Graspop Metal Meeting 2024

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Bands op herhaling van dit niveau is echt geen probleem voor mij! Ook door mij slecht te voelen maar een stukje van gezien vorig jaar dus kans om ze dit jaar in te halen!
Had ze persoonlijk wel liever de South zien afsluiten maar kom, je kan niet alles hebben in het leven :)
En voor degene die klagen over dat ze op herhaling komen, genoeg andere bands die er vorig jaar niet waren, wss op hetzelfde moment dus kunnen jullie je daar bezig houden :) en anders ben je voor de file naar huis :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
187
267
Maar het was dus duidelijk wel de bedoeling om vandaag om 10 uur iets aan te kondigen (machine head die zichzelf aankondigt, engelse bericht dat even op de website stond) maar om onduidelijke redenen is besloten om toch nog niet aan te kondigen? Aangezien er vanuit graspop eigenlijk niks is gekomen
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Maar het was dus duidelijk wel de bedoeling om vandaag om 10 uur iets aan te kondigen (machine head die zichzelf aankondigt, engelse bericht dat even op de website stond) maar om onduidelijke redenen is besloten om toch nog niet aan te kondigen? Aangezien er vanuit graspop eigenlijk niks is gekomen
Was toch vorig jaar ook zo? Om 10u niets, Machine Head had in de vroege uurtjes al Graspop op hun site staan met de poster.
en toen kregen we om 11u denk ik de aankondiging als ik het goed heb :)
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Jimmy zelf misschien? :D;)

Maar serieus: zijn voorspelling bleek legit te zijn. Weeral.
Haha wij vroegen om een hint van Jimmy. Dus hij dacht. Weet je wat. Ik zet de namen wel op de site🤣
Thx @jimmywe
Ben erg blij met MH. Vorig jaar pas echt ontdekt en niet echt geluisterd naar de muziek. Maar die show was zo gaaf! (En heb een plectrum van hun van dat optreden.) Scorpions is oké... nog nooit gezien, dus weer 1tje van de lijst af. Persoonlijk had ik MH gezien als afsluiter (die hebben toch wat meer energie voor een afsluiter).
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Ik heb vorig jaar eerlijk gezegd weinig meegekregen van Machine Head dus hopelijk kan ik volgend jaar er wat actiever bij zijn (tenzij er weer een of andere overlapping roet in het eten gooit)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

R3mko

Playlistbediener
20 nov 2023
34
30
Scorpions nog nooit gezien en MH ken ik niet, dus blij met beide.
Denk voor het eerst een combi te kopen voor GMM, kan ik de verschillende podia eens aflopen en het genre beter leren kennen :D
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
machine head was alleszins klaar voor de aankondiging, wat me dus laat concluderen. in het scorpions kamp was er nog iets niet ok voor aankondiging
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
machine head was alleszins klaar voor de aankondiging, wat me dus laat concluderen. in het scorpions kamp was er nog iets niet ok voor aankondiging
Hopen dat ze afzeggen en Metallica inspringt🤪. Nee Scorpions vind ik opzich prima maar als er een wat meer Metal band met dus wat meer energie staat vind ik dat wel beter. Of MH en Scorpions switchen waardoor MH afsluit.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Hopen dat ze afzeggen en Metallica inspringt🤪. Nee Scorpions vind ik opzich prima maar als er een wat meer Metal band met dus wat meer energie staat vind ik dat wel beter. Of MH en Scorpions switchen waardoor MH afsluit.
die moeten niet geswitched worden, Machine Head kan prima het festival afsluiten op de North Stage.
Hopelijk gebeurt dat ook
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Hohja krabben. Gewoon hetgeen wat op tour is plus een vrij exclusieve act met TOOL. Slecht doen ze het alleszins niet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Headliner op herhaling altijd een zwaktebod. Maar goed, zoals ik al eerder zei, Machine Head is dan toch de logischere. Kans dat die in de pool blijven is een stuk kleiner dan bij Parkway Drive. Die laatste wil je dus niet overkillen want die moet je de komende jaren nog kunnen blijven boeken.

Ik verbaas me eigenlijk een beetje over de verdeling. Ik had A7x en BMTH verspreid als de andere headliners op de dagen wat kleiner zijn. Die zullen de dag toch meer dragen dan MH, 5FDP en JP en dan staan ze ook nog op de "makkelijke" zaterdag. Scorpions is wel een twijfelgevalletje natuurlijk, die zullen ook aardig wat kaarten nog verschuiven schat ik zo in. Als Machine Head dan op de donderdag bij Tool had gestaan, was dat ook beter uit te leggen geweest gezien de posities die ze op andere festivals krijgen.

Commercieel gezien leek me dit handiger voor Graspop:
Do: Tool - Machine Head
Vr: Avenged Sevenfold - Judas Priest
Za: Scorpions - ?
Zo: Bring Me The Horizon - Five Finger Death Punch

Nu weet ik wel dat dit te makkelijk gedacht is en dat de boekingswereld moeilijker is, maar toch lijkt me hoe het nu uitkomt niet ideaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken