Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
NOFX zullen alweer in Amerika zitten tegen die tijd. Hebben na 8 juni geen EU shows meer staan en begin juli alweer verder in Noord Amerika.
Klopt, eerder zelfs al:
1700842372783.png
Millencolin word hem denk ik niet qua populariteit. Daarom dat hun afgelopen EU tour enkel Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland was. Die verkopen niet buiten die plekken, als ze ergens zouden staan is t eerder Brakrock. Heb niet gekeken naar hun tour tho, dus geen idee of dat kan.
Als bv. een Lagwagon op GMM kan staan, kan Millencolin dat ook wel, lijkt me. Het is in ieder geval wel mogelijk, afhankelijk van wanneer ze naar Europa komen:
1700842643323.png
Turnstile hebben enkel 1 show in Mexico opstaan komend jaar. Verwacht dat die eerder wat gaan doen met nieuwe muziek misschien.
Klopt, was meer wishful thinking. ;)
Flogging Molly heeft enkel een Amerikaanse tour opstaan t/m maart. Ik zie t niet snel gebeuren maar je weet maar nooit of er een tour gaat komen. Het is nog maar november
Ze hebben ook al één optreden in Europa opstaan, maar dat is pas in augustus, dus wellicht eerder op Alcatraz of Lokerse Feesten:
1700842889746.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

L110Midnight

Playlistbediener
16 nov 2023
14
32
@Pauly Robin paar van mijn favorieten Ice nine kills nummers zijn
1. It is the end
2. Shower scene
3. Funeral derangments
4. Meat and greet
5.American night mare
Heel het welcome to Horrorwood album is imo een heel goed album.
Het oudere werk vind ik dan net iets te veel in scène gezet.😉
Ice nine kills is ook 1 van mijn must sees dit jaar (clashten met Distubed en Amonamrth wat toen ook 2 must sees waren voor mij vorig jaar.)
Hebben volgens mij ook een erg gave live show.

Volg ze al een dikke 10 jaar. Op al hun albums staan wel leuke nummers maar when The Silver Scream came out I think they really came into their own
Commercially and artistically
The whole album has a refined melodic sensibility that really makes it a cut above the rest.

The silver scream en welcome to horrorwood zijn echt pareltjes.

De show is heel leuk de horror films waar de songs over gaan worden een beetje uitgebeeld met acteur en props. Dus zijt ni verbaasd als Spencer (frontman) met onderandere een schop over het podium loopt rond te zeulen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Tsja, op Download zijn ze ook headliner. Dan zullen ze op andere festivals toch ook wel willen headlinen lijkt me.
Dat is wel een beetje een aanname dan, hè? ;)

Het zou natuurlijk best kunnen, hoor, en misschien heeft iemand wel een bron hiervoor, maar alleen maar het feit dat ze ergens anders headliner zijn, lijkt me niet echt voldoende bewijs voor die stelling. Komt immers vaak genoeg voor dat bands op het ene festival headliner zijn, en op het andere (een stuk) lager staan (zie bv. Blind Guardian).
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
292
445
Volg ze al een dikke 10 jaar. Op al hun albums staan wel leuke nummers maar when The Silver Scream came out I think they really came into their own
Commercially and artistically
The whole album has a refined melodic sensibility that really makes it a cut above the rest.

The silver scream en welcome to horrorwood zijn echt pareltjes.

De show is heel leuk de horror films waar de songs over gaan worden een beetje uitgebeeld met acteur en props. Dus zijt ni verbaasd als Spencer (frontman) met onderandere een schop over het podium loopt rond te zeulen.
Ik kijk zelf enorm uit naar die show. I9K is er 1tje die ik dit jaar 100% zeker ga zien. Maakt nie uit wat er tegenover speelt. (Ik hoop niks leuks voor mij). Hoop dat ze op de main staan dit jaar.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Dat is wel een beetje een aanname dan, hè? ;)

Het zou natuurlijk best kunnen, hoor, en misschien heeft iemand wel een bron hiervoor, maar alleen maar het feit dat ze ergens anders headliner zijn, lijkt me niet echt voldoende bewijs voor die stelling. Komt immers vaak genoeg voor dat bands op het ene festival headliner zijn, en op het andere (een stuk) lager staan (zie bv. Blind Guardian).
Of Machine Head🤘🤘
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.789
8.762
Dat is wel een beetje een aanname dan, hè? ;)

Het zou natuurlijk best kunnen, hoor, en misschien heeft iemand wel een bron hiervoor, maar alleen maar het feit dat ze ergens anders headliner zijn, lijkt me niet echt voldoende bewijs voor die stelling. Komt immers vaak genoeg voor dat bands op het ene festival headliner zijn, en op het andere (een stuk) lager staan (zie bv. Blind Guardian).
Fall out boy verkoopt wel gewoon een afaslive uit dus ik denk wel dat die een hoge spot zouden in nemen
lijkt me persoonlijk niet echt een band die snel op graspop zou staan, eerder werchter
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Als Bad Religion, Rancid en NOFX punk is, dan is The Offspring dat ook.
Die zaten in de jaren '90 niet voor niets allemaal onder hetzelfde label, Epitaph (van Bad Religion gitarist Brett Gurewitz), en worden dan ook vaak in één adem genoemd.
Wat maakt het label uit?
The Offspring, blink 182 en Green Day zijn (pretpop)punkbands. En als the Offspring er staat dan ga ik vast kijken. Was op Werchter een leuk feestje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Wat maakt het label uit?
The Offspring, blink 182 en Green Day zijn (pretpop)punkbands. En als the Offspring er staat dan ga ik vast kijken. Was op Werchter een leuk feestje.
The Offspring past gewoon 100% in eerdergenoemd rijtje, en was zeker begin jaren '90 gewoon punk, zelfs hardcore punk. Pas eind jaren '90 zijn ze meer richting pop punk gegaan, met Pretty Fly e.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Uitverkocht tickets GMM 2023:

Bekijk bijlage 7092
Heel handig overzicht. Waarbij vermoedens zijn dat de donderdag met Tool mogelijk eerder zal uitverkopen.
Zelf denk ik ergens dat de zaterdag mogelijk ook populair gaat zijn aangezien beide headliners echt wel publiek trekt.
Bij de vrijdag en zondag denk ik dat dagkaarten minder van de headliners moeten komen en meer van de package.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Heel handig overzicht. Waarbij vermoedens zijn dat de donderdag met Tool mogelijk eerder zal uitverkopen.
Zelf denk ik ergens dat de zaterdag mogelijk ook populair gaat zijn aangezien beide headliners echt wel publiek trekt.
Bij de vrijdag en zondag denk ik dat dagkaarten minder van de headliners moeten komen en meer van de package.
Denk ik ook dat dagtickets van donderdag snelst gaan uitverkopen. Met ons 4 wordt het dit jaar bvb dagticket donderdag ipv combi zoals de vorige jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Ga morgen voor donderdag en zaterdag. Minder praktisch dat het niet twee aaneengesloten dagen zijn, maar zijn de twee interessantste dagen.

Donderdag: Tool is een must see en Alice Cooper is een guilty pleasure. Textures is een mooie bonus, Bury Tomorrow ook! Babymetal is een gimmick waar ik wat vraagtekens bij heb maar ook wel benieuwd. En dan nog Counterparts, Asinhell, Erra. Nu al interessante dag!

Zaterdag: BMTH heel benieuwd naar, ook een bucketlist band. A7X al een keer gezien, niet wild enthousiast maar wel leuke band. Kamelot, Brutus, While She Sleeps, Ice Nine Kills, Defects, allemaal goede bands waar ik graag bij wil zijn. En dan komen er nog ‘logobands’ bij, komt wel goed dus.

Vrijdag en zondag boeien me wat minder. Headliners al gezien en/of gewoon niet in mijn straatje. Alleen Electric Callboy op vrijdag is wel een trekker voor mij. Gelukkig heb ik ze al gezien bij Rock Circus, dus geen must. Fit For A King zou ook leuk zijn, maar niet genoeg om vrijdagticket te kopen.

Voor zaterdag (of donderdag, ook goed) hoop ik nog op Sum 41, Mercyful Fate als ‘logobands’. Ook hoop ik nog op Amorphis, Amaranthe, Starset, Rise Against.

Hoe dan ook, we zijn er weer bij! 🤘🏼
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken