Graspop Metal Meeting 2024

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Op naar Pinkpop!
See Ya Duck GIF by DefyTV
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Welk forum zit jij te lezen:ROFLMAO:
Oké, de "positieve" reacties komen vaak uit het kamp van mensen die ze nog niet eerder live zagen...
Dus dan maar meteen de verwachtingen naar omlaag drukken bij die categorie...

Scorpions is oké... nog nooit gezien, dus weer 1tje van de lijst af.

Scorpions nog nooit gezien en MH ken ik niet, dus blij met beide.

Nee Scorpions vind ik opzich prima

Samen met Scorpions in ieder geval een mooie dag voor een dagticket

Scorpions is ook iets meer mainstream en meezingertjes. Doet het meestal wel goed als afsluiter
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Haha met het geknoei van die aankondiging ken ik het oude Graspop terug.
Normaal was het dus bedoeling dat dinsdag Tool kwam en dan elke resterende dag van vorige week 2 headliners per dag. Dan werd donderdag al last minute afgeblazen, geen idee waarom, en verzet naar vrijdag. En nu is er ook iets foutgelopen, want Machine Head (geen rollatorband dus en op herhaling) netjes zich aan de afspraken hield en misschien een last minute memo niet ontvangen heeft (misschien is de social media manager van Scorpions 80 jaar en vroeg die uitstel). Soit.
Ik heb ook Scorpions weten aangekondigd worden als afscheid ergens zoveel jaar geleden. Goeie grap. Welk jaar was dat weer dat die hebben opgetreden met die zielige beamer?

Zoals ik tijdje geleden al zei waren er wat troubles in headlinerland. Dat zie je ook, het ideale scenario is niet gelukt:
- SOAD was dus quasi rond, maar die deal is ergens onderweg afgeblazen, een dikke bummer (wat ook Download en nog een paar anderen voorhadden)
- Tool was een tijdje geen sprake van, goed dat ze die hebben kunnen forceren
- Metallica zei iemand vorig jaar bij Graspop me al dat het niet zou lukken, ze waren niet beschikbaar... Ook al was er toen al een duidelijke opening in hun tourschema, en had al opgevangen dat Hellfest ermee bezig was, ermee dat ik het vroeg. Ik vermoed dat die gewoon een break nemen in hun tour. Wat Metallica al wel vaker heeft gedaan in het verleden, ze zijn ook geen 30 meer. Voor sommigen moeilijk te begrijpen, maar je weet niet wat er speelt. Ik heb al bands later aan hun tour weten starten of een break nemen omdat hun kinderen examens hebben (Pearl Jam) of de zanger getuige was op een trouwfeest (andere band).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Ik lees veel reacties van mensen waarin ze zeggen dat Scorpions nog oké is of dat ze die band nog nooit gezien hebben.

Ik snap jullie.

Ik was in 2015 ook zo. Ik was toen heel blij met Scorpions. De band kondigde toen ook zijn afscheidstournee aan. Was onwijs om ze een eerste en direct laatste keer te zien. Nummers uit mijn kindertijd live. Jah baby!

Maar daarna zag ik ze nog veeeel te veeeel. Afscheidstournee??? In 2017 stonden ze er weer. Nog steeds met die afscheidstournee. In 2019 zag ik ze op de Lokerse Feesten. Van afscheid nemen was geen sprake meer ineens. Mickkey Dee van Motörhead was zelfs al hun nieuwe drummer geworden. Toch iemand van de band die was gestopt!

Er was geen ontsnappen meer aan. En dan die draak van een show in 2022 op Graspop. Still Loving You? Echt nieeeeet meer gasten.

Ik gun het de mensen die de band nog nooit zagen. Legendarische Europese heavy metal, maar al lang over de top. Ik hoop ongelijk te krijgen - echt wel - maar ik vrees dat de Klaus weer gaat staan reutelen en kreupelen op dat podium.

Ik trek me op aan Machine Head en de Marquee :)

Kan me niet herinneren dat Scorpions een afscheidstour heeft gedaan in 2015. Dacht dat ze dat al veel eerder hebbn gedaan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Oké, de "positieve" reacties komen vaak uit het kamp van mensen die ze nog niet eerder live zagen...
Dus dan maar meteen de verwachtingen naar omlaag drukken bij die categorie...

Maarja, als je van iemand kan verwachten dat ie positief is over het type band als Scorpions, dan ben ik het wel. Ook wel belangrijk om te kijken wie er wel en niet positief is over bands
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.336
Ik verbaas me eigenlijk een beetje over de verdeling. Ik had A7x en BMTH verspreid als de andere headliners op de dagen wat kleiner zijn. Die zullen de dag toch meer dragen dan MH, 5FDP en JP en dan staan ze ook nog op de "makkelijke" zaterdag.
Ik kan me voorstellen dat de Graspop organisatie er ook voor zou kiezen om ze te spreiden, maar BMTH was alleen een optie op zaterdag en vermoedelijk was A7x dus hetzelfde verhaal, dan is het ze samen zetten op zaterdag of één van de 2 niet kunnen boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Ik weet dat ze in 2015 op Graspop stonden, maar ik kan me niet herinneren dat die tour als afscheidstour gepland stond
2010 gingen ze stoppen na die farewell tour die tot december 2012 heeft gelopen en ze uiteindelijk nooit gestopt zijn en overgestapt op hun 50th anniversary tour waarmee ze op graspop stonden in 2015
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Slayyyyyer

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
95
181
Net zoals vorig jaar niet echt HL waar ik echt warm van word. Als ik dit jaar zal gaan, dan zal de avond eindigen in de marquee/metaldome/HardRockCafe, of pak ik een paar nummertjes van de HL show mee voor ik op het gemak naar mijn slaapzak ga.

Vorig jaar was er voor mij wel een killer van een undercard, elke dag best wel veel bands die ik echt wou zien (en gezien heb). Ik hoop dus dat dit jaar de drop met veel namen ook genoeg lekkers voor mij zal bevatten, al vrees ik er een beetje voor omdat er vorig jaar al zo veel van mijn favorieten stonden. Maar ik ben nog eventjes hoopvol voor later deze week.

(SOAD zou wel een must-see geweest zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Axl Rose mocht misschien niet het beste bij stem zijn afgelopen jaar, maar op z'n minst was dat nog een show met een beetje pit. En dan gaan we dit jaar weer lekker even met z'n alle gezellig fluiten joh...

Bij Klaus is mij altijd het interview bijgebleven dat ie in de 80s al zegt dat ie blij was met een reverb/delay op z'n zang, omdat z'n uitspraak zo kut is. Die man zingt al 55 jaar Engels en spreekt nog steeds niet fatsoenlijk. En dan de zang kwaliteit... holy shit. Iemand maakte de opmerking al maar zelfs Ozzy is beter.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Axl Rose mocht misschien niet het beste bij stem zijn afgelopen jaar, maar op z'n minst was dat nog een show met een beetje pit. En dan gaan we dit jaar weer lekker even met z'n alle gezellig fluiten joh...

Bij Klaus is mij altijd het interview bijgebleven dat ie in de 80s al zegt dat ie blij was met een reverb/delay op z'n zang, omdat z'n uitspraak zo kut is. Die man zingt al 55 jaar Engels en spreekt nog steeds niet fatsoenlijk. En dan de zang kwaliteit... holy shit. Iemand maakte de opmerking al maar zelfs Ozzy is beter.

Misschien toch maar een Alcatraz ticket kopen?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MarcoReusel en jasper79

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
420
725
I dont mind....😝
Dat wordt woensdag bandje halen , donderdag begaaien en dan tot maandag lekker lanterfanterren...😁
Ach ja...voor ieder wat wils.
Merk aan mezelf dat na het nieuws over tool eigenlijk alles wel prima is.
Mocht er geen grote naam meer bijkomen schat ik de waarde vd combi op de woensdag voor het festival op max 200 euro dus dat is ook prima.
#prima
#vandaag
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken