Graspop Metal Meeting 2024

niels485g

Playlistbediener
5 jan 2024
5
15
Mijn hele plan
Donderdag, de dag dat er 20 bands om mijn graag zien lijstje staan

Starten met solence (lastige keuze met brothers of metal)

Optijd weg en door naar ERRA

Dying wish

Bleed From Within(snel gegroeid tot een van mijn favoriete bands)

Amaranthe


Dan breekt de stukjesmiddag aan

Stukje bury tomorrow, dan naar babymetal en snel door naar asinhell. Daarna laatste stukje health kijken.

Kerry king tot hanabie begint.

Heart

Even ne obliviscaris checken en dan naar megadeth

Geen crosses:(

Alice Cooper, polyphia in melkweg gezien

TOOOOOOOLL


Vrijdag, stuk meer linear dan donderdag

Until I wake

Landsdowne of ontbijt

Brand of Sacrifice

Brian Downey

P.O.D.

Hammerfall

Fear Factory

Bruce Dickinson

Avantasia tot fit for a king

Electric Callboy

Turnstile

Judas Priest

Five Finger Death Punch


Zaterdag, main stage dag

Defects

Fleddy Melcully

Ice Nine Kills

Steel Panther

Waarschijnlijk mammoth uit verveling

Mr. Bungle

While She Sleeps

Architects

Limp bizkit

Avenged Sevenfold

Bring Me the Horizon


Zondag, oude lullen dag

Last internationale

Atreyu

Crystal Lake

Make them suffer

Ishahn

Malevolence

Crownshift

Corey Taylor/Of mice and men

Stukje deep purple

Slaughter to Prevail

Scorpions

Machine head
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.778
5.392
Ik zie sowieso in veel lijstjes dat het stopt na Pendulum of Judas Priest.

Ik heb nu 36 lijsten verwerkt, waarvan er 24 mensen bij Judas Priest (13) of Pendulum (11) staan en bij beiden nog een klein groepje die beiden of een van twee deels willen zien. Terwijl daarna maar 9 mensen (en 1 deels) van deze 36 lijsten Five Finger Death Punch willen zien.

Bedenk daarbij natuurlijk wel dat er ook wel een paar lijsten bijzitten met dagtickets niet voor de vrijdag, maar zelfs dan is het een groot verschil met Tool (23 volledig en 5 deels), BMTH (22 volledig en 2 deels) en Machine Head (15 volledig en 6 deels; en nog wel een paar onbesliste clashes die niet verwerkt zijn).

Ik lees ook wel dat men al zegt "vooral populair bij de jongere generatie", maar het is ook niet dat wij hier op het forum een stel bejaarden zijn en als je de volledige loopschema's van iedereen erbij pakt, dan heeft elke band wel minimaal een persoon die het volledig wil zien (op Thy Art is Murder na dan). Met ook heel veel plekken waar je niet duidelijk kan zien dat wij als forum allemaal een specifieke looproute en dus smaak hebben.

Five Finger Death Punch is wat dat betreft misschien wel de grootste love it or hate it band die er is binnen de metal?
Nou, Ghost is natuurlijk ook een grote kanshebber voor die titel.. 😉

Andere kandidaten:
Babymetal
Bring Me The Horizon
Electric Callboy
Heilung
Volbeat
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.971
8.031
Nou, Ghost is natuurlijk ook een grote kanshebber voor die titel.. 😉

Andere kandidaten:
Babymetal
Bring Me The Horizon
Electric Callboy
Heilung
Volbeat

Die kans is aanwezig natuurlijk voor Ghost, Babymetal en Volbeat.

Heilung weet ik niet of dat eenzelfde soort categorie is?

Electric Callboy en BMTH laten in ieder geval hier op het forum zien dat ze geliefd zijn bij de meesten, doordat ze beiden de meest bezochte band van hun dag zijn momenteel, al hebben ze natuurlijk ook wel geluk met hun clashes!
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
389
559
en als je de volledige loopschema's van iedereen erbij pakt, dan heeft elke band wel minimaal een persoon die het volledig wil zien (op Thy Art is Murder na dan)

Ik had nochtans graag Thy Art is Murder meegepikt! Maar helaas - zij staan (in mijn ogen) vreselijk geprogrammeerd. Ze spelen zowel tijdens beide headliners (Scorpions als Machine Head) én hun show overlapt (zo goed als) de volledige show van Emperor. Ze zijn daarbij 1 van de weinige bands die "gelijktijdig" speelt met 3 andere bands, waardoor je dus 3 andere performances niet volledig kan uitkijken als je voor TAiM gaat.
Heeft het misschien te maken met het feit dat Scorpions de enige headliner is die 1u40 speelt i.p.v. 1u30? Geen idee ...
 

King810

Campingartiest
17 apr 2024
55
85
Mijn hele plan
Donderdag, de dag dat er 20 bands om mijn graag zien lijstje staan

Starten met solence (lastige keuze met brothers of metal)

Optijd weg en door naar ERRA

Dying wish

Bleed From Within(snel gegroeid tot een van mijn favoriete bands)

Amaranthe


Dan breekt de stukjesmiddag aan

Stukje bury tomorrow, dan naar babymetal en snel door naar asinhell. Daarna laatste stukje health kijken.

Kerry king tot hanabie begint.

Heart

Even ne obliviscaris checken en dan naar megadeth

Geen crosses:(

Alice Cooper, polyphia in melkweg gezien

TOOOOOOOLL


Vrijdag, stuk meer linear dan donderdag

Until I wake

Landsdowne of ontbijt

Brand of Sacrifice

Brian Downey

P.O.D.

Hammerfall

Fear Factory

Bruce Dickinson

Avantasia tot fit for a king

Electric Callboy

Turnstile

Judas Priest

Five Finger Death Punch


Zaterdag, main stage dag

Defects

Fleddy Melcully

Ice Nine Kills

Steel Panther

Waarschijnlijk mammoth uit verveling

Mr. Bungle

While She Sleeps

Architects

Limp bizkit

Avenged Sevenfold

Bring Me the Horizon


Zondag, oude lullen dag

Last internationale

Atreyu

Crystal Lake

Make them suffer

Ishahn

Malevolence

Crownshift

Corey Taylor/Of mice and men

Stukje deep purple

Slaughter to Prevail

Scorpions

Machine head
Jij houdt geen voeten meer over straks maar zo te zien meer dan waard🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: niels485g

King810

Campingartiest
17 apr 2024
55
85
Een plattegrond? Zal het terrein precies hetzelfde als vorig jaar ingedeeld zijn of toch her en der wat veranderingen. Een grotere jupiler ( met scherm) zou voor deze editie met cavalera, uriah en slaughter bijvoorbeeld wel een logische stap zijn. Vraag me ook af of de Ribs ( spareribs welteverstaan) weer terugzijn moest deze vorig jaar missen. En de lange rijen bij de toiletten vorig jaar zal daar iets op verzonnen worden, mischien een wat groter blok. En het EK waar kunnen we straks NL-FR kijken. Vind het prima om dat op devils lake te doen maar toch veel liever op het terrein. Ben benieuwd in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
32
74
Ik deel ook graag mijn spoorboekje met jullie😁

Donderdag
Brothers of Metal
Erra
Bleed from within
Amaranthe
Stukjes Babymetal, Asinhell, Doro, Hanabie, Heart, NeO
Alice Cooper

Vrijdag
Dynazty
Lansdowne
Borknagar
Hammerfall
Bruce Dickinson
Stukje Avantasia
Fit for a king
Stukje electric callboy

Zaterdag
Defects
Fleddy Melculy
Ice nine kills
Frog leap
Pain
While she sleeps
Architects
Blind guardian
Stukje Avenged Sevenfold
Kamelot
Stukje bmth

 Zondag
Atreyu
Stukje Extreme en Dream state
Black stone cherry
Crownshift
Corey Taylor
Stukje Scorpions
Machine Head

Hebben jullie nog tips voor vrijdag en zondag?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

SeeleyCaselli

Playlistbediener
19 mei 2024
5
6
Maar dat is ook wat ik probeer te zeggen. Ik probeer de headlinestatus van 5FDP niet in twijfel te trekken. Zelfs niet hun positie op de South Stage, dus als dé headliner van de vrijdag. Juist bij de jongere generatie is die band erg populair, inderdaad. Dat is precies wat ik ook zeg. En dat is dus ook mijn punt. 5FDP is voornamelijk populair bij de jongere generatie. En tegelijkertijd is er ook een hele groep die er om verschillende redenen helemaal niets van moet hebben. En mijn gevoel is dat er naar een act als Judas Priest wat neutraler gekeken wordt. Ook al is het je ding niet, denk dat vrijwel iedere metalhead wel respect heeft voor hun legacy, op z'n minst een aantal nummers kent en er daardoor sneller vrede mee zal hebben als er voor hen geen alternatief is. Want daar ging het in dit geval om: niet om headliner of niet, maar geprogrammeerd zonder alternatief.

Maar Graspop is geen festival met een jong publiek. De afkeer voor 5FDP zal verhoudingsgewijs niet zo groot zijn als hier op het forum, maar denk toch dat je het op de wei zal merken.

Zou me niet verbazen als die dag niet uitverkoopt en dat is dan toch te wijten aan 5FDP als dé headliner. Denk dat die band het hier beter zou doen als we in west Europa een hoger percentage aan redneck trailer trash zouden hebben.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
483
528
Judas Priest had gewoon moeten afsluiten.
FFDP maakt soms wel redelijke nummers, maar ze bewijzen keer op keer dat ze niet professioneel zijn. Waardeloze concerten, dronken op het podium, de zanger die "onbedachtzame" opmerkingen maakt over collega's, de zanger die niet komt opdagen, een drama maakt op het podium, het management die geen compensatie wil geven bij het niet nakomen van afspraken.
Ik snap niet dat ze uberhaupt deze band nog boeken, laat staan als headliner.
GNR en Manowar hebben ook wel eens van die streken, maar die hebben hun strepen al lang verdiend.
Die band moet je gewoon negeren. Want wat ze ook doen...iedereen heeft het er weer over.

De passende reactie daarop lijkt me gewoon die band helemaal niet boeken. Nu ze wel geboekt zijn, is afsluiter op zich de passende positie, gezien hun populariteit.
Die vanzelfsprekendheid als headliner komt waarschijnlijk meer uit het eisenpakket.
De populariteit valt best tegen voor ze. Ze staan in NL in een zaal met 6000 bezoekers.
Dat is hetzelfde als Babymetal, Epica, Heilung, Powerwolf, Sleep Token, Dream Theater, Bullet For My Valentine.
Allemaal geen headliners.
Judas Priest staat daar ook, maar daar zou je het op betekenisvol, eervol o.i.d. kunnen gooien.
Andere headliners op GMM dit jaar: BMTH, Scorpions, A7x, Tool staan in een zaal voor 17.000 mensen.
Within Temptation en Slipknot staan hier ook.
Los van de beachikbaarheid, was A7x wisselen met FFDP een logischere zet geweest.
Dan had je iedere dag een ziggoband gehad en een kleinere 2nd headliner.
Tool en Cooper
A7x en Priest
BMTH en FFDP
Scorpions en MH.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.778
5.392
Die kans is aanwezig natuurlijk voor Ghost, Babymetal en Volbeat.

Heilung weet ik niet of dat eenzelfde soort categorie is?

Electric Callboy en BMTH laten in ieder geval hier op het forum zien dat ze geliefd zijn bij de meesten, doordat ze beiden de meest bezochte band van hun dag zijn momenteel, al hebben ze natuurlijk ook wel geluk met hun clashes!
Hier misschien wel, maar check maar eens wat Facebook-reacties als het om deze bands gaat.. 😶
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.971
8.031
Ik heb nu 54 spoorboekjes verwerkt van hier op het forum en een enkele uit de groepsapp. Ik wacht vandaag en een deel van morgen nog even af of er nog wat lijstjes bij komen om die ook te kunnen verwerken.

Zal daarna eens kijken wat voor route ik in elkaar kan zetten aan de hand van welke acts de meeste mensen willen zien aldus het forum. En zal ook wat statistieken van enorm populaire bands qua aantallen benoemen, zodat mensen eventueel ook bij acts kunnen afspreken (voor de gezelligheid, of als men alleen naar Graspop gaat etc). Zal em posten in t andere topic van de planning van meetings, zodat men daar eventueel nog kan afspreken bij acts.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.523
3.172
Maar bij de meest gehate bands heeft Limp Bizkit ook een plekje. Geweldig toch? De haat tegen Nickelback heb ik nooit begrepen. Volgens mij aardige kerels en muzikaal echt goed. 5FDP is persoonlijk mijn smaak niet, maar ik kan wel begrijpen dat hele volksstammen het wel leuk vinden. En als het over rare fratsen gaat dan staat GnR toch nog eenzaam bovenaan. Montreal was toch wel het trieste hoogtepunt.

P.S. G.G. Allin was ook een toppertje op dat gebied🤣
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
36
61
Maar bij de meest gehate bands heeft Limp Bizkit ook een plekje. Geweldig toch? De haat tegen Nickelback heb ik nooit begrepen. Volgens mij aardige kerels en muzikaal echt goed. 5FDP is persoonlijk mijn smaak niet, maar ik kan wel begrijpen dat hele volksstammen het wel leuk vinden. En als het over rare fratsen gaat dan staat GnR toch nog eenzaam bovenaan. Montreal was toch wel het trieste hoogtepunt.

P.S. G.G. Allin was ook een toppertje op dat gebied🤣
G.G.!

Geen metal, maar voor mij echt wel enorme dikke middelvinger muziek. Dienen kerel was echt zo f*cked up, op alle vlakken dat die dus echt wel 'the most hated' kon zijn.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: saurus en Piebe71

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
27
89
Nu ik eindelijk klaar ben met inluisteren zal ik ook eens mijn sporenboekje met jullie delen

Donderdag
Brothers of metal > stukje dominum> dying wish >alien weaponry/shadow of intent (lastige keuze nog) > Babymetal (wil het een keer meegemaakt hebben) > Doro > Kerry King > Heart > Ne obliviscaris > later aansluiten bij Megadeth > Alice cooper > Tool

Vrijdag
Svartsot > stukje khemmis > Brian Downey > Borknagar !!!! > Dying fetus eerder weg > Fear factory > Vltimas > Avantasia > EC > Tarja > Judas priest > Heel even kijken of 5fdp nu echt zo slecht weer is en dan heel snel naar de DJs toe

Zaterdag
Fleddy > Flotsam and jetsam > Ice Nine kills totdat ik het zat ben dan naar pestilence > Frog leap/steel panther (deze ligt meer aan wat mijn vrienden doen) > Batushka > Rotting christ > Kampfar > Stukje I am Morbid > Later aansluiten bij limp bizkit> Abbath > BMTH

zondag
John coffey> sanguisugabogg > Extreme > Ihsahn > Ereb altor > Corey taylor > Dark funeral > Stukje scorpions > Emperor> laatste stuk machine head
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
338
593
Dit gaat het voor mij (ongeveer) worden.

Donderdag

Night Verses – Shadow Of Intent – Asinhell – Textures – Kvelertak – Ne ObliviscarisTool


Vrijdag

Svartsot – Khemmis – BorknagarBruce DickinsonAvantasia – Graveyard


Zaterdag

Vola – PainRotting ChristUriah HeepBrutusBlind Guardian - Kamelot


Zondag

The Last Internationale – Black Stone Cherry / Ihsahn / Rival Sons – Ereb Altor / CrownshiftKarnivoolDark FuneralEmperor – Machine Head
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
547
666
hier mijn spoorboekje (voorlopig)

do. brothers of metal - dominium - amaranthe - babymetal - doro - kerry king - heart - megadeth - alice cooper

vr. dynazty - brian downey - hammerfall - bruce dickinson - avantasia - judas priest - ffdp

za. defects - iron allies - flotsam & jetsam - glenn hughes - uriah heep - blind guardian - kamelot - volbeatz

zo. extreme - black stone cherry - rival sons - crownshift - (stukje) janie's gun - deep purple - scorpions - mache head - DJ carl

:unsure: tussendoor eten/drinken en rock cafe meepakken.
 

leroyjenko

Playlistbediener
19 nov 2022
10
14
Ga alleen de Zaterdag en weet niet precies hoelaat ik binnen ben, maar denk dat dit het gaat worden.

Flotsam and Jetsam - Ice Nine Kills - Steel Panther - Mammoth WVH - stukje Mr Bungle/stukje Empire State Bastard - White She Sleeps(misschien stukje Uriah Heep aangezien ik WSS ook op Jera kan zien) - Architects - Limp Bizkit- Avenged Sevenfold - Bring me the Horizon
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken