Tot voor de leak van Kamelot was ik best tevreden. Maar ik blijf toch ook wel nog op wat andere namen en genres hopen, deze viel wat tegen.
Op de vraag wat mist ivm vorig jaar: net nog eens rap gekeken naar de affiche toen en voor enkele van de meest memorabele optredens zie ik alleszins niets gelijkaardig. Los op één stond voor mij My Dying Bride, nu nog niets van Doom denk ik.
Life of Agony vond ik ook de max, dat is natuurlijk moeilijk om iets gelijkaardig te vinden.
Korpiklaani was ook een geweldig feestje, ik moet wat er nu op staat van Folk metal nog wat beter checken (Svartsot valt me al heel goed mee) maar ook hier zou bv. Arkona erbij nog wel de max zijn (vorig jaar was er bv. Ook nog Fintroll)
Verder Dirkschneider, nu is er wel Doro.
Ik hoop écht wel nog op Zeal&Ardor en toch ook op zoiets als 'Our survival depends on us'. Mercyful Fate ware helemaal de max ook.
De melodic death metal was ook heel sterk vertegenwoordigd natuurlijk vorig jaar, maar als je al de toppers in één jaar hebt, kan je dat moeilijk evenaren.
En ook al staan er al een aantal namen op ook de kwaliteit van de Black Metal bands lag toch hoger vorig jaar.