Graspop Metal Meeting 2024

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.324
3.273
Graspop 2024 gaat niet door. Het terrein wordt in datzelfde weekend gehuurd voor pennenzakkenrock met Niels Destadsbader en Metejoor.

Ik heb ooit in een trein met kinderen gezeten die onderweg waren naar Pennenzakkenrock terwijl ik, gepakt en gezakt met campingmateriaal, zelf naar Graspop onderweg was. Het was 09 uur in de ochtend. Een andere graspopper was al aan zijn tweede fles rum bezig. De kinderen zaten stijf van de schrik te kijken naar die zatlap. Wat een tijden. Bring me back!
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Ik heb ooit in een trein met kinderen gezeten die onderweg waren naar Pennenzakkenrock terwijl ik, gepakt en gezakt met campingmateriaal, zelf naar Graspop onderweg was. Het was 09 uur in de ochtend. Een andere graspopper was al aan zijn tweede fles rum bezig. De kinderen zaten stijf van de schrik te kijken naar die zatlap. Wat een tijden. Bring me back!
Zatlap tegen die kinderen: 'En wie is uwe headliner? Toch nie Metejoor?? Dan hoop ik dat de undercard goed is hoor' *boert in kind zijn gezicht*
Accuraat of net niet ? ;);)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Zatlap tegen die kinderen: 'En wie is uwe headliner? Toch nie Metejoor?? Dan hoop ik dat de undercard goed is hoor' *boert in kind zijn gezicht*
Accuraat of net niet ? ;);)
Niet accuraat, Metejoor zat toen zelf op die trein als 1 van de kindjes, stijf van de schrik!
Het merendeel van zijn liedjes is eigenlijk vanuit die angst geschreven.

Terug ter zake! Met Alien Weaponry in de buurt kan mijn wensenlijstje (top 3 en uitbreiding) waarheid worden en dan komen we toch al aan een aantrekkelijke undercard. Ik blijf hoopvol voor marquee en metal dome!! Jeeeeej!!!

Matige headliners? Dan gaan we voor een geweldige undercard. Daarom staan er:
1. Dimmu Borgir
2. Ne Obliviscaris
3. Moonspell
2. Zeal & Ardor
3. Wardruna
(die 1e lijkt me wat minder zekerheid)

Maar verdere aanvulling voor de undercard:
1. Emperor
2. Enslaved
3. Alien Weaponry (het moet er toch ooit eens van komen)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Wat vinden jullie van Royal Blood?
ik vind het in principe niet echt een Graspop naam, maar ze staan wel op Hellfest en Download dus het lijkt wel of ze zin hebben in metal festivals
Vind het zelf wel een fijne band, ben alleen bang dat ze een te hoge spot in zullen nemen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Wat vinden jullie van Royal Blood?
ik vind het in principe niet echt een Graspop naam, maar ze staan wel op Hellfest en Download dus het lijkt wel of ze zin hebben in metal festivals
Vind het zelf wel een fijne band, ben alleen bang dat ze een te hoge spot in zullen nemen
Ik vind Royal Blood een hele fijne band en nu een paar keer gezien. En tegelijkertijd vind ik het absoluut GEEN band voor Graspop. En ik zeg dit met name omdat ze een te hoge plek gaan innemen op de poster. Wat bredere programmering in de uithoeken van het programma is helemaal prima. Maar op deze manier gaat de bovenkant van het affiche teveel schuiven met gevolgen voor het publiek etc etc. Dat gesprek hebben we hier al vaker gehad.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
153
303
Graspop 2024 gaat niet door. Het terrein wordt in datzelfde weekend gehuurd voor pennenzakkenrock met Niels Destadsbader en Metejoor.
Pennenzakkenrock 2024 is op 27 juni.
Vorig jaar hadden ze trouwens beter wel afspraken met GMM gemaakt, toen was Pennenzakkenrock de donderdag na Graspop en hebben ze het vroeger moeten stopzetten en kinderen evacueren omdat het te veel regende.
Met wat goede afspraken had er nog een tent in Dessel gestaan om die kinderen droog te laten genieten van de muziek.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Schijnt dat ze eind mei al in de buurt zijn. Dat + de presale riekt meer naar een zaalshow. Maar gezien de moeite die rock- en metalfestivals hebben met het vinden van headliners (getuige Fall Out Boy, Queens of the Stone Age, Måneskin) zou ik het best een slechte zet vinden van Live Nation om dan zo'n grote metalgroep een losse show te geven. Hetzelfde geldt voor een mogelijke losse show van Metallica.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Nu is het wachten op mensen die Tool niet leuk vinden, het zeker geen HL vinden, zich afvragen wat een HL precies moet zijn en we komen snel aan pagina 300 voor de eerste naam er is :D
Geef Tool maar de spot van Guns N' Roses dit jaar. Drie uur knallen. Meteen een grote headliner (North Stage) minder nodig wat niet eens heel slecht uitkomt qua beschikbaarheid.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Schijnt dat ze eind mei al in de buurt zijn. Dat + de presale riekt meer naar een zaalshow. Maar gezien de moeite die rock- en metalfestivals hebben met het vinden van headliners (getuige Fall Out Boy, Queens of the Stone Age, Måneskin) zou ik het best een slechte zet vinden van Live Nation om dan zo'n grote metalgroep een losse show te geven. Hetzelfde geldt voor een mogelijke losse show van Metallica.
Dan moeten ze wel lang genoeg in Europa blijven. En hun afwezigheid op RaR/Download/Novarock is daar alvast geen goed teken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

kaviak

Playlistbediener
4 dec 2022
48
50
denk niet dat tool festivals gaat doen aangezien nergens op de major festivals staan die al de affiche hebben vrijgegeven
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken