Wat zit iedereen toch met de Vlaamse herfstvakantie in z'n hoofd en dat dat ook daadwerkelijk wat uit maakt? Het is een schoolvakantie. Vrijwel alle Belgen moeten gewoon werken hoor. Of denken we dat heel het land gewoon dicht gaat?
Dit zit wel vrij ver naast de realiteit.Arch Enemy is 013 (3.000), Behemoth en Alestorm zijn Tivoli/Effenaar (1000-1500) bands. Dus alledrie nog een maatje kleiner al zie ik ze persoonlijk liever dan de classic acts.
Alestorm staat komende december in de effenaar, daar komt dan wel bij dat ze meerdere keren per jaar in nl te zien zijn.Dit zit wel vrij ver naast de realiteit.
Arch Enemy en Behemoth speelden in Mainstage Den Bosch, 6000 capaciteit
Alestorm speelde daar ook, maar dan zonder coheadliner. zeker geen Tivoli/Effenaar band dus, komt niet eens in de buurt
Judas Priest is in principe een 013 band en verkoopt volgens mij minder tickets dan bovenstaande bands, met uitzondering van Behemoth misschien.
Nu staan ze een keer in de Afas, maar moet maar zien of dat een beetje verkoopt aangezien ze al moeite hadden met de 013
Alestorm lijkt me met afstand de grootste band van de bovenstaande 4 bands, als je naar de feiten kijkt. Krijgen op Graspop ook veel meer publiek dan de andere 3.
ja die band staat er bekend om dat ze graag in kleine/random zaaltjes spelen maar dat betekent natuurlijk niet dat ze minder tickets verkopenAlestorm staat komende december in de effenaar, daar komt dan wel bij dat ze meerdere keren per jaar in nl te zien zijn.
Maar ik hoop op een hoge spot op Graspop!
Dat is toch ook geen eerlijke vergelijking als zij samen (en Carcass erbij) in de Brabanthallen staan voor 6.000 man. Een los Arch Enemy of Behemoth concert zal misschien geen Brabanthallen uitverkopen.Dit zit wel vrij ver naast de realiteit.
Arch Enemy en Behemoth speelden in Mainstage Den Bosch, 6000 capaciteit
Alestorm speelde daar ook, maar dan zonder coheadliner. zeker geen Tivoli/Effenaar band dus, komt niet eens in de buurt
Ik denk niet dat Alestorm 'met afstand' de grootste is van deze 4 bands, maar juist vergelijkbaar is met Arch Enemy qua populariteit. De grootte van een band is ook niet enkel af te leiden uit de grootte van het laatst gespeelde poppodium. Judas Priest heeft nog altijd veel meer naamsbekendheid en luisteraars dan Alestorm en Arch Enemy bij elkaar, of die 013 nou uitverkoopt of niet.Judas Priest is in principe een 013 band en verkoopt volgens mij minder tickets dan bovenstaande bands, met uitzondering van Behemoth misschien.
Nu staan ze een keer in de Afas, maar moet maar zien of dat een beetje verkoopt aangezien ze al moeite hadden met de 013
Alestorm lijkt me met afstand de grootste band van de bovenstaande 4 bands, als je naar de feiten kijkt. Krijgen op Graspop ook veel meer publiek dan de andere 3.
Daarom zei ik er ook bij dat het een coheadline constructie is, ben ermee eens dat die 2 afzonderlijk gewoon 013 bands zijn.Dat is toch ook geen eerlijke vergelijking als zij samen (en Carcass erbij) in de Brabanthallen staan voor 6.000 man. Een los Arch Enemy of Behemoth concert zal misschien geen Brabanthallen uitverkopen.
Ik denk dat het Alestorm > Judas Priest > Arch Enemy > Behemoth isIk denk niet dat Alestorm 'met afstand' de grootste is van deze 4 bands, maar juist vergelijkbaar is met Arch Enemy qua populariteit. De grootte van een band is ook niet enkel af te leiden uit de grootte van het laatst gespeelde poppodium. Judas Priest heeft nog altijd veel meer naamsbekendheid en luisteraars dan Alestorm en Arch Enemy bij elkaar, of die 013 nou uitverkoopt of niet.
Alestorm wordt veel onderschat hier op het forum, ik begrijp niet waarom. We hebben vorig jaar toch gewoon letterlijk het bewijs gezien hoe fucking veel mensen daar stonden? Het is ook niet mijn favoriete band maar je kan er niet omheen dat die in de Benelux gewoon ontzettend populair zijn op dit moment.
Had de luchtfoto nog nooit gezien, maar dit bewijst wel dat Alestorm gewoon zo'n band is waar (vrijwel) iedereen heen gaat als die er staan, maar dat gezegd te hebben vind ik persoonlijk niet dat ze Headliner kunnen zijn (miss op de plek van Ghost dit jaar, ik ben overigens wel een grote fan van ze) gewoon omdat ik denk dat ze op de late middag veel beter werken.Vanaf het skydeck (moest de foto croppen ivm formaat, maar alsnog wel duidelijk denk ik). Staat gewoon vol van voor tot achter midden op de dag.
Bekijk bijlage 6743
Bekijk bijlage 6744
Arch Enemy stond op de mainstage den bosch (6000) met Behemoth. Alestorm stond daar ook met gloryhamner.Arch Enemy is 013 (3.000), Behemoth en Alestorm zijn Tivoli/Effenaar (1000-1500) bands. Dus alledrie nog een maatje kleiner al zie ik ze persoonlijk liever dan de classic acts.
Parkway drive is wat mij betreft de enige headliner die van vorig jaar op herhaling mag komen. Ja en Machine Head.Parkway drive zou mss wel eens terug komen....
Tip van bassist die mijn schoonvroer tegen kwam op rondreis in Amerika. Ze zouden 2024 België aandoen begin zomer...
Ik hoop dat hij gelijk heeft
Parkway drive zou mss wel eens terug komen....
Tip van bassist die mijn schoonvroer tegen kwam op rondreis in Amerika. Ze zouden 2024 België aandoen begin zomer...
Ik hoop dat hij gelijk heeft
Ja zoals dat draaiend drumstel. Hadden ze nie op graspop maar wel in hun Amerika tour daarna. Hoop dus dat ie meekomt naar EuropaParkway Drive had een snaar strakke show! Hoop wel dat ze meer show elementen meenemen dan als HL, want ook die hebben zij zeer zeker!
Volledig gaat het zeker niet maar het is wel overal veel rustiger dan in de niet vakanties. Dat merk ik bv aan het aantal telefoons dat ik binnen krijg of de hoeveelheid zendingen die wij hebben. En ook vooral op de weg. Veel minder verkeer. In de herfstvakantie is dat wel minder extreem dan de kerstvakantie uiteraard. Graspop zal daar misschien rekening mee houden, ik denk dat eigenlijk wel want 40 percent van hun publiek gok ik komt uit Vlaanderen. En aankondigingen worden makkelijker opgepikt aan het koffiemachine dan aan het zwembad van het hotel. Denk ik. Bovendien bij de Graspop office werken mensen met kinderen dus de kans dat ze daar deze week op verminderde kracht werken door verloven bestaat wel denk ik. Twee redenen dus waarom ik als Graspop niet zou aankondigen in de vakantie. Maar natuurlijk als de manager van bv Avenged Sevenfold zegt "2 november aankondiging" en de band speelt op Graspop, heeft Graspop niks te zeggen natuurlijk.Wat zit iedereen toch met de Vlaamse herfstvakantie in z'n hoofd en dat dat ook daadwerkelijk wat uit maakt? Het is een schoolvakantie. Vrijwel alle Belgen moeten gewoon werken hoor. Of denken we dat heel het land gewoon dicht gaat?
Allestorm is vooral een band die graag in turnzalen speelt. Toch zeker in België. Zowel in Torhout als in Durbuy zijn allebei turnzalenja die band staat er bekend om dat ze graag in kleine/random zaaltjes spelen maar dat betekent natuurlijk niet dat ze minder tickets verkopen
zijn gewoon een afaslive band die liever kleine zalen doet
op die luchtfoto's van vorig jaar was te zien dat er meer mensen bij Alestorm stonden dan bij de meeste headliners van de afgelopen jaren