Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
ja met dat pantera ook weer in de buurt is kan die ook wel op het lijstje gezet worden, daar is sowieso een publiek voor die er niet van maakt dat het 2x na elkaar is. en het was ook gewoon goed al vermoed ik dat download gewoon een goedmaking is omdat ze afgevallen waren dit jaar
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Mooi moment om voor mij in te haken. Waar leggen jullie de grens qua prijzen?

Met alle bijkomende kosten, al helemaal als je niet op de camping wilt slapen en de jaarlijkse verhoging van de tickets begint het voor mij nu wel erg exorbitant worden, zeker als de line-up (nogmaals, voor mij) niet rete hard is.
Afgelopen jaar dus een keer metal park gedaan. Als het nou niet bijna 2 uur duurder om op het terrein te komen dan was dat een perfecte uitkomst. Je betaalt wel meer voor het huisje, maar je kan er zwemmen, hebt een koelkast, een bed, dak boven je hoofd als het klote weer is, geen parkeerkosten en je ontbijt kost maar €1,00 als je wat spek en eitjes eet en niet 7 bonnen (of hoeveel het ook is nu). Ook lekker uitgebreid bij je huisje BBQ-en scheelt gewoon ontzettend veel als je met een groep bent. Een sparerib voor 4 kost net zo veel als 1 klein frietje (zonder saus).

De ticketprijs doet mij elk jaar weer pijn. Eerste keer dat ik ging was het nog €120 ofzo? Toen waren Priest, Kiss en Iron Maiden headliner. A7X en BMTH stonden er toen toevallig ook al. Sabaton viel toen in op de mainstage. Dan maak je toch de afweging of je nog een keer een aantal bands wil zien voor bijna 3x de prijs. Een naam als Tool helpt dan wel degelijk. Net zoals vorig jaar Machine Head ook iets hielp.

Waar de grens ligt weet ik niet. Als de 4 afsluiters bijvoorbeeld BMTH, A7X, Judas Priest en Scorpions waren geworden, dan was dat denk ik een behoorlijke hoog drempeltje geworden om nog een ticket te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Dat Graspop qua eten duur EN slecht is, dat is vrijwel algemeen bekend. Ik hoop vooral dat het een keer bij de organisatie duidelijk gemaakt wordt.
Ticketprijs is helaas overal ontzettend hoog. Echter is het extra uitknijpen betreft parkeren iets wat mij meer dwars zat. Het kampeerterrein is er ook alleen maar erger op geworden, en dat met die lijntjes moet echt stoppen. Vooral omdat het na 1 dag toch één grote grafzooi is. Dus qua prijs/kwaliteit van alles buiten de line-up heb je zeker een punt.
Wat een hoop negativiteit weer. Ik heb volgens mij geluk dat ik niet zo veel te klagen heb over Graspop. Welke headliners er ook mogen staan: ik vermaak mij wel. Ik koop al jaren blind de tickets en ieder jaar weet de organisatie er weer een superweekend van te maken. De organisatie doet ook echt iets met de feedback van de vorige jaren, dus ik heb alle vertrouwen dat het weer een topjaar gaat worden (zeker na de Tool aankondiging).
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Dat Graspop qua eten duur EN slecht is, dat is vrijwel algemeen bekend. Ik hoop vooral dat het een keer bij de organisatie duidelijk gemaakt wordt.
Ticketprijs is helaas overal ontzettend hoog. Echter is het extra uitknijpen betreft parkeren iets wat mij meer dwars zat. Het kampeerterrein is er ook alleen maar erger op geworden, en dat met die lijntjes moet echt stoppen. Vooral omdat het na 1 dag toch één grote grafzooi is. Dus qua prijs/kwaliteit van alles buiten de line-up heb je zeker een punt.



Sorry dat ik even meerdere quotes van je moet gebruiken, maar je refereert ook erg veel aan vorige posts, dus om het enigszins overzichtelijk te houden...
Met de namen die je als positief benoemd (vrijwel allemaal hard) en al het andere (letterlijk nu van prog tot metalcore tot NWOBHM) is je horizon niet breed naar mijn mening vriend. Ik luister net zo graag naar LoG of Lorna Shore, maar heb ook niet de illusie dat die op een formaat festival als Graspop nog als headliner staan. Want als ik die als headliner verwacht, voor een kleinere prijs, dan ga ik naar Alcatraz.

BMTH is heel hard niet mijn ding, maar als ze als HL staan dan snap ik dat heel goed. JP was voor mij 15 jaar geleden beter, dat hoeft voor mij eigenlijk ook niet meer. Maar alle headliners gewoon maar commerciële meuk vinden vind ik wel heel bijzonder. Want dan vraag ik mij echt af wat je op Graspop zoekt? GMM is namelijk alles behalve een underground festival waar je niet commerciële meuk als headliner mag verwachten. Ik sta net zo goed te moshen bij Cannibal Corpse als te dansen bij Europe en Journey, dus dat is voor mij reden genoeg om elke keer naar Dessel te komen.

Ook hoor ik A7X, Tool of JP nog steeds niet elke ochtend op de radio, dus dat commerciële valt ook wel weer mee. Of is alles dat in een grote zaal speelt eigenlijk een sell-out band volgens jou?

Kortom, Tool is gewoon een goeie vangst. Geen die-hard fan, maar ik ben al lang blij dat het niet alleen maar weer dezelfde namen (Scorpions) uit de grote grabbelton zijn.
Ik vind niet alle headliners commerciële meuk maar A7X ( M Shadows is al jaren meer met zijn NFTs bezig dan met muziek) en BmtH ( gezellig met Ed Sheeran op de Britt awards ) vallen daar voor mij wel onder. Ik luister Blackmetal, Deathmetal, Metalcore, Thrashmetal, Hardcore, Deathcore, Powermetal en ook prog. Dus wat is daar niet breed aan? Dat ik niet alle bands in elk genre leuk vind is toch ook prima. Dus laten we het er op houden dat jou gebrek aan kennis van mijn Horizon er toe leid dat jij denkt dat ik niet breed georiënteerd ben. Sterker nog zelfs in die paar namen die ik noemde zaten al 5 verschillende genres? En hard tja het is een metalfestival dus ik zag ook geen reden om andere genres te noemen. Als Nightwhish en Faith no More hadden gestaan had ik die genoemd😂. Ik heb ook nergens gezegd dat de bands die dus genoemd worden (A7X, Tool, BmtH en JP) niet headline waardig zijn alleen zijn ze mijn ding niet. Is dat verboden? En er werd gevraagd wat ik dan wel leuk vond dus ook daar keurig antw op gegeven. Vorig jaar zag ik 4 geweldige headliners en dit jaar wellicht niet so be it maar als de undercard goed is ben ik er gewoon bij.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Wat een hoop negativiteit weer. Ik heb volgens mij geluk dat ik niet zo veel te klagen heb over Graspop.
Ik noemde volgens mij toch echt niets nieuws? Op vrijwel elk festival is het eten beter en goedkoper dan op Graspop? En betaald parkeren (en dat mensen het terrein niet af mochten zonder opnieuw te betalen) slaat toch ook nergens op?

Het campingterrein heb ik dit jaar niet gezien. Maar in 2022 was dat gewoon doffe ellende.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.560
4.478
Ik noemde volgens mij toch echt niets nieuws? Op vrijwel elk festival is het eten beter en goedkoper dan op Graspop? En betaald parkeren (en dat mensen het terrein niet af mochten zonder opnieuw te betalen) slaat toch ook nergens op?

Het campingterrein heb ik dit jaar niet gezien. Maar in 2022 was dat gewoon doffe ellende.
het eten was pas dit jaar zo slecht sinds bevers dat heeft overgenomen
camping gwn zoals op elk ander groot festival
parkeergeld is om te ontmoedigen met de auto te komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.394
2.912
Ik noemde volgens mij toch echt niets nieuws? Op vrijwel elk festival is het eten beter en goedkoper dan op Graspop? En betaald parkeren (en dat mensen het terrein niet af mochten zonder opnieuw te betalen) slaat toch ook nergens op?

Het campingterrein heb ik dit jaar niet gezien. Maar in 2022 was dat gewoon doffe ellende.
Het eten was dit jaar minder dan in 2022, dat ben ik met je eens. Volgens mij zijn de campings op festivals allemaal redelijk gelijk toch? Wij staan zelf op Inferno; niks mis mee. De boneyard zag er voor mij uit als eender elke festival camping. Is ook niet meer mijn ding. Maar dat zal de leeftijd zijn.
Parkeren zal een dingetje zijn echter hoeven wij het terrein niet af tijdens het weekend. En wij hebben voor het hele weekend proviand bij ons om sowieso elke dag goed te kunnen ontbijten. Scheelt meer als de helft aan kosten. Mij hoor je dus ook niet klagen.
 
  • Winning
Waarderingen: Simoni

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Ik vind niet alle headliners commerciële meuk maar A7X ( M Shadows is al jaren meer met zijn NFTs bezig dan met muziek) en BmtH ( gezellig met Ed Sheeran op de Britt awards ) vallen daar voor mij wel onder. Ik luister Blackmetal, Deathmetal, Metalcore, Thrashmetal, Hardcore, Deathcore, Powermetal en ook prog. Dus wat is daar niet breed aan? Dat ik niet alle bands in elk genre leuk vind is toch ook prima. Dus laten we het er op houden dat jou gebrek aan kennis van mijn Horizon er toe leid dat jij denkt dat ik niet breed georiënteerd ben. Sterker nog zelfs in die paar namen die ik noemde zaten al 5 verschillende genres? En hard tja het is een metalfestival dus ik zag ook geen reden om andere genres te noemen. Als Nightwhish en Faith no More hadden gestaan had ik die genoemd😂. Ik heb ook nergens gezegd dat de bands die dus genoemd worden (A7X, Tool, BmtH en JP) niet headline waardig zijn alleen zijn ze mijn ding niet. Is dat verboden? En er werd gevraagd wat ik dan wel leuk vond dus ook daar keurig antw op gegeven. Vorig jaar zag ik 4 geweldige headliners en dit jaar wellicht niet so be it maar als de undercard goed is ben ik er gewoon bij.
Awards speciaal voor mij? Wat cool!
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
parkeergeld is om te ontmoedigen met de auto te komen
Ja want het is met het OV ook zo lekker toegankelijk als je niet in België woont... Je doet er al minimaal 2 uur over om met de trein vanaf Eindhoven of Breda in Mol te komen. Sorry hoor maar als dit over RW of Pinkpop ging had ik het begrepen, maar GMM ligt gewoon in Bumfuck-Nowhere.
Het eten was dit jaar minder dan in 2022, dat ben ik met je eens. Volgens mij zijn de campings op festivals allemaal redelijk gelijk toch? Wij staan zelf op Inferno; niks mis mee. De boneyard zag er voor mij uit als eender elke festival camping. Is ook niet meer mijn ding.
Uiteraard zijn de betaalde opties qua campings heel erg goed. De Boneyard was alleen naar mijn mening in 2022 echt zo slecht dat we iets anders zijn gaan zoeken voor '23. Toiletrollen werden gewoon op de grond gekwakt en de dixies ook na 1 dag niet meer schoongemaakt. De tijd die je kwijt bent van parkeren tot je tent daadwerkelijk hebben staan zijn bij ons altijd extreem hoog. Gewoon auto neerzetten en uitpakken zou een stuk sneller en makkelijker zijn. Misschien hebben wij gewoon telkens pech hoor, maar wij staan altijd licht dood te gaan als ze met zo'n touwtje het staan af te zetten en er maar 1 tegelijk z'n tent mag neerzetten (en de mensen met pop-ups dus altijd snel er tussen schieten).
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Ja want het is met het OV ook zo lekker toegankelijk als je niet in België woont... Je doet er al minimaal 2 uur over om met de trein vanaf Eindhoven of Breda in Mol te komen. Sorry hoor maar als dit over RW of Pinkpop ging had ik het begrepen, maar GMM ligt gewoon in Bumfuck-Nowhere.

Gewoon regelen zoals op Alcatraz, daar moet je ook betalen, maar kan je ook gewoon een ticket voor een heel weekend kopen en geen 3 of 4 dagtickets.

Heb dit jaar dan eens moeite gedaan en dagje park+bike geprobeerd en dan kan je om half twee 's nachts door een onverlicht bos gaan rijden, over een grindpad vol putten die je niet ziet aankomen. Op een bepaald moment reed ik over zo'n paadje en merkte ik dat er iets naast me aan het vliegen was. Ik vroeg me al af welke vogels 's nachts rondvlogen, maar het was een vleermuis(je). Ja, lekker metal en zo, maar daar heb ik echt geen behoefte aan, leek echt nergens op, zo moedig je niet aan om met de fiets te komen.
 
Laatst bewerkt:

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik vind niet alle headliners commerciële meuk maar A7X ( M Shadows is al jaren meer met zijn NFTs bezig dan met muziek) en BmtH ( gezellig met Ed Sheeran op de Britt awards ) vallen daar voor mij wel onder. Ik luister Blackmetal, Deathmetal, Metalcore, Thrashmetal, Hardcore, Deathcore, Powermetal en ook prog. Dus wat is daar niet breed aan? Dat ik niet alle bands in elk genre leuk vind is toch ook prima. Dus laten we het er op houden dat jou gebrek aan kennis van mijn Horizon er toe leid dat jij denkt dat ik niet breed georiënteerd ben. Sterker nog zelfs in die paar namen die ik noemde zaten al 5 verschillende genres? En hard tja het is een metalfestival dus ik zag ook geen reden om andere genres te noemen. Als Nightwhish en Faith no More hadden gestaan had ik die genoemd😂. Ik heb ook nergens gezegd dat de bands die dus genoemd worden (A7X, Tool, BmtH en JP) niet headline waardig zijn alleen zijn ze mijn ding niet. Is dat verboden? En er werd gevraagd wat ik dan wel leuk vond dus ook daar keurig antw op gegeven. Vorig jaar zag ik 4 geweldige headliners en dit jaar wellicht niet so be it maar als de undercard goed is ben ik er gewoon bij.
Wat is "NFT's"? Dat A7X commerciële albums heeft uitgebracht, daar valt niets op te zeggen. Maar hun laatste album is allebehalve mainstream. Meer zelfs, ik weet nu al dat er (weer) mensen gaan afhaken. Het is een album die je best beluisterd in alle rust en stilte. Maar het moet je ding zijn. Ik kan er van genieten. En bij elke luisterbeurt ontdek ik nieuwe dingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.114
Ik noemde volgens mij toch echt niets nieuws? Op vrijwel elk festival is het eten beter en goedkoper dan op Graspop? En betaald parkeren (en dat mensen het terrein niet af mochten zonder opnieuw te betalen) slaat toch ook nergens op?
Vreemde regel inderdaad, maar het kan nog gekker..
Bij The Rock Circus gold deze belachelijke regel:
1699981485742.png
 
  • Wow
Waarderingen: saurus en nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Bring Me The Horizon is een Lotto Arena groep. Dat zijn bands die net wel of net niet headliner zijn of die in het beste geval zweven tussen north en south stage. Dat zijn geen bands die zelf een dag kunnen dragen. Daar moet zeker iets naast staan wat min of meer even groot is
Ze verkocht toch wel met gemak een ziggo dome uit hoor. Een jaar voor hun show wilde ik een ticket kopen maar toen was het al uitverkocht. Ook op ticketswap was het een kansloze missie.

BMTH wordt weer eens onderschat hier, die verkopen gewoon even veel tickets als Avenged Sevenfold
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Ze verkocht toch wel met gemak een ziggo dome uit hoor. Een jaar voor hun show wilde ik een ticket kopen maar toen was het al uitverkocht. Ook op ticketswap was het een kansloze missie.

BMTH wordt weer eens onderschat hier, die verkopen gewoon even veel tickets als Avenged Sevenfold
Dat rechtvaardigt dan zeker een hoge plaats op een Nederlands festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken