Ik lees veel reacties van mensen waarin ze zeggen dat Scorpions nog oké is of dat ze die band nog nooit gezien hebben.
Ik snap jullie.
Ik was in 2015 ook zo. Ik was toen heel blij met Scorpions. De band kondigde toen ook zijn afscheidstournee aan. Was onwijs om ze een eerste en direct laatste keer te zien. Nummers uit mijn kindertijd live. Jah baby!
Maar daarna zag ik ze nog veeeel te veeeel. Afscheidstournee??? In 2017 stonden ze er weer. Nog steeds met die afscheidstournee. In 2019 zag ik ze op de Lokerse Feesten. Van afscheid nemen was geen sprake meer ineens. Mickkey Dee van Motörhead was zelfs al hun nieuwe drummer geworden. Toch iemand van de band die was gestopt!
Er was geen ontsnappen meer aan. En dan die draak van een show in 2022 op Graspop. Still Loving You? Echt nieeeeet meer gasten.
Ik gun het de mensen die de band nog nooit zagen. Legendarische Europese heavy metal, maar al lang over de top. Ik hoop ongelijk te krijgen - echt wel - maar ik vrees dat de Klaus weer gaat staan reutelen en kreupelen op dat podium.
Ik trek me op aan Machine Head en de Marquee