Graspop Metal Meeting 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Geen idee of Machine Head nog veel vaker in de koker komt voor GMM. Wie weet besluiten ze hierna weer 20 jaar geen festivals meer te doen ofzo, dan kun je ze beter 2x achter elkaar laten komen. Stevig goede sub, goede headliner en laten afsluiten door Machine Head zeg maar.

Moet wel zeggen dat ik (net als anderen) erop tegen ben bands te laten terugkomen. 2x achter elkaar op hetzelfde festival vind ik eigenlijk altijd een zwaktebod en zeker op de hogere posities. Maarja, GMM maakt het zichzelf ook niet makkelijk met 7/8 headliners binnen een niche elk jaar nodig te hebben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik zit nu wel te denken. Is zz top of lynyrd skynyrd al helemaal afgeschreven? Zou die eigenlijk liever zien headlinen in plaats van Scorpions. Als die even veel volk trekken is een andere vraag
lijken me beiden geen bands die een dag kunnen dragen qua ticketverkoop
zou zelf ook alles liever zien dan scorpions maar het moet wel tickets verkopen
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Tja. Als je uitzonderlijk wilt...dat is al bijna onmogelijk in yet metalwereldje.
Wat zouden jouw 8 headliners zijn? Hebben andere festivals dan sterke heads?
Download: Fall out boy, A7x, QOTSA,
RAR; Die Artze, A7x, QOTSA
Hellfest: FooFighters
Copenhell: Tool, A7x
Swedenrock; Judas Priest, Alice Cooper, PWD
Wie heeft er dan wel een sterke line-up?
Hellfest heeft ook QOTSA..maar is dat dan een klapper? Een band die elders normaal niet headlined en saaier is dan alle headliners van gmm tot nu toe.
QOTSA is alles behalve saai. Monsterlijk optreden op Werchter vant jaar.

Of het op Graspop moet is een andere vraag.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Ligt op nog geen uur van Dessel af.
Als je ze al op graspop kan zien, wie gaat er dan nog naar de zaalshow twee dagen later?

Uiteindelijk kan je waarschijnlijk zo’n 90% van het complete affiche ook wel in Nederland bezoeken. Blijven twee verschillende landen.

Judas Priest staatnu toevallig in de AFAS, maar alle voorgaande Graspop edities stonden ze ook gewoon in de 013.

Bruce Dickinsons staat ook in de 013, maar zal ook gewoon op Graspop staan bijvoorbeeld
 

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
22
47
Vinden jullie de discussie over de andere ruim 100 bands niet even interessant als de headliner-discussie? Ik zie dat Amon Amarth weer veel festivals bezoekt en ik zou ze graag nog een keer zien spelen op Graspop (als ze dan toch aan herhaling gaan doen...). Bad Omens lijkt me ook wel een kanshebber voor een mooi plekje op de mainstages rond 16:00. Opeth speelt ook op een aantal festivals. Misschien een mooie stop op Graspop? Bijvoorbeeld Alestorm en Amorphis komen ook op een aantal festivals. Dan begint de line-up wel een hoop op 2022 te lijken, persoonlijk heb ik daar niks tegen aangezien ik 2022 heb gemist (ik kan mezelf niet vergeven). Electric Callboy zie ik overigens prima als op-twee-na-laatste band spelen op Graspop. Die headlinen al kleinere festivals zoals Rock Circus, Jera Open Air en Alcatraz. Mij hoor je niet klagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Ligt op nog geen uur van Dessel af.
Als je ze al op graspop kan zien, wie gaat er dan nog naar de zaalshow twee dagen later?
Ging GNR vorig jaar niet ook op een uurtje van Graspop spelen. Show dan verplaatst dacht ik.
Maakt voor Graspop weinig uit als ze in Tilburg zouden spelen. Als het ticket in zaal al naar 50 euro zou gaan, dan zijn mensen mss zelfs meer geneigd om naar een festival voor 100 euro te gaan en een hele dag bands te hebben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Vinden jullie de discussie over de andere ruim 100 bands niet even interessant als de headliner-discussie? Ik zie dat Amon Amarth weer veel festivals bezoekt en ik zou ze graag nog een keer zien spelen op Graspop (als ze dan toch aan herhaling gaan doen...). Bad Omens lijkt me ook wel een kanshebber voor een mooi plekje op de mainstages rond 16:00. Opeth speelt ook op een aantal festivals. Misschien een mooie stop op Graspop? Bijvoorbeeld Alestorm en Amorphis komen ook op een aantal festivals. Dan begint de line-up wel een hoop op 2022 te lijken, persoonlijk heb ik daar niks tegen aangezien ik 2022 heb gemist (ik kan mezelf niet vergeven). Electric Callboy zie ik overigens prima als op-twee-na-laatste band spelen op Graspop. Die headlinen al kleinere festivals zoals Rock Circus, Jera Open Air en Alcatraz. Mij hoor je niet klagen.
Alle bands die je noemt zijn al veel besproken hier
Bad Omens, Electric Callboy, Amorfis, Alestorm - allemaal kanshebbers idd
Amon Amarth en Opeth - uitgesloten want staan op Alcatraz
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Vinden jullie de discussie over de andere ruim 100 bands niet even interessant als de headliner-discussie? Ik zie dat Amon Amarth weer veel festivals bezoekt en ik zou ze graag nog een keer zien spelen op Graspop (als ze dan toch aan herhaling gaan doen...). Bad Omens lijkt me ook wel een kanshebber voor een mooi plekje op de mainstages rond 16:00. Opeth speelt ook op een aantal festivals. Misschien een mooie stop op Graspop? Bijvoorbeeld Alestorm en Amorphis komen ook op een aantal festivals. Dan begint de line-up wel een hoop op 2022 te lijken, persoonlijk heb ik daar niks tegen aangezien ik 2022 heb gemist (ik kan mezelf niet vergeven). Electric Callboy zie ik overigens prima als op-twee-na-laatste band spelen op Graspop. Die headlinen al kleinere festivals zoals Rock Circus, Jera Open Air en Alcatraz. Mij hoor je niet klagen.

Amon Amarth en Opeth staan op Alcatraz hoog op het affiche (Amon headliner als t goed is), dus die hoef je niet te verwachten.
De rest is allemaal mogelijk lijkt me.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.235
Ligt op nog geen uur van Dessel af.
Als je ze al op graspop kan zien, wie gaat er dan nog naar de zaalshow twee dagen later?
Afgelopen jaar stond Arch Enemy nog op woensdag in de 013 en de donderdag op Graspop. 013 was niet uitverkocht maar de zaal was toch redelijk gevuld.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jeroooo

Playlistbediener
16 dec 2019
16
28
Ach, nee, toch geen PWD. Dat genre domineert al een hele tijd de undercard, dat moet de headliners ook niet gaan domineren. Maar blijkbaar was de metalcore-circlejerk van vorig jaar nog niet voldoende voor de fans.
Metalcore (en -core genres in het algemeen) zijn nu eenmaal veruit de populairste subgenres van dit moment. Daar kan je niet onderuit, zelf al vind je het niets.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Voor degenen die het niet mee hebben gekregen:
Er is een nieuw, parallel GMM-topic aangemaakt dat voornamelijk gericht is op relevante en inhoudelijke berichten en discussies.

Het is allerminst de bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten, of om dit topic aan/af te vallen o.i.d.
Iedereen mag hier wat mij betreft gewoon blijven posten wat hij/zij wil (daar heb ik vanzelfsprekend ook geen enkele invloed op).

Wel zou ik eenieder willen vragen om bij het posten van nieuwe, relevante informatie, nieuwtjes, gegronde speculaties, of het starten van een inhoudelijke, onderbouwde discussie, ook eens te denken aan het andere topic, en het een goede kans te gunnen, aangezien het met de beste bedoelingen is gestart (met zegen van de forumleiding).

Om te voorkomen dat er veel dubbel gepost gaat worden, kan er veelvuldig gebruik gemaakt worden van linkjes en tags in beide topics.

Lees vooral ook even de richtlijnen en doelstelling op de eerste pagina van het nieuwe topic, om misverstanden te voorkomen.

Mocht je het allemaal maar onzin vinden, dan is dat uiteraard je goed recht.
In dat geval zou ik wel willen vragen om respect te hebben voor degenen die er wel behoefte aan hebben, of bereid zijn het een kans te geven.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken