Graspop Metal Meeting 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Mja, inflatie verklaart waarom het combiticket duurder wordt, maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom mijn snackje op Graspop 2x zo duur is als in de lokale frituur, terwijl ik op GMM minder krijg en het slechter smaakt. En waarom daar een bewust warrig "skully" systeem wordt overheen gegooid zodat het zeker niet al te duidelijk is wat voor prijzen ze durven vragen.

Als het dan toch cashless is en niet meer met fysieke muntjes, is er ook geen reden meer om niet terug gewoon in euro's te rekenen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Zo'n weekend Graspop is niet goedkoop nee, maar als ik naar mezelf kijk vind ik het 100% waard. Elke keer verheug ik me weer op de sfeer, alle bands, nieuwe bands ontdekken, gezelligheid etc. En ik maak het extra duur door mezelf de moeilijkheid op te leggen van een hotel/airbnb/accommodatie die wat luxer is EN elke dag met de auto te gaan (Da's 4x 15 euro hoppa).

Daar tegenover staat weer dat ik in de zomer niet (meer) op vakantie ga. Enkel in het voor- en najaar ben ik een dag of 5 weg om een pretpark in het buitenland te bezoeken. Dat zijn dan weer mijn prioriteiten, waar ik graag geld aan uitgeef.

Toch ben ik ook wel benieuwd tot hoe ver de prijsstijgingen door blijven lopen. Zoals je zag in mijn forecast grafieken, kan een combi-ticket in 2030 rond de 400 euro gaan kosten. Nou zou ik dat nog verklaarbaar vinden, maar alss de kosten van het eten/drinken net zo hard stijgen.. Even ervanuit gaan dat er skullies gebruikt blijven worden, dan gaan we richting de 4 euro per skullie. Dat vind ik wel kak.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Het belangrijkste punt uit die hele reactie die gedeeld werd lijkt me eigenlijk dat er voor die persoon klaarblijkelijk op 2 van de 4 dagen geen bands staat waar die een ticket voor zou kopen. Dat kun je lang of kort praten over de totale kosten en hoe duur die lui ontbijten, maar dan wordt het het onder de streep nooit waard natuurlijk. En dat is puur afhankelijk van smaak.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Kon toen niet maar had ook gehoopt dat dit terugkwam. Een beetje the rock circus maar dan meer hoempapametal 😄
vorig jaar was er wel de rooie jager met een speciale show 2 dagen in het classic rock cafe in de namiddag met onder andere mini kiss en heavy hoempa
 

L110Midnight

Playlistbediener
16 nov 2023
14
32
Hoeveel een weekend gmm kost heb je helemaal zelf in de hand. Mijn berekening is bijvoorbeeld helemaal anders.
Wij zijn met 5 vrienden waarvan iemand geen alcohol drinkt en gaan ook elke dag naar huis. Doordat we een vaste bob hebben rijd die persoon elke dag en betaalt de rest de parking. Komt mooi uit ieder 15 euro.
Persoonlijk gebruik ik maar maximum 10 bonnen per dag doordat ik thuis ontbijt en op de parking nog pasta salades ofzo eet en op de weide veel water drink.

Mijn rekening:
Ticket - 310
Bonnen - 140
Parking - 15
Totaal - 465

Ik geef persoonlijk graag geld uit aan festivals en doe er elk jaar een stuk of 3 combi. Reizen doe ik ook graag elk jaar een stuk of 5 weekendjes weg en 3 langere reizen.
Daar tegenover staat wel dat mijn partner en ik slechts 1 auto hebben voor ons 2, een heel klein huisje hebben waardoor de lening laag is en in het algemeen weining materiële bezittingen hebben.

Iedereen heeft andere prioriteiten en budget.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
344
616
joh mag ik ook ff zeiken !!!!!

ik ga in een houten hut en ben op dus nog zonder eten en drinken 600 kwijt


Nu heb ik alles ff geluisterd wat er komt en gloeiende klote zooi

ik wil nu 50 zwaar klote kut signings want ik vind nu al heeeeel veeeeel leuks

clashes ... ja ben er bang voor, heeeeel bang

voor dat geld wat ik betaal wil ik ook niet nog eens moeten kiezen tussen zoveel moois dat is kut want ga dus veel missen
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
68
131
I calculated my budget for next Summer. It will be about 2500 euros. That's 3 days in EURO2024 and 5 days in Graspop. I couldn't care less if the combi ticket costs 299 or 309 or 349. The other things like flights and car rentals eat the budget more. But I share the worry about costs of food and drinks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Hammer en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Niet mijn reactie, maar hij heeft een punt. Voor de ene is het het waard, voor de ander niet.
Bekijk bijlage 7086
Of je kunt gewoon nieuwe bands leren kennen thuis in je luie stoel, dan hoef je je tijdens geen enkel festival, groot of klein, te vervelen.
Is een kleine moeite, en je hebt er veel profijt van.
Op zowel GMM als Alcatraz heb ik ieder moment van iedere dag wel een band die ik wil (en in veel gevallen moet) zien.
Er staat zoveel kwaliteit en zoveel variatie. Je moet het alleen wel zelf ook willen zien natuurlijk.
Als er niet genoeg naar je goesting staat, dan ligt dat toch echt grotendeels aan jezelf.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Was benieuwd hoe jullie tegenover zijn stellingen stonden, mag toch?
Waar ligt de grens. Dit jaar opnieuw een prijsstijging, waar eindigt het. Vorig jaar ook parking betalend. En ja ik begrijp goed dat kosten gestegen zijn en dergelijke.
Maar mag toch over gepraat worden, niet? Of moeten we alles maar goed vinden en zomaar betalen.
Waar de grens ligt? Waar het eindigt?
Uh, nergens en nooit? 😯
Of verwacht je dat er ooit een punt komt waarop inflatie stopt, en alle prijzen voorgoed bevroren worden?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Het belangrijkste punt uit die hele reactie die gedeeld werd lijkt me eigenlijk dat er voor die persoon klaarblijkelijk op 2 van de 4 dagen geen bands staat waar die een ticket voor zou kopen. Dat kun je lang of kort praten over de totale kosten en hoe duur die lui ontbijten, maar dan wordt het het onder de streep nooit waard natuurlijk. En dat is puur afhankelijk van smaak.
Exact, en dan moet je misschien toch eens heel eerlijk tegen jezelf zijn, en je sterk gaan afvragen of GMM wel echt het juiste festival voor je is.

GMM is gewoon groter en duurder dan Alcatraz en de rest, maar hebben dan ook bands die je op die andere festivals nooit zal kunnen zien.
 

Bobthegreen

Nieuw lid
11 nov 2023
4
22
Hetzelfde, graspop is voor mij de belangrijkste vakantie van het jaar! Met vrienden/familie een lang weekend weg! Naar niets zien en gewoon genieten van het gezelschap, muziek en de nodige biertjes
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.458
Anyone tried to listen Vukovi? There is no punk bands on lineup so I gave them a chance because Graspop and Wiki says they are punk.

It’s not a punk, it’s ofc one more metalcore band and it’s a bad metalcore.
In what world is this metalcore wtf
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
In what world is this metalcore wtf
Ik had eerder ergens Vukovi en Wargasm voorgesteld om te luisteren als punk-bands, alleen maar omdat ze op de GMM-website staan aangegeven als punk (de enige 2 overigens), maar dat was nog voordat ik ze daadwerkelijk beluisterd had..😅
Ik heb een hele brede smaak, en probeer vrijwel alles leuk te vinden. Ik zal dan ook niet heel snel negatief over een band spreken, integendeel, soms zit ik hier bepaalde bands zelfs te verdedigen, die door vrijwel iedereen worden afgekraakt.
maar deze twee trek zelfs ik totaal niet.. 😵‍💫
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
358
516
In what world is this metalcore wtf
In what world is this punk? But some songs sounds like metalcore, but neither one as punk, at least what I've heard.

Same thoughts as MetalLimbo. Wargasm is also shit. I've tried to listened them when they were announced for Nova Rock.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
Ik had eerder ergens Vukovi en Wargasm voorgesteld om te luisteren als punk-bands, alleen maar omdat ze op de GMM-website staan aangegeven als punk (de enige 2 overigens), maar dat was nog voordat ik ze daadwerkelijk beluisterd had..😅
Ik heb een hele brede smaak, en probeer vrijwel alles leuk te vinden. Ik zal dan ook niet heel snel negatief over een band spreken, integendeel, soms zit ik hier bepaalde bands zelfs te verdedigen, die door vrijwel iedereen worden afgekraakt.
maar deze twee trek zelfs ik totaal niet.. 😵‍💫
Ha Wargasm sprak mij dan wel weer aan. Lekker eclectisch, gek en hard. Zie ik wel zitten om de laatste dag mee op te starten in de Metal Dome of op de Jupiler.

Echt inluisteren ga ik doen als de tickets binnen zijn morgen!
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
344
616
omdat hier de mensen wat vroeger wakker zijn, stel ik m hier ook ff

om het serieuze vragen deel van deze topic weer te openen 😉

Morgen begint de verkoop,

Nu ga ik voor het eerst met vrienden voor de full experience ipv losse dagen en wil graag weten als het gaat om de 4p festi cabins

Hoe werkt die verkoop en hoe snel gaat het.

Moet ik om 9 uur al klaar zitten of eerder ?

Hoor graag van jullie ( ben ook wel benieuwd of het wat is die hutjes
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Alle accommodaties van Graspop zelf zijn heel snel uitverkocht geloof ik. Zou zeker op tijd klaar gaan zitten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken