Zijn inderdaad drie namen die ook op Graspop hadden kunnen staan. Maar toch niet van die enorme kleppers waarmee het affiche van Graspop serieus veel beter zou worden dan het huidige affiche?Bad Omens, Sum 41 en Dropkick Murphy's. Al zijn dat natuurlijk geen metal bands. Toch zeker de Dropkickers niet. Sum 41 heeft wel een aantal nummers die heel dicht bij de metal zitten (zeker het album Chuck. Zoals ik hier ooit al eens zei, luister eerst maar eens naar Battery van Metallica en daarna naar The Bitter End van Sum 41 van hun album Chuck). En dan Bad Omens ja.... Metal en pop en techno door een of toch iets in die aard.
En dat zijn nu al 3 posts op rij waarin ik op een of andere manier verwijs naar Metallica. Volgens mij moet ik iets doen aan mijn Metallica obsessie ...
Ik denk dat er prima ruimte is voor Werchter, Graspop en Alcatraz (en Pukkelpop en Lokerse Feesten, etc). Allemaal hebben ze hun eigen karakter en voor allen blijkt er, gelet op de kaartverkoop, een markt te zijn. Inderdaad soms wel balen als je naar de één gaat en een ander pakt net uit met een naam die je graag had willen zien. Maar ik zie bij allen zeker bestaansrecht.