Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.692
Met deep purple gewoon op de affiche? Is toch nog nooit gebeurd dat er een coverband op de afterparty stond die dat zelfde jaar speelde?
Ze staan niet op de afterparty, maar overdag in het Classic Rock Café.

Desondanks wel eens dat het niet echt van originaliteit getuigt. Er zijn in de Benelux misschien wel duizenden coverbands die een prima classic rock setje neer kunnen zetten in het CRC.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Ze staan niet op de afterparty, maar overdag in het Classic Rock Café.
Hoe weet je dat?
Desondanks wel eens dat het niet echt van originaliteit getuigt. Er zijn in de Benelux misschien wel duizenden coverbands die een prima classic rock setje neer kunnen zetten in het CRC.
Eens, hele rare keuze.
Sowieso altijd al veel van hetzelfde (Bizkit Park, Present Danger, Living Theory, Bulls On Parade, Van Hagar..).
Vreemd genoeg heeft er bv. nog nooit een Rammstein tribute band gestaan, waar er toch tientallen van zijn (Stahlzeit, Vannstein, Feuerengel, Zwammstein..).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Als je specifiek Scorpions en Deep Purple noemt, dan misschien Extreme meepakken?
Extreme zou ik zeker naar toe gaan!
Velen zullen hen alleen kennen van de zoetsappige ballad More Than Words.
Maar ze hebben zeker een hoop goede, stevige rocknummers, met een uitstekende zanger, Gary Cherone, en een fenomenale gitarist, Nuno Bettencourt (volgens sommigen 'your favorite guitarist's favorite guitarist').

Bovendien vorig jaar nog een prima album uitgebracht (check die solo!):

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.019
Wat is er mis met Spotify dan? Ik kreeg een push dat er een nieuwe single is van Emperor. Als je naar het profiel gaat, is het ook de band Emperor.

Maar dit is toch echt allesbehalve dat xD
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Een prima line up. Maargoed, je moet mijn woorden niet verdraaien, Graspop is geen kut festival ofzo, het een fantastisch feest elk jaar, misschien wel de beste line up, hoewel Hellfest misschien net iets beter is.
Ik mis alleen een beetje dat extra stukje aandacht voor aankleding in rand activiteiten, maar blijkbaar voelen mensen zich hier op hun teentjes getrapt als je iets kritisch zegt over Graspop.

Of mensen zijn het niet eens met jouw mening, en trappen op jouw teentjes 🤔

Mensen met goede zondagvoorstellen? Scorpions schijnt al jaren niet veel soeps meer te zijn…kan er hetzelfde gezegd worden over Deep Purple? Of zijn deze het zeker wel nog waardig om te gaan kijken? Heb ze nog nooit gezien.

Ik vond Deep Purple vorig jaar heel vermakelijk. De nieuwe gitarist leek hen een hernieuwde energie te geven. Na een teleurstellende headliner show de keer ervoor, was ik toch weer blij ze gezien te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: guillaume en Piebe71

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
En dat betekent maar één ding:

Vandaag is de dag!
zou gaaf zijn, maar verwacht het eigenlijk niet. morgen waarschijnlijk een post met happy international women's day.
en volgende week een post met: nog 100 dagen tot graspop.

zag dat tarja veel optredens doet met marko hietala, geldt dat ook voor graspop ?
crownshift heeft ook weer een nieuw nummer gedeeld, 10 mei komt het debut album uit. ook wel benieuwd naar.
en natuurlijk morgen de nieuwe van judas priest.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Wat is er mis met Spotify dan? Ik kreeg een push dat er een nieuwe single is van Emperor. Als je naar het profiel gaat, is het ook de band Emperor.

Maar dit is toch echt allesbehalve dat xD
Gebeurt wel vaker met die streamingdiensten. Zelf gebruik ik meestal YouTube Music, maar ook daar worden vaker artiesten met dezelfde naam met elkaar verward. Zit je naar een playlist van een bepaalde metalband te luisteren, krijg je ineens een of ander reggaeton-nummer ofzo ertussendoor (en nee, dan bedoel ik niet Nanowar Of Steel)... 😅
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Wat is er mis met Spotify dan? Ik kreeg een push dat er een nieuwe single is van Emperor. Als je naar het profiel gaat, is het ook de band Emperor.

Maar dit is toch echt allesbehalve dat xD
Had dat laatst met ERRA, stond dat ze een nieuw album hadden uitgebracht, maar dat bleek over een of andere japanse pop band te gaan die ook ERRA heten😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Wat is er mis met Spotify dan? Ik kreeg een push dat er een nieuwe single is van Emperor. Als je naar het profiel gaat, is het ook de band Emperor.

Maar dit is toch echt allesbehalve dat xD
Nee man, is gewoon Emperor.
Je ziet toch vaker laatste tijd dat bands ineens hun stijl wat veranderen om mee te gaan met de tijd. Zelfde geval hier! :p
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Zou er niet te veel van verwachten, is niet zo indrukwekkend meer zoals vroeger. nummers met hoge noten kan de zanger niet meer halen en worden om die reden niet meer gespeeld (Child in time bijvoorbeeld). Legendarische band uiteraard en wel leuk om even te gaan kijken als je ze nog nooit gezien hebt, maar gewoon niet gaan met te hoge verwachtingen.
Child in time wordt niet gespeeld? Dan hoef ik niet eens te gaan kijken denk ik.. leek me wel wat, een donkere wei, Child in Time en maar mee kelen. Jammer.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Child in time wordt niet gespeeld? Dan hoef ik niet eens te gaan kijken denk ik.. leek me wel wat, een donkere wei, Child in Time en maar mee kelen. Jammer.

In 2002 voor het laatst live gespeeld en daarvoor springt t al naar 1995. Dus ook totaal geen kans zou ik zeggen
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Davidov90

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.929
Child in time wordt niet gespeeld? Dan hoef ik niet eens te gaan kijken denk ik.. leek me wel wat, een donkere wei, Child in Time en maar mee kelen. Jammer.
Het is nu ook weer niet zo'n one hit wonder dat de rest van de show gelijk niet meer de moeite waard is heh... Ik vond ze enkele jaren terug op Hellfest nog best heel goed klinken, qua show is het niet meer dan een paar oude mannen die zonder poespas hun nummers staan te spelen, maar muzikaal was het toen echt prima verder. En ik vind dat ze toch een hele bak goede songs hebben hoor...

Edit: wel apart dat Made in Purple straks dus op hetzelfde festival optreedt als "the real deal". Is dat al weleens voorgekomen? Kunnen we goed vergelijkend waren onderzoek doen haha, om de claim hier dat de coverband waarschijnlijk beter is live even te maatstaven :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken