Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
482
523
Dat is toch ook geen eerlijke vergelijking als zij samen (en Carcass erbij) in de Brabanthallen staan .
Tja daar zit wel een kern van waarheid in..maar dan betwijfel je wellicht meer.

Machine head kreeg afas vast ook niet zelf vol maar wel met Amon Amarth. In 2019 kreeg machine head de 013 ook niet vol.

Powerwolf kreeg met Dragonforce (013 band) en Warkings de Afas niet uitverkocht.

Had Ghost de afas zo vol gekregen zonder Halestorm?

Avenged Sevenfold heeft ook vaak een behoorlijk voorprogramma bij zich. Disturbed en Chevelle bijv. die doen ook zeker wel wat met de verkoop.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
895
993
Laat die namen maar dringend komen. Die nutteloze als eerder besproken discussie zijn eindeloos. Ieder heeft zijn mening.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.348
6.585
Ik durf de voorspelling aan dat we een van de dagen een metalcore mainstage krijgen. Bmth en Parkway Drive als headliners met de laatste als grote naam en afsluiter. Daaronder Killswitch Engage, Electric Callboy en Bad Omens. En die dag gaat snel verkopen.
Maar het zou toch heel onverstandig zijn om een (relatief) jonge headliner als Parkway Drive op herhaling te laten headlinen? Dan is het publiek daar ook weer sneller op uitgekeken voor de komende jaren
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.257
10.767
Maar het zou toch heel onverstandig zijn om een (relatief) jonge headliner als Parkway Drive op herhaling te laten headlinen? Dan is het publiek daar ook weer sneller op uitgekeken voor de komende jaren
Ja helemaal mee eens. Maar gezien de headliner crisis die er dit jaar blijkbaar gaande is, vind ik dit de minst erge band om op retour te laten komen. Maar voor de band zou een augustus rondje logischer zijn ja
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
482
523
Ik durf de voorspelling aan dat we een van de dagen een metalcore mainstage krijgen. Bmth en Parkway Drive als headliners met de laatste als grote naam en afsluiter. Daaronder Killswitch Engage, Electric Callboy en Bad Omens. En die dag gaat snel verkopen.
Een "thema" dag lijkt mij sowieso niet verstandig. De organisatie wil zoveel mogelijk mensen trekken..dus zullen ze eerder de genres verspreiden over de dagen, zodat ze sneller een weekendticket kopen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Metallica had vast ook geen ticket verkocht voor hun huidige stadium tour zonder Architects en FFDP als support
Denk je dat eerlijk? Metallica is, net als Rammstein, een band die het best zonder support act aan kan mochten ze dat willen. Alleen rechtvaardigd het een beetje de hoge prijs voor een ticket in het geval van Metallica. Bij Rammstein niet. Die kunnen teren op hun naam en faam en doen het met een onbekend voorprogramma. Metallica zorgt er ook voor dat er voor het concert al diverse activiteiten zijn rond het stadion.
 
  • Haha
Waarderingen: SulpherSouls

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
895
993
Denk je dat eerlijk? Metallica is, net als Rammstein, een band die het best zonder support act aan kan mochten ze dat willen. Alleen rechtvaardigd het een beetje de hoge prijs voor een ticket in het geval van Metallica. Bij Rammstein niet. Die kunnen teren op hun naam en faam en doen het met een onbekend voorprogramma. Metallica zorgt er ook voor dat er voor het concert al diverse activiteiten zijn rond het stadion.
Was sarcasme denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
895
993
Nee, daar is al meermaals een opsomming van voorbij gekomen met de verspreiding van dat type bands door het weekend heen
Heb ik gemist dan.
Vorige editie kan je dit alvast wel al zeggen voor de zondag. In 2022 niet, in 2019 dan weer deels.
Ze proberen echt wel samen te groeperen in dat specifiek genre. 70-80's rock
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken