Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Maar eerlijk gezegd als Graspop nu opnieuw niet in geslaagd is ze te boeken voor een dag ... Ja dan is dat ... Onnozel he
ja want graspop zal vast de kans hebben gehad om metallica te boeken, en zoiets gehad hebben van 'metallica? nah dat moeten we niet hebben hier in dessel'

het lijkt me toch overduidelijk dat de organisatie er alles aan doet om die band te boeken, soms dan gaat dat gewoon niet.
zoals jimmy zegt, als die besloten hebben om die week niets in te plannen dan is dat zo, en is er niet veel dat de boekers daar tegen in kunnen brengen
je kunt boos gaan zitten doen richting graspop maar daar schiet je ook niet veel mee op
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Even een rare kronkel in mijn hoofd, maar op welke positie zou While She Sleeps staan als ze dit jaar terug zouden komen? Is dat nog de vroege avond of kunnen ze toch al hoger aan?
Ik weet gewoon dat ze echt elk jaar groeien en groeien en er lijkt weinig plafond aan te komen voor hen, in de toekomst (als ze zo blijven groeien) mss zelfs een nieuwe headliner (nu nog niet geen paniek ;) ) maar ik kan het moeilijk inschatten waar ze zouden spelen op de dag :)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Even een rare kronkel in mijn hoofd, maar op welke positie zou While She Sleeps staan als ze dit jaar terug zouden komen? Is dat nog de vroege avond of kunnen ze toch al hoger aan?
Ik weet gewoon dat ze echt elk jaar groeien en groeien en er lijkt weinig plafond aan te komen voor hen, in de toekomst (als ze zo blijven groeien) mss zelfs een nieuwe headliner (nu nog niet geen paniek ;) ) maar ik kan het moeilijk inschatten waar ze zouden spelen op de dag :)
Stonden ze laatst niet als opener van de Mainstage? Of verwar ik ze nu met een andere band?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Even een rare kronkel in mijn hoofd, maar op welke positie zou While She Sleeps staan als ze dit jaar terug zouden komen? Is dat nog de vroege avond of kunnen ze toch al hoger aan?
Ik weet gewoon dat ze echt elk jaar groeien en groeien en er lijkt weinig plafond aan te komen voor hen, in de toekomst (als ze zo blijven groeien) mss zelfs een nieuwe headliner (nu nog niet geen paniek ;) ) maar ik kan het moeilijk inschatten waar ze zouden spelen op de dag :)
met de set die ze mee hadden in ab zou ik die graag de jupiler stage zien afsluiten, al denk ik dat hun decor daar tegenwoordig te groot voor is.

Liefst tijdens judas priest als het niet teveel gevraagd is :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Nou vooruit: de zondag is de VASTE oudjes-dag, daarnaast kunnen er best nog op andere dagen een hoop oudjes staan.
De zondag is echter vrijwel standaard.
ik begrijp nog steeds niet waar dit idee vandaan komt
oudjes staan ieder jaar gewoon verspreid over het hele weekend
het was alleen dit jaar dat alle oudjes op de zondag stonden, en misschien dat het nog een keertje gebeurt is maar ik geloof er niet in dat dit standaard is
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
ja want graspop zal vast de kans hebben gehad om metallica te boeken, en zoiets gehad hebben van 'metallica? nah dat moeten we niet hebben hier in dessel'

het lijkt me toch overduidelijk dat de organisatie er alles aan doet om die band te boeken, soms dan gaat dat gewoon niet.
zoals jimmy zegt, als die besloten hebben om die week niets in te plannen dan is dat zo, en is er niet veel dat de boekers daar tegen in kunnen brengen
je kunt boos gaan zitten doen richting graspop maar daar schiet je ook niet veel mee op
Ik ben niet kwaad hoor. Al zetten ze Sylosis (dat is nu de eerste kleinere band dat ik opkom omdat ik die vanavond live ga zien) als headliner dan nog sta ik op de eerste rij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Akephalos

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Even een wild schot hoor, ik weet dat Architects op Alcatraz staat, maar lees al een paar keer dat 'uitzonderingen mogelijk zijn'. Zij touren samen met het M-woord, net als 5FDP. Ook Mammoth tourt met hen. Hun tourschema's zijn nog erg leeg dat weekend, zou dat geen optie kunnen zijn?
Spelen in januari ook in de lotto arena 3x op een jaar zou een beetje teveel van het goede zijn niet?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Lekkere bands al hoor! Onze halve vriendengroep is al om! Nou nog AC/DC, Bruce en Dream Theater en we zijn er allemaal bij! 😃🤘🏻
Hopelijk is hij aan het wachten op Bruce Dickinson en niet Bruce Springsteen anders kan hij lang wachten
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Over vandaag: opa komt naar graspop! Of moet ik beter zeggen judas priest.
Ok, nu even serieus: Ik wil wel blij zijn voor de fans, net zoals jp fans blij waren voor mij. (zie tool) bedankt hiervoor.
Maar hoe komt het dat judas priest 2 jaar geleden pas na zo'n lange carrière pas voor de eerste? keer als grote headliner was verkozen? Vorige keren was hij mss de kleine headliner of co-headliner. Net zoals five finger death punch na al die jaren ineens headliner is. Zijn ze groter geworden, of gewoon ouder? Of zijn andere headliner onbereikbaar, met pensioen of overleden?

Ook vind ik het vreemd dat judas priest nu ineens terug is begonnen. Ze hadden hun afscheidstournee zogezegd 2 jaar geleden gedaan en nu zijn ze ineens terug. Ik ben niet zo fan van hun maar had hun nieuwste nummer erger verwacht. Benieuwd of hij het live gaat kunnen brengen. Als er niets anders te doen is ben ik wel nieuwsgierig naar zijn painkiller alhoewel ik vind dat hij mag stoppen met dat nummer, want hij kan dat nummer niet meer aan. Het is wel slim dat hij het op het einde van zijn set brengt en het op een andere manier brengt om zijn stem te sparen. Het is voor mij ook veruit mijn favoriet van hun en ik hoor het echt enorm graag, maar dan live enkel in deze versie. (2003) In 1991 was er ook nog een redelijk goede versie. Ik weet het: 72,5. Toch respect. Maar toch...
volgens mij is judas priest juist één van de weinige bands die geen afscheidstour heeft aangekondigd?
al vind ik het geen verkeerd idee van je.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Even een rare kronkel in mijn hoofd, maar op welke positie zou While She Sleeps staan als ze dit jaar terug zouden komen? Is dat nog de vroege avond of kunnen ze toch al hoger aan?
Ik weet gewoon dat ze echt elk jaar groeien en groeien en er lijkt weinig plafond aan te komen voor hen, in de toekomst (als ze zo blijven groeien) mss zelfs een nieuwe headliner (nu nog niet geen paniek ;) ) maar ik kan het moeilijk inschatten waar ze zouden spelen op de dag :)
Stonden ze laatst niet als opener van de Mainstage? Of verwar ik ze nu met een andere band?
ze stonden als opener mainstage op donderdag, dat weet ik want we kwamen door file net te laat aan en heb ze gemist toen
ik denk dat het eind van de middag mainstage zal worden of headliner jupiler stage
ze zijn wel wat gegroeid hebt ik het idee, ze verkochten ook de 013 laatst uit
voor mijn gevoel proberen ze ook die overgang te maken naar de meer mainstream metalcore, als je de nieuwe image van de zanger bekijkt en hun nieuwe verschrikkelijke single 'Self Hell' ziet. midlife crisis misschien?
Vind het wel een fijne band trouwens, los van die laatste single. live waren ze ook niet slecht 2 maanden terug.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken