Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Denk je dat eerlijk? Metallica is, net als Rammstein, een band die het best zonder support act aan kan mochten ze dat willen. Alleen rechtvaardigd het een beetje de hoge prijs voor een ticket in het geval van Metallica. Bij Rammstein niet. Die kunnen teren op hun naam en faam en doen het met een onbekend voorprogramma. Metallica zorgt er ook voor dat er voor het concert al diverse activiteiten zijn rond het stadion.
Nee dit was inderdaad niet serieus bedoeld
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
835
809
Helaas geen vakantie volgende week. Baas proberen te overtuigen met de berichten hier, maar ga ik toch moeten werken.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
378
690
Deep Purple heeft een beetje een stoffig classic rock imago. Dat heb ik minder bij Priest en andere oldies.
Daartegenover staat dat DP gewoon in een zaal (16000), vergelijkbaar met A7x, Volbeat, Sabaton, Nightwish, Within Temptation.

Terwijl Priest nu in een zaal (6000) staat, vergelijkbaar met Behemoth, Arch Enemy, Alestorm, Machine Head, PWD, Gojira, Pantera, enz.
heb ik liever de 2e zaal.....
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik durf de voorspelling aan dat we een van de dagen een metalcore mainstage krijgen. Bmth en Parkway Drive als headliners met de laatste als grote naam en afsluiter. Daaronder Killswitch Engage, Electric Callboy en Bad Omens. En die dag gaat snel verkopen.
Zou in ieder geval minstens een dagticket zijn voor mij :)
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Deze keer heb ik denk ik liever een optreden van APC dan van Tool, maar dat is doordat ik APC veel minder vaak heb gezien de afgelopen jaren. Maar als Tool een dag van Graspop komt afsluiten ben ik de eerste die er een ticket voor koopt natuurlijk 🤣
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Deze keer heb ik denk ik liever een optreden van APC dan van Tool, maar dat is doordat ik APC veel minder vaak heb gezien de afgelopen jaren. Maar als Tool een dag van Graspop komt afsluiten ben ik de eerste die er een ticket voor koopt natuurlijk 🤣
Voor mij hetzelfde ja, APC nog nooit gezien en Tool wel. maar beiden zouden mooi zijn idd
zie het wel minder snel gebeuren dat Werchter Tool aan Graspop over laat dan met APC.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
147
198
De 4e dag zal er wel met een reden zijn.. ik gok (hoop) op Tool.

Tool - Anthrax
Machine Head - Lamb of God
QOTSA - Deftones
Judas Priest - Korn
Zou wel een erg zwakke editie zijn boven aan de bill.
QOTSA en Antrax staan op veel festivals niet als headliner.
Machinehead en LOG zijn ook niet bepaald de grootste namen.
Deftones was vorige editie echt belabberd.
Dan zou het moeten afhangen van Tool ( niet mijn ding) en JP (benieuwd naar het nieuwe album) en Korn (top, maar wel erg vaak gezien, met weinig vernieuwing).
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet
24 okt 2023
2
8
I reckon he mixed Tool with A Perfect Circle?
Deze keer heb ik denk ik liever een optreden van APC dan van Tool, maar dat is doordat ik APC veel minder vaak heb gezien de afgelopen jaren. Maar als Tool een dag van Graspop komt afsluiten ben ik de eerste die er een ticket voor koopt natuurlijk 🤣
Een dagticket? Dan kun je net even “sfeer snuiven” en dan weer terug naar huis…🥴. Zolang het lijf nog meewerkt ga ik toch voor de volle mep al wordt het geen nachtwerk meer.….
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
147
198
The Rolling Stones gaan touren in 2024. Als ze uberhaupt festivals doen, zullen ze op mainstream festival staan.
Dat zou kunnen (big if) betekenen dat een andere grote "werchter/pinkpop" naam vrij komt.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
369
752
The Rolling Stones gaan touren in 2024. Als ze uberhaupt festivals doen, zullen ze op mainstream festival staan.
Dat zou kunnen (big if) betekenen dat een andere grote "werchter/pinkpop" naam vrij komt.

Wil je de Stones en dan vooral Stones-fans op je festival? Die hebben fans die waarschijnlijk enkel en alleen voor de Stones combo-tickets kopen (als de dagtickets snel weg zijn), dus je festival zal wel heel goed verkopen. Maar die fans zijn dat ook in staat om dan ook echt maar 1 dag te komen en dan enkel nog 's avonds. Dan zit je daar met je uitverkocht half-leeg festival.
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
516
557
Wil je de Stones en dan vooral Stones-fans op je festival? Die hebben fans die waarschijnlijk enkel en alleen voor de Stones combo-tickets kopen (als de dagtickets snel weg zijn), dus je festival zal wel heel goed verkopen. Maar die fans zijn dat ook in staat om dan ook echt maar 1 dag te komen en dan enkel nog 's avonds. Dan zit je daar met je uitverkocht half-leeg festival.
Ze stonden de laatste keer op Pinkpop. Dat was helemaal geen leeg festival hoor.
Rolling Stones, Metallica, Epica, Flogging Molly, A7x, Limp bizkit, robzombie, Ghost..was een mooie editie.

Grote namen die gaan touren:
Rolling Stones, Foofighters, Judas Priest, Bring me the Horizon, Within Temptation, Scorpions, Alice Cooper, Slash, Machine Head, Parkway Drive, Electric Callboy, Dropkick Murphies, Bruce Dickinson, Amon Amarth, Megadeth, Queens of the Stoneage, The Offspring, Emperor, Avantasia, Dimmu Borgir, Sum 41

Mogelijk touren door nieuw werk/herstellende:
Aerosmith, Avenged Sevenfold, Deep Purple, Deftones, Rob Zombie, Limp Bizkit, King Diamond/Mercyful Fate

Genoeg mooie namen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en sven.cr

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Had iemand nog een overzicht van de festivals die de komende tijd met namen komen?
Zou Graspop mee gaan met die op 2 november? Aangezien Green Day naar 2 november hint twijfel ik of Graspop op die datum mee doet en denk ik dat het eerder de Pinkpops / Rock Werchters van deze wereld zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken