Graspop Metal Meeting 2024

Het viel me ook op dat er voor de zaterdag alleen de headliners bekend zijn geworden en (althans niet op de poster) geen sub-headliners.
Toch best benieuwd wat voor acts boven deze namen op zaterdag kunnen staan.
touwtrekwedstrijdje werchter en graspop met als inzet sum 41, the offspring en andere punkrock namen mss? (simple plan, guano apes, ... als kleinere) billy talent was vorig jaar. Zie ik niet gebeuren. Machine head is de uitzondering van het jaar. (elk jaar één uitzondering)

touwtrekwedstrijdje werchter en graspop met als inzet sum 41, the offspring en andere punkrock namen mss? (simple plan, guano apes, ... als kleinere) billy talent was vorig jaar. Zie ik niet gebeuren. Machine head is de uitzondering van het jaar. (elk jaar één uitzondering)
Dit jaar toch echt al twee. Ook Ice Nine Kills gaat op herhaling.

• Wow
Waarderingen: Pauly Robin
yep komend jaar hebben we al 2x zo veel bands op herhaling als dat we voor de afgelopen editie hadden

Iedereen is zo aan het stressen voor tickets. En ik ben pas van plan tickets te kopen met m'n dertiende maand. Hopelijk zijn er dan nog combitickets. Maar het is misschien vooral voor accomodaties dat iedereen zo stresst? Ik hoop het want anders begin ik ook stress te krijgen, hopelijk tegen midden december nog combi's beschikbaar. Accomodatie hebben we al (Europarcs Mol)

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Simoni
Iedereen is zo aan het stressen voor tickets. En ik ben pas van plan tickets te kopen met m'n dertiende maand. Hopelijk zijn er dan nog combitickets. Maar het is misschien vooral voor accomodaties dat iedereen zo stresst? Ik hoop het want anders begin ik ook stress te krijgen, hopelijk tegen midden december nog combi's beschikbaar. Accomodatie hebben we al (Europarcs Mol)
Combi's zullen geen probleem zijn. (hoop ik)
Het zijn vooral de accomodaties dat snel de deur uit zijn :)

• Leuk
Waarderingen: won666
Dit jaar toch echt al twee. Ook Ice Nine Kills gaat op herhaling.
Sorry, maar ik ken die pas sinds enkele weken.
must-see en dit was mijn ontdekking en helemaal mijn ding. Nog aanraders? Heb dit volledige album al geluisterd zonder andere fantastische videoclips te bekijken.
HEY PAUL! Je weet wel welk stuk...

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Sorry, maar ik ken die pas sinds enkele weken.
must-see en dit was mijn ontdekking en helemaal mijn ding. Nog aanraders? Heb dit volledige album al geluisterd zonder andere fantastische videoclips te bekijken.
HEY PAUL! Je weet wel welk stuk...
someone has summoned me? :)
mijn favoriet is eigenlijk een van de weinige nummers die niet over een bekende film gaat: welcome to horrorwood is hun eigen verhaal die uitgeschreven is en waarop hun videoclips deels gebaseerd zijn

someone has summoned me? :)
mijn favoriet is eigenlijk een van de weinige nummers die niet over een bekende film gaat: welcome to horrorwood is hun eigen verhaal die uitgeschreven is en waarop hun videoclips deels gebaseerd zijn
Welcome to Horrorwood is inderdaad een banger! En sowieso vond ik hun optreden op Graspop '23 zeer aangenaam. Zeker een aanrader om op herkansing te gaan voor hen die het hebben moeten missen.

Geen paniek. Die tickets zijn nog lang te koop; enige dat ik eventueel snel zie uitverkopen is de Tool-donderdag. De rest zal zeker tot in het voorjaar nog te koop zijn

• Leuk
Waarderingen: Simoni en won666
mijn voorspelling:
Ik denk dat de combi's pas in juni uitverkopen, of gewoon helemaal niet. zou me niet verbazen als deze editie niet uitverkoopt.
donderdag en zaterdag zullen we uitverkopen denk ik maar zal ook wel een paar maanden duren gok ik, tenzij de Tool fans heel enthousiast zijn
vrijdag en zondag verwacht ik niet dat die gaan uitverkopen zoals de line up er nu uit ziet

Denk dat het nipt zal zijn tussen donderdag en zaterdag qua eerst uitverkopen. Tool zal het wel vlot halen tegen A7X en BMTH, maar ik vind de undercard op donderdag niet zo heel erg boeiend (bedoel niet kwalitatief, maar commercieel), dan vind ik zaterdag beter en daar moeten dan nog 2 of 3 logo-bands bij komen.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Denk dat het nipt zal zijn tussen donderdag en zaterdag qua eerst uitverkopen. Tool zal het wel vlot halen tegen A7X en BMTH, maar ik vind de undercard op donderdag niet zo heel erg boeiend (bedoel niet kwalitatief, maar commercieel), dan vind ik zaterdag beter en daar moeten dan nog 2 of 3 logo-bands bij komen.
Ik vind persoonlijk de zaterdag al de sterkste dag en naast de headliners staan er nog 0 logo bands
terwijl er voor de vorige editie minstens 4 logo bands onder de headliners stonden per dag
ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten

Ik heb vorig jaar om 10 voor 10 ingelogd en had vrijwel geen problemen om aan een tip-up te komen.
Ik denk ook wel dat iedereen die er om 10:00 bij is, wel krijgt wat ie wenst, het is gelukkig nog niet zo'n loterij als bij bv. Hellfest.
Maar ik zou zeker geen uren wachten ermee, de populairste formules zijn binnen een (half?) uur wel weg volgens mij.
Zeker als je per se op Metal Town of Metal Park wil liggen, moet je er op tijd bij zijn.

Ik ga voor het 3e jaar op rij voor een hotelkamer op Devil's Lake, en ook die zijn wel vrij snel uitverkocht (evenald bepaalde huisjes), maar iets minder snel dan bij Metal Park.
Devil's Lake raakt volgens mij ook nooit 100% uitverkocht, in tegenstelling tot MT en MP.

Laat ze vooral echte punk en hardcore boeken.
Mja, wat is 'echte' punk?
Zijn ook vele verschillende subgenres van, zoals pop punk, ska punk, skate punk, street punk, anarcho punk, garage punk, crust punk, horror punk, electropunk, Celtic punk, gypsy punk, Oi!, Riot Grrrl, post-punk, en natuurlijk hardcore punk, dat op zijn beurt ook weer allerlei subgenres heeft zoals beatdown hardcore, melodic hardcore, post-hardcore, digital hardcore en vele fusions (crossover, metalcore, deathcore, grindcore, rapcore, etc.).

Zijn bands uit de punk revival van de jaren '90, zoals Bad Religion, The Offspring, Green Day, Rancid, NOFX, Blink-182, Sum 41, wel echte punk?
De in mijn ogen misschien wel beste nieuwe (hardcore) punkband, Turnstile, heeft qua sound niet veel meer gemeen met de aloude hardcore punk uit de jaren 70.
Maar goed, ik begrijp je punt stiekem toch wel. ;)
De enige 2 bands in de hele line-up die het predikaat 'punk' meekrijgen van GMM, zijn haast geen punk te noemen (ook al wordt Vukovi op Wikipedia tot de genres "pop-punk en noise pop" gerekend, en Wargasm tot de "electro-punk, digital hardcore, nu metal en post-hardcore").
Dus voor mij mag er ook zeker nog wel wat bij!

Goed mogelijk:
  • Bad Religion
  • Dropkick Murphys
  • The Offspring
  • Sum 41
  • Fall Out Boy

Misschien:
  • Turnstile
  • Flogging Molly
  • NOFX
  • Millencolin

• Leuk