Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Hoewel we al een groot deel van het programma hebben, verwachten we ook nog steeds een batch met nieuwe namen.

Vorig jaar kwamen de laatste namen op 31 maart. Verwachten we dit jaar rond dezelfde tijd de laatste namen? Of misschien iets eerder aan gezien er destijds nog gepuzzeld werd met de laatste headliner?

(Persoonlijk denk ik eigenlijk dat we iets eerder al de laatste namen kunnen verwachten... Misschien nog wel in februari?)
Ik denk dat niemand hier daar een zinnig woord over kan zeggen..

Steve Martin Idk GIF
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
368
547
Slayer next year?
Comeback confirmed!
Not sure about that but who knows.

Kerry King interview from this month

"Indeed, King said that he hasn't heard from Araya since Slayer parted ways in 2019.

"Not even a text. Not even an email," he said. "I've talked to everybody else from the band on the phone, text, or email. If Tom hit me up, I'd probably respond. It probably depends on what he hit me up for, but I don't wish him dead at this moment."

"Will Slayer tour again? I'm pretty sure that's not going to happen. Could Slayer play a show again? I'm sure there's a scenario. Am I looking for it? No, I'm just getting ready to start my career So if that happens, it happens. But I'm going to be doing this for the next 10 years at least.""
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
876
2.585
Not sure about that but who knows.

Kerry King interview from this month

"Indeed, King said that he hasn't heard from Araya since Slayer parted ways in 2019.

"Not even a text. Not even an email," he said. "I've talked to everybody else from the band on the phone, text, or email. If Tom hit me up, I'd probably respond. It probably depends on what he hit me up for, but I don't wish him dead at this moment."

"Will Slayer tour again? I'm pretty sure that's not going to happen. Could Slayer play a show again? I'm sure there's a scenario. Am I looking for it? No, I'm just getting ready to start my career So if that happens, it happens. But I'm going to be doing this for the next 10 years at least.""
Both Araya and King have now confirmed they look forward to playing live again :)
 

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
31
68
Afgelopen jaar op Graspop per toeval bij Any Given day beland in de metaldome. Dat beviel zo goed, dat we gisteren naar Munster zijn gegaan voor een los concert in de Sputnikhalle. Lekkere old school zaal met graffiti en allemaal oude meuk! Het concert was geweldig! Wat een chaos! De zaal was 1 grote moshpit. Deze band mag zeker verder groeien 😁
Wij zijn ook gaan kijken in de Kavka Oudaan in Antwerpen dankzij het optreden op Graspop. Zalige show in een gelijkaardige zaal 😊
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.421
7.952
ik vind overigens wel dat je als festival echt af bent als je groot reclame maakt met slayer zijn laatste show ooit in Benelux, een dit ook groots op de poster zetten en ze dan vervolgens gewoon doodleuk opnieuw boeken. zie onderstaande tekst op de poster van Graspop 2019.
1708548348193.png
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
485
1.539
ik vind overigens wel dat je als festival echt af bent als je groot reclame maakt met slayer zijn laatste show ooit in Benelux, een dit ook groots op de poster zetten en ze dan vervolgens gewoon doodleuk opnieuw boeken. zie onderstaande tekst op de poster van Graspop 2019.
Bekijk bijlage 8190
Dat vind ik wel onterecht hard richting Graspop. Op dat moment was het ook schijnbaar de laatste show in de Benelux, daar is toen geen woord van gelogen. En of Graspop nou Slayer opnieuw boekt of niet maakt het verschil toch niet meer. Als ze volgend jaar een show in de Benelux spelen dan was Graspop 2019 niet meer de laatste Benelux show.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Dat vind ik wel onterecht hard richting Graspop. Op dat moment was het ook schijnbaar de laatste show in de Benelux, daar is toen geen woord van gelogen. En of Graspop nou Slayer opnieuw boekt of niet maakt het verschil toch niet meer. Als ze volgend jaar een show in de Benelux spelen dan was Graspop 2019 niet meer de laatste Benelux show.
Ik til daar ook absoluut niet zwaar aan, noch aan een band die terugkeert na een afscheidstour, noch aan een festival dat die band opnieuw boekt.
Tijden veranderen, situaties veranderen, mensen veranderen.
Waarom zou een band of artiest niet van gedachten kunnen of mogen veranderen?
Er zijn ook genoeg relaties die verbroken worden, om later alsnog weer bijelkaar te komen, mag dat dan ook niet?

Echte fans zullen toch gewoon weer erheen gaan. En wie dat niet wil, even goede vrienden, toch?
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Er komen overigens de komende weken en maanden nog aardig wat interessante nieuwe albums uit voor GMM (met al uitgekomen singles):
Afgelopen week dus al Ihsahn (begin ik ook steeds meer te waarderen, maar nieuwe album moet ik nog luisteren), en komende vrijdag Amaranthe en Borknagar.
Op 1 maart dan eindelijk het langverwachte The Mandrake Project van Bruce Dickinson, eerste twee singles klinken alvast veelbelovend, wil ik zeker gaan zien op GMM.

Verder vooral heel benieuwd naar het nieuwe album van Rotting Christ, waarvan afgelopen dinsdag de eerste single uitkwam, die goed is, maar me nog niet van m'n sokken geblazen heeft..

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.398
11.166
Ik til daar ook absoluut niet zwaar aan, noch aan een band die terugkeert na een afscheidstour, noch aan een festival dat die band opnieuw boekt.
Tijden veranderen, situaties veranderen, mensen veranderen.
Waarom zou een band of artiest niet van gedachten kunnen of mogen veranderen?
Er zijn ook genoeg relaties die verbroken worden, om later alsnog weer bijelkaar te komen, mag dat dan ook niet?

Echte fans zullen toch gewoon weer erheen gaan. En wie dat niet wil, even goede vrienden, toch?
Ja vind ik ook hoor. En als je het al iemand moet kwalijk nemen is het de band dat ze op hun plannen terugkomen en niet een festival. Voor Graspop is het volkomen logisch wanneer ze Slayer weer boeken. Ben er zelf net als de meeste ook niet echt enthousiast over. Gekke timing zo net na de release van het solomateriaal van Kerry maar vooral omdat de 2019 shows echt als een fantastisch afscheid voldoende. Hen toen ook op RaR gezien en wat een vlammende show. Mogelijk dat ik er volgend jaar op Graspop met een boog omheen loop om dit zo te houden. En misschien is het vlees zwak en wil ik gewoon Repentless weer live horen
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
389
879
ik vind overigens wel dat je als festival echt af bent als je groot reclame maakt met slayer zijn laatste show ooit in Benelux, een dit ook groots op de poster zetten en ze dan vervolgens gewoon doodleuk opnieuw boeken. zie onderstaande tekst op de poster van Graspop 2019.
Bekijk bijlage 8190
Dit lijkt me toch niet meteen de fout van het festival?
Enige wat Graspop hieraan kan doen is als de Slayer reunie er aankomt om ze niet te boeken en 2019 effectief als laatste BeNeLux te houden maar ik denk dat daar meer protest op gaat komen...
Als morgen mijn leverancier zegt dat er artikel X niet meer gaan maken /leveren en ik bestel het onder het mom 'laatste stuks ooit, komen nooit meer terug' en later gaan ze ze toch terug verkopen is het toch niet mijn schuld denk ik dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken