Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Volgens mij bedoelt @Piebe71 juist het tegenovergestelde, dat het wel degelijk jammer is dat de naam Sepultura verdwijnt, ook al blijven de oude nummers nog voortleven.
Maar dat mag hij uiteraard zelf beter toelichten. ;)
Dat was precies wat ik bedoelde met de legacy. Jammer dat de naam verdwijnt. Ondanks dat ik ze niet meer volgde is Sepultura toch een grote naam.
Staat los van de tour die Max en Igor nu doen. Sepultura was voor mij destijds de gateway naar de hardere metal en zal dus altijd een plekje in mijn hart blijven houden. Gewoon zonde dat ze stoppen. Einde van een tijdperk.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
We mogen eigenlijk niet vergelijken met vorig jaar, enkel met de andere omliggende festivals en dan snel ik dat Graspop best goed zit en dan moet er nog veel bijkomen zelfs
Not only that, 2023 was an exceptional year for Graspop. I think the 2024 line-Up is already looking very good and visitors of other festivals would be thrilled to get something similar.

When I started paying attention to Graspop some fifteen years ago and I had only visited Wacken previously, I couldn't believe how much better the line ups were.

Graspop visitors are seeing some of the best line-ups constantly and I think we're a little spoiled as a result. Maybe some of our expectations got a little bit out of control.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ik zal me waarschijnlijk van artiest vergissen: Ik zag dat jullie het over tons of rock hadden, ik zag bokassa op de affiche staan, en ik dacht dat zij het waren dat een legendarische videoclip uitheeft, maar het zal wel iets anders zijn.
Ik zal het proberen te omschrijven: Doom / sludge metal, slechte trucage. Het wordt van onrealistisch naar onrealistischer. Een gigantisch monster dat de planeet, gebouwen denk ik en de planeet aarde omsingelt. Was lachen vele jaren geleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Ben juist Ice Nine Kills eens aan het checken geweest. Was wel benieuwd na de verhalen die ik las en nadat ik ze in Metallica hun voorprogramma gemist had.

Dus heb eens wat footage opgezocht van op Graspop. En toen zeiden ze op het einde "See you next summer". Ben wel eens benieuwd of ze toen reeds geboekt waren voor Graspop 2024.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Ik zal me waarschijnlijk van artiest vergissen: Ik zag dat jullie het over tons of rock hadden, ik zag bokassa op de affiche staan, en ik dacht dat zij het waren dat een legendarische videoclip uitheeft, maar het zal wel iets anders zijn.
Ik zal het proberen te omschrijven: Doom / sludge metal, slechte trucage. Het wordt van onrealistisch naar onrealistischer. Een gigantisch monster dat de planeet, gebouwen denk ik en de planeet aarde omsingelt. Was lachen vele jaren geleden.
Hardcore Stoner punk uit Noorwegen. Voorprogramma van Metallica geweest. Ik heb ze nog gezien in een zaal waar ze headlinde daarna. Amper 100 man in die zaal
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ah daarom dat die naam me vaag bekend voorkwam. Niet toevallig dat ze samen met metallica bij tons of rock staan. Achter die naam was ik ook al jaren aan het zoeken. Nu de andere band nog vinden. Heb ze een stukje gezien nog in het koning boudewijnstadion een deel jaar geleden. Maar het was voor velen achtergrondmuziek helaas.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Vola en Textures misschien? En als de leak klopt Animals as leaders?
Dank!

Vola ken ik inderdaad al. Heb die al eens gezien in het voorprogramma van Riverside. Inderdaad wel een fijne band.
Textures ken ik uiteraard ook al, zij het dat ik ze nog wel beter moet leren kennen. Ik kende ze eigenlijk alleen van heel vroeger.

Beiden staan voorlopig op mijn 'aangenaam' lijst.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.633
5.070
Dank!

Vola ken ik inderdaad al. Heb die al eens gezien in het voorprogramma van Riverside. Inderdaad wel een fijne band.
Textures ken ik uiteraard ook al, zij het dat ik ze nog wel beter moet leren kennen. Ik kende ze eigenlijk alleen van heel vroeger.

Beiden staan voorlopig op mijn 'aangenaam' lijst.
Vola is voor mij een van de top-10 must-sees, heerlijke band! Verplichte kost voor alle proggies hier. ;)
Had vorig jaar op Summer Breeze de kans om ze te zien, maar 2:15 - 3:00 's nachts bleek die dag toch wat veel gevraagd van mijn lichaam helaas... 😞

 

Elmoneth

Playlistbediener
17 nov 2023
8
31
I still believe the lineup needs a little boost in some genres, I would love to see two good progressive names (Tesseract and Caligula's Horse would be my wish here), two newer heavy metal bands (my choice would be summerlands and tanith) two thrash bands (would go for the haunted and sylosis) two fresh extreme bands (my choice here would be zeal and ardor, shores of null) and one big name, my choice here would be the offspring. I hope these names are not unrealistic and they would fill a lot of genre gaps in the current lineup!
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Tot voor de leak van Kamelot was ik best tevreden. Maar ik blijf toch ook wel nog op wat andere namen en genres hopen, deze viel wat tegen.

Op de vraag wat mist ivm vorig jaar: net nog eens rap gekeken naar de affiche toen en voor enkele van de meest memorabele optredens zie ik alleszins niets gelijkaardig. Los op één stond voor mij My Dying Bride, nu nog niets van Doom denk ik.
Life of Agony vond ik ook de max, dat is natuurlijk moeilijk om iets gelijkaardig te vinden.
Korpiklaani was ook een geweldig feestje, ik moet wat er nu op staat van Folk metal nog wat beter checken (Svartsot valt me al heel goed mee) maar ook hier zou bv. Arkona erbij nog wel de max zijn (vorig jaar was er bv. Ook nog Fintroll)

Verder Dirkschneider, nu is er wel Doro.

Ik hoop écht wel nog op Zeal&Ardor en toch ook op zoiets als 'Our survival depends on us'. Mercyful Fate ware helemaal de max ook.

De melodic death metal was ook heel sterk vertegenwoordigd natuurlijk vorig jaar, maar als je al de toppers in één jaar hebt, kan je dat moeilijk evenaren.

En ook al staan er al een aantal namen op ook de kwaliteit van de Black Metal bands lag toch hoger vorig jaar.
Welke BM bands waren er vorig jaar beter dan? Ik bedoel dit jaar hebben we Emperor, Kampfar, Dark Funeral en Abbath die oude immortal songs gaat doen. Ik denk dat we niet eerder zoveel goede blackmetal hadden. Ook Rotting Christ kan je eronder laten vallen al is dat geen true blackmetal.
 
Laatst bewerkt:

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Door de verdeling van de bands over Rock Werchter, Alcatraz en GMM lijkt het steeds moeilijker om 1 echt sterkenline-up te plaatsen. GMM heeft een aantal grotere namen, maar de onderkaart is nog vrij matig. Alcatraz heeft weer de namen die bij gmm ontbreken. De echt grote namen staan dan weer op Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Door de verdeling van de bands over Rock Werchter, Alcatraz en GMM lijkt het steeds moeilijker om 1 echt sterkenline-up te plaatsen. GMM heeft een aantal grotere namen, maar de onderkaart is nog vrij matig. Alcatraz heeft weer de namen die bij gmm ontbreken. De echt grote namen staan dan weer op Werchter.
Welke echt grote namen staan er dan op Werchter die ook op Graspop hadden kunnen staan? De grootste metalheadliner die komend jaar beschikbaar is, is Tool. En die staan op Graspop.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Welke echt grote namen staan er dan op Werchter die ook op Graspop hadden kunnen staan? De grootste metalheadliner die komend jaar beschikbaar is, is Tool. En die staan op Graspop.
Bad Omens, Sum 41 en Dropkick Murphy's. Al zijn dat natuurlijk geen metal bands. Toch zeker de Dropkickers niet. Sum 41 heeft wel een aantal nummers die heel dicht bij de metal zitten (zeker het album Chuck. Zoals ik hier ooit al eens zei, luister eerst maar eens naar Battery van Metallica en daarna naar The Bitter End van Sum 41 van hun album Chuck). En dan Bad Omens ja.... Metal en pop en techno door een of toch iets in die aard.


En dat zijn nu al 3 posts op rij waarin ik op een of andere manier verwijs naar Metallica. Volgens mij moet ik iets doen aan mijn Metallica obsessie ...
 
  • Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Welke echt grote namen staan er dan op Werchter die ook op Graspop hadden kunnen staan? De grootste metalheadliner die komend jaar beschikbaar is, is Tool. En die staan op Graspop.
Klopt. Ik zie dat Download en Rock amring ook geen Metallica en Foofighrers hebben, dus alle grote festivals hebbem het zwaar dit jaar.
Gmm heeft de pech dat Pinkpop en Werchter de bigguys altijd al hebben. Een verdienmodel met 2 festivals van livenation.terwijl RAR en Download en ook steeds vaker Hellfest een mengeling van beide kan aanbieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: barcake en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken