Graspop Metal Meeting 2024

Weet iemand of LANDMVRKS komende zomer beschikbaar zou zijn? Persoonlijk was dit echt een hoogtepuntje vorig jaar en gezien Spiritbox ook eerst Jupiler kapot speelde en het jaar erop terugkwam voor een mainstage middagspot zou dat niet het gekste idee ooit zijn.

Hebben zelfs net wegens succes 013 in korte tijd uitverkocht en een extra show erbij geboekt de dag erna, dus momentum is er lijkt me! (Alleen een nieuw album voor die tijd zou goddelijk zijn)
zou het niet verwachten, bands op herhaling boeken gebeurt bijna nooit
spiritbox was de enige van de hele 2022 line up die er in 2023 weer stond. kans is heel klein dus
vond zelf die show ook fantastisch idd, op een metalcore-stacked line up stonden ze in mijn top 3 metalcore shows van het weekend
die shows in 013 zijn wel in de kleine zaal trouwens, niet in de grote. wel een aantrekkelijke combi met TDWP ik overweeg die ook nog wel

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Het is idd niet de schuld van GMM, maar een jaar op voorhand een vierde dag aankondigen schept wel verwachtingen. Momenteel is er geen band die een waardige donderdagheadliner zou kunnen zijn.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ver van tevoren bands al benaderd worden. Wacken doet direct na de laatste shows al een hele bulk bekend maken. Metaldays volgens mij een week ofzo na het festival zelf? En zo zijn er wel meer die meestal meteen al namen bevestigd hebben voor het jaar er na.

Ik ga er daarom ook niet van uit dat ze na 4 dagen aan te kondigen eerst een week of 2 vakantie nemen en dan in juli zeggen; ''allee, zullen we eens wat bandjes gaan bellen?'' Er zal vast al lang wat vast staan. Tenminste, dat hoop ik.

Summer Breeze ook met best wel degelijke line-up. Redelijk overeenkomend met Alcatraz.
395433879_895999001895742_7283731414235089383_n.jpg

GMM moet toch wel echt met iets bijzonders komen als ze €100 meer blijven vragen. Voor een Scorpions-Priest-BMTH-Sabaton lijst ga ik niet €300+ betalen.

Summer Breeze ook met best wel degelijke line-up. Redelijk overeenkomend met Alcatraz.
395433879_895999001895742_7283731414235089383_n.jpg

GMM moet toch wel echt met iets bijzonders komen als ze €100 meer blijven vragen. Voor een Scorpions-Priest-BMTH-Sabaton lijst ga ik niet €300+ betalen.
Het komt inderdaad aardig overeen met Alcatraz, en vind ook in dezelfde periode plaats, dus heeft vrij weinig met Graspop te maken wat dat betreft. En qua ticketprijs spelen ze ook in een hele andere categorie. Hun headliners staan op Graspop eind van de middag te spelen, natuurlijk gaat Graspop meer bieden. Of het je smaak zal zijn is een tweede. Op dit moment heeft Alcatraz ook mijn voorkeur, uitgaande van de geruchten die hier voorbij komen.

• Leuk
Waarderingen: Simoni
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ver van tevoren bands al benaderd worden. Wacken doet direct na de laatste shows al een hele bulk bekend maken. Metaldays volgens mij een week ofzo na het festival zelf? En zo zijn er wel meer die meestal meteen al namen bevestigd hebben voor het jaar er na.

Ik ga er daarom ook niet van uit dat ze na 4 dagen aan te kondigen eerst een week of 2 vakantie nemen en dan in juli zeggen; ''allee, zullen we eens wat bandjes gaan bellen?'' Er zal vast al lang wat vast staan. Tenminste, dat hoop ik.
Ik heb een in een podcast (ik denk 50 jaar Mojo) over zulke zaken gehoord dat voor een bepaald zomer festival (kan even niet op welk komen) de meeste headliners voor bvb 2023 al vast liggen in 2022 nog voor het festival van 22 moet starten. Vandaar dat sommige festivals er voor kiezen om meteen namen uit te brengen.

De managers / boekers tekenen dit al dik op voorhand uit.

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Chronicbias
Je kan dat wel vanuit die waarde bekijken, maar als mensen er geen tickets meer voor kopen, wordt het voor een festival toch moeilijk om hen puur op eerdere verdienste en invloed die positie te geven.
Hoeveel andere namen zijn er die daadwerkelijk een ziggodome weten te vullen? Die kun je op 2 handen tellen.
De capaciteit van graspop wordt redelijk gehaald. Vaak is het uitverkocht de laatste jaren.

Ik ben ontzettend benieuwd wat ze gaan doen. Gaan ze voor de veilige weg en zien we de bekende, gouwe ouwe namen (Deep Purple, Scorpions, Judas Priest) bovenaan de bill prijken of nemen ze meer risico en geven ze nu ruimte voor jongere / nieuwere acts die nog niet eerder geheadlined hebben? Misschien nog wel jongere bands dan PwD die dit jaar pas voor het eerst headliner was. Bands als Electric Callboy, Sleep Token (dit jaar ook, maar gezien de hype misschien nog een keer), Bad Omens die als sub met categorie A7X, FFDP, BMTH, Lamb of God headline duo's vormen? Benieuwd of ze dat aandurven hoor, valt ook te bezien of ze dan genoeg kaarten verschuiven. Of wel de gouwe ouwe namen boeken maar niet meer als headliner maar net wat eronder, 3e/4e band (20:00/21:00).
Pwd was in 2018 al headliner op de main2 met a7x eronder. Ze kiezen niet voor niks voor 2 mainstages. Ze kunnen de oude en nieuwe bands boeken. Scorpions en bring me the horizon. Judas priest en a7x enz.
Bad Omens schat ik niet zo hoog in hoor.

Pretty Maids zijn weer bij elkaar btw. Ze staan op copenhell.

Laatst bewerkt:
Voor mensen die nog wat twijfels hadden over de headline status van BMTH
RAR heeft vandaag hun set van 2023 op YouTube geupload. Zit nu halverwege en met zo'n stage setup, setlist, visuals etc zijn ze zeker headline waardig!

Heb deze toen op de livestream gekeken, op een zondag avond was dat geloof ik
was vervolgens zo hyped dat ik niet kon slapen
was een zware werkdag die maandag
echt een hele goede set

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Nieuwsbrief van Metaldays: Today, we're thrilled to introduce 15 new bands joining the MetalDays 2024 lineup. Please give a warm welcome to:

LEGION OF THE DAMNED, THE AMITY AFFLICTION, BELPHEGOR, DARKEST HOUR, CARONTE, BRUTAL SPHINCTER, ENTORIA, INHALE THE VOID, INMATE, KEOPS, SCHRODINGER, SOULS OF DIOTIMA, THE BROKEN HORIZON, THROATTWISTER, TOL MOR WEN.

Regrettably, the Cattle Decapitation tour has been canceled.

Die laatste kunnen we dus voor GMM in ieder geval ook vergeten, baal daar wel van, maar misschien andere namen die leuk zijn? Belphegor is nog wel iets voor GMM toch?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Voor mensen die nog wat twijfels hadden over de headline status van BMTH
RAR heeft vandaag hun set van 2023 op YouTube geupload. Zit nu halverwege en met zo'n stage setup, setlist, visuals etc zijn ze zeker headline waardig!

Yep. Niet mijn band, maar absoluut een waardige headliner. Ik heb ze eigenlijk ook al met pen opgeschreven. Zoveel potentiële headliners zijn er niet, zoals we al met elkaar hebben geconstateerd. Zij zijn in de buurt en PwD was afgelopen jaar ook een groot succes.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123
Nieuwsbrief van Metaldays: Today, we're thrilled to introduce 15 new bands joining the MetalDays 2024 lineup. Please give a warm welcome to:

LEGION OF THE DAMNED, THE AMITY AFFLICTION, BELPHEGOR, DARKEST HOUR, CARONTE, BRUTAL SPHINCTER, ENTORIA, INHALE THE VOID, INMATE, KEOPS, SCHRODINGER, SOULS OF DIOTIMA, THE BROKEN HORIZON, THROATTWISTER, TOL MOR WEN.

Regrettably, the Cattle Decapitation tour has been canceled.

Die laatste kunnen we dus voor GMM in ieder geval ook vergeten, baal daar wel van, maar misschien andere namen die leuk zijn? Belphegor is nog wel iets voor GMM toch?
Metaldays is eerder voor Alcatraz, gezien dat eind juli-begin augustus is. Heel af en toe een gedeelde naam.
Maar ik hoop wel echt dat ze paar namen delen! The Amity Affliction mogen ook wel door!

Heb wel weer echt zin in dit festival! Nieuwe locatie was super!

Metaldays is eerder voor Alcatraz, gezien dat eind juli-begin augustus is. Heel af en toe een gedeelde naam.
Maar ik hoop wel echt dat ze paar namen delen! The Amity Affliction mogen ook wel door!

Heb wel weer echt zin in dit festival! Nieuwe locatie was super!
the amity affliction stond er dit jaar al, zullen volgend jaar eerder op alcatraz staan idd.

Users who are viewing this thread