iron Maiden
  • Slipknot
  • Korn
  • Sabaton
  • Volbeat
  • Within Temptation
Grote 'verrassing', blikvanger, onconventioneel:
  • Linkin Park
  • Nine Inch Nails
  • Muse (geen problemen mee)
  • The Prodigy (idem)
  • Slayer
  • Biffy Clyro
Doorschuifheadliner:
  • Disturbed
  • Sleep Token
  • Powerwolf (ook al vind ik ze persoonlijk daar nog altijd te klein voor, kan aan mij liggen)
  • In Flames
Headliners op herhaling (Scorpions, Judas Priest, A7X) geloof ik niet in.

Marquee-headliners:
  • King Diamond
  • Meshuggah
  • Dream Theater
  • Lorna Shore
Verder zie ik wel komen qua (sub)headliners van diverse podia:
  • Alestorm (de jaarlijkse party subheadliner)
  • Flogging Molly (de jaarlijkse punk subheadliner)
  • Iggy Pop
  • Airbourne
  • Epica
  • Rise Against
  • Hatebreed
  • Heaven Shall Burn
  • Sepultura
  • Accept
  • Blind Guardian
  • Bullet For My Valentine
  • A Day To Remember
Falling In Reverse vind ik een beetje een 'dingetje', maar daar zullen jullie vast al uitgebreid over gediscussieerd hebben, neem ik aan.. ;)
Welkom terug uit je jaarlijkse zomerslaap, we hebben je gemist :)

Je headliner overzicht klopt aardig volgens mij ja, los van Sabaton wat hierboven al genoemd is. Deftones en Till Lindemann nog erbij misschien. Mogelijk nog Falling in reverse maar dat is erg subjectief, en inderdaad al 10 pagina's over gediscussieerd.
Biffy Clyro is hier trouwens niet zo groot als in de UK, als die headlinen zal het eerder op de jupiler stage zijn gok ik.

Wat mij betreft hoeft within temptation niet zo hoog op de affiche.. tijdens het avond eten is prima.. maar volgens mij zijn die in Belgie een stuk populairder dan in Nederland

Doe dan maar een Muse of Nine inch nails. What the hell zelfs een band als Skunk Anansie zie ik liever dan Within temptation.

• Haha
Waarderingen: dvdh666
Wat mij betreft hoeft within temptation niet zo hoog op de affiche.. tijdens het avond eten is prima.. maar volgens mij zijn die in Belgie een stuk populairder dan in Nederland

Doe dan maar een Muse of Nine inch nails. What the hell zelfs een band als Skunk Anansie zie ik liever dan Within temptation.

In Nederland hadden ze vorig jaar nog 2 uitverkochte Ziggodomes, en dat zal niet vooral door Evanescence zijn lijkt me!

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Eno en PreFXDesigns
20 shows announced in 12 countries.

5 more shows coming in 5 countries
Where did you get the information that 5 more shows will get announced? Vanwaar komt die info? Op on de the poster it says staat enkel only more shows to be announced

Edit en sorry ik ga verder in het Nederlands enkel euh er was ook een festivalposter nog waarop ook stond dat er meer festivals nog worden aangekondigd. Allee vooruit An English translation dan ook but only because I am In a good mood, I said there was a festivalposter too that said that more festivals will be announced too

• Haha
Waarderingen: Elisa Day
Kanshebbers:

Iron Maiden
Korn
Powerwolf
Within Temptation
Disturbed
Slipknot
Deftones
Sleep Token
Judas Priest
Scorpions
The Prodigy
Falling In Reverse
Lamb Of God
King Diamond
Electric Callboy
Megadeth
Volbeat
Till Lindeman

Long shots:

Linkin Park
A7X
Slayer
SOAD
Muse
A Perfect Circle
Def Leppard
BMTH
Nine Inch Nails

Zoiets?

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ja! Hebben die al eens op Graspop gestaan? Hoe dan ook mogen ze komen
The Darkness heeft zeker al eens op Graspop gestaan, maar wanneer kan ik me niet zo goed herinneren. Niet zo extreem lang geleden, denk ik.

Heel veel namen van de affiche zeggen me maar weinig, vrees ik. Graag zie ik The Darkness, Alien Ant Farm, Airbourne (en eens niet in de blakende zon aub) en Spiritbox wel op de Graspop affiche.

Me First and the Gimme Gimmes (geleden van mijn eerste Graspop denk ik) en Jimmy Eat World zijn minder typische Graspop namen, maar wil ik graag ook eens (opnieuw) live zien.

Kanshebbers:

Iron Maiden
Korn
Powerwolf
Within Temptation
Disturbed
Slipknot
Deftones
Sleep Token
Judas Priest
Scorpions
The Prodigy
Falling In Reverse
Lamb Of God
King Diamond
Electric Callboy
Megadeth
Volbeat
Till Lindeman

Long shots:

Linkin Park
A7X
Slayer
SOAD
Muse
A Perfect Circle
Def Leppard
BMTH
Nine Inch Nails

Zoiets?
Megadeth is toch echt geen headliner materiaal meer? vorig jaar stonden ze ook vrij vroeg op de dag.

The Darkness heeft zeker al eens op Graspop gestaan, maar wanneer kan ik me niet zo goed herinneren. Niet zo extreem lang geleden, denk ik.

Heel veel namen van de affiche zeggen me maar weinig, vrees ik. Graag zie ik The Darkness, Alien Ant Farm, Airbourne (en eens niet in de blakende zon aub) en Spiritbox wel op de Graspop affiche.

Me First and the Gimme Gimmes (geleden van mijn eerste Graspop denk ik) en Jimmy Eat World zijn minder typische Graspop namen, maar wil ik graag ook eens (opnieuw) live zien.

Dat was in 2018!

Where did you get the information that 5 more shows will get announced? Vanwaar komt die info? Op on de the poster it says staat enkel only more shows to be announced
Instagram, two days ago:

Till Lindemann, exceptional artist and singer of the industrial metal group Rammstein, will grant audiences an insight into the depths of his world in 2025 - from the end of October until the end of the year, fans can look forward to over 25 raw and completely reconceptualized arena shows on his solo „Meine Welt" tour across 17 countries in Europe.

Dates coming soon...

• Leuk
Waarderingen: won666 en BlackwaterPark

Users who are viewing this thread