Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
516
557
Eens, ook niet in lijn met afgelopen 10 jaar waarin ze van (sub) headliner naar undercard zijn gegaan. Denk dat ze rond 8 uur, zeg maar als 4e band ofzo, op main stage horen.

Vind trouwens Judas Priest ook geen headliner hoor. Vorig jaar vanwege het 50 jarig (!!!) jubileum mooi eerbetoon, maar voor een band die met moeite 013 uitverkocht krijgt en nu Afas moet volkrijgen (voor € 84, een belachelijke prijs), lijkt me headliner spot niet op zijn plaats?
Aantal bezoekers is 1 manier om het te bekijken, betekenis voor het gebre is 2 naar mijn mening. Zonder Judas Priest, Led Zeppelin, Black Sabbath e.a. was er nu geen Graspop Metal Meeting.
Van mij hoeven ze niet te headlinen, want ze zijn al eerder als sub geweest..maar ze verdienen het om te headlinen puur vanuit hun bijdrage aan het genre.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Aantal bezoekers is 1 manier om het te bekijken, betekenis voor het gebre is 2 naar mijn mening. Zonder Judas Priest, Led Zeppelin, Black Sabbath e.a. was er nu geen Graspop Metal Meeting.
Van mij hoeven ze niet te headlinen, want ze zijn al eerder als sub geweest..maar ze verdienen het om te headlinen puur vanuit hun bijdrage aan het genre.
Je kan dat wel vanuit die waarde bekijken, maar als mensen er geen tickets meer voor kopen, wordt het voor een festival toch moeilijk om hen puur op eerdere verdienste en invloed die positie te geven.
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
516
557
De bevestiging van wat de meesten reeds vreesden: een minimale headlinersput zonder grote vissen. Misschien ook daarmee dat festivals hun volledige line-up (RaR-bericht) ineens gaan droppen? De bovenkant compenseren met de onderkant. Benieuwd hoe de grote festivals daarmee om zullen gaan.

Zoals ik reeds eerder schreef: eigenlijk zou ik gewoon een aantal bands (Behemoth, In Flames, Avantasia, Accept, ....) doorschuiven, ev. wat helpen investeren productiegewijs, en daar gewoon open over communiceren. Headliners hoeven niet steeds een gigantische naam te zijn, maar gewoon 100% kwaliteit leveren met misschien een leuk extra'tje in de show. Maar dan behoud je toch een mooie Graspop-affiche.
Hahahaha precies dit werd ergens in het begin van het forum voorspeld. Vele hebben hier vrede mee. De "headliner" kan iedere band zijn als de echte "legendes" wegvallen. Een grote show of showelementen maken dit vaak prima te behappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.324
3.273
Het is natuurlijk ook niet de 'schuld' van Graspop dat de echt grote namen niet beschikbaar zijn komend jaar/festivalseizoen. Of er gaat een verassing komen of er zal meer geïnvesteerd worden in de undercard. Voor beide sta ik open. Sowieso weer benieuwd!
Het is idd niet de schuld van GMM, maar een jaar op voorhand een vierde dag aankondigen schept wel verwachtingen. Momenteel is er geen band die een waardige donderdagheadliner zou kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Ik ben ontzettend benieuwd wat ze gaan doen. Gaan ze voor de veilige weg en zien we de bekende, gouwe ouwe namen (Deep Purple, Scorpions, Judas Priest) bovenaan de bill prijken of nemen ze meer risico en geven ze nu ruimte voor jongere / nieuwere acts die nog niet eerder geheadlined hebben? Misschien nog wel jongere bands dan PwD die dit jaar pas voor het eerst headliner was. Bands als Electric Callboy, Sleep Token (dit jaar ook, maar gezien de hype misschien nog een keer), Bad Omens die als sub met categorie A7X, FFDP, BMTH, Lamb of God headline duo's vormen? Benieuwd of ze dat aandurven hoor, valt ook te bezien of ze dan genoeg kaarten verschuiven. Of wel de gouwe ouwe namen boeken maar niet meer als headliner maar net wat eronder, 3e/4e band (20:00/21:00).
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
213
553
Misschien nog wel jongere bands dan PwD die dit jaar pas voor het eerst headliner was. Bands als Electric Callboy, Sleep Token (dit jaar ook, maar gezien de hype misschien nog een keer)
Sleep Token ken je niet serieus menen toch? ST was idd wel een hype rondom de tent, maar om nu te zeggen dat zij de (sub)headline spot kunnen dragen? Zelfde als Bad Omens, veel mensen zullen ze enkel kennen via de korte clipjes op Social Media.
Daar gaan genoeg mensen op afknappen hoor.

Ikzelf snap de hele EC hype niet, maar als je ziet wat die in korte tijd gedaan hebben, zie ik hen wel als een serieuze optie in jouw visie. Die trekken heel snel volle zalen en die staan niet stil. Ikzelf zal dan weer eens een wandelingetje gaan doen 😂
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Sleep Token ken je niet serieus menen toch? ST was idd wel een hype rondom de tent, maar om nu te zeggen dat zij de (sub)headline spot kunnen dragen? Zelfde als Bad Omens, veel mensen zullen ze enkel kennen via de korte clipjes op Social Media.
Daar gaan genoeg mensen op afknappen hoor.

Ikzelf snap de hele EC hype niet, maar als je ziet wat die in korte tijd gedaan hebben, zie ik hen wel als een serieuze optie in jouw visie. Die trekken heel snel volle zalen en die staan niet stil. Ikzelf zal dan weer eens een wandelingetje gaan doen 😂
Doel meer op de hype die om ST heerst en de explosie in populariteit die dit jaar heeft plaatsgevonden. Zelf gezien bij Headbanger's Parade dit jaar en was niet heel erg onder de indruk. Denk ook dat het nog te vroeg is en dat ze echt nog wel meer kilometers moeten maken, misschien verkeerde voorbeeld gebruikt.

Bad Omens kan ik niet zo goed inschatten, wel het idee dat die heel snel groeien. Hebben in een mum van tijd 013 uitverkocht. Staan ook vrij hoog op Sick New World (Sleep Token ook trouwens).

Electric Callboy staat al hoog op menig festival en hebben afgelopen jaar wel naam gemaakt. Die maken wel aanspraak op headliner spot als de grote namen uitblijven hoor. Ik ga juist een ommetje maken bij Deep Purple of Scorpions!
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
153
353
Zag deze nog passeren vandaag. Datum ligt redelijk ver na Graspop maar ik gok dat er wel enkele bands langer zullen touren dan een maand door Europa, dus ik verwacht wel wat van deze namen.


ADCreHcTeGmm33GIcWV2BHYteAI45VrK1lwlR3EYgFrsS0njMQDYUMtM-hRYTUYUCYdwfT2OWWjZKftSHz-9oE4tuazKq48qw_8IEqq68VoLFtY1zHYDXG6lVIpO3Qvf8Cf0Mtc2iJoZay1wvQ0w-PUbhQa6aywiVF_BVeyjbgLss-nwmuazO2XqJJ3IP2bmE3JQ6Vosky5CCoGe_F6pQuk12lFhAmhhtArcSodZP8rHf9JOEH4QpJr74h52NeHHP1sNd7mWYNkeJXtU1XZPaFu3XQwISkYmPgVCXkhdk2JkSTDHALUH0mEObUlaEdzWhoJqbJlvB7ES0qI2rVFfwnha5uESJqk-aku3p0IMzARZB714M3fnKErWfIdpFvQn8btitlj9-FAlv6mXHQGP4FL202jOnTv0ofPI7eErveTUp5GfNqIVq1O4Ue52h56BC-KEdLdxzafhJOqEbwwsZdAbIdCPONxcdlg0MjvKZcjfBYZIox6Xj7Z4ayqEzublsrO7mPHJqP_ewt9M4fRXAJNUmrSROPw_qQlxG7NkJgyGgAhOjHCQD7nJtEIOSoZPi4zl4ACS0VFvKBtBPvS8fX8HNB_lVW0Gy2RoQCbkHzoxwtIzd82nSlngPMPoH9Z3EEK9Ojl2FLtgMJz5ggLuAEv2tVuk00uwkXwXCSJonrVw_cK-VrxpKmvooW_0pv4YYgOAc-t2KihhmYR0VOyu9TWSIXXqAmu8-7-vQ_oGq_eRLVlVh20Z1wWvoQyVoCI85wr_7LyOo16URsKxwXgISvdzdFlPeYor9kKxLDaASm6eWD1FJYHHQF6-sPK7n6r9greRKQHpNdCzxyPML_CFbBOfFeUOhqH80jPjfdaRiUWlBXfwHs02xovCQTHXdbFE6hmoIlN7KIESdSnp44HpaRlzeKCqtw=w1080-h1350-s-no
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Akephalos

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Weet iemand of LANDMVRKS komende zomer beschikbaar zou zijn? Persoonlijk was dit echt een hoogtepuntje vorig jaar en gezien Spiritbox ook eerst Jupiler kapot speelde en het jaar erop terugkwam voor een mainstage middagspot zou dat niet het gekste idee ooit zijn.

Hebben zelfs net wegens succes 013 in korte tijd uitverkocht en een extra show erbij geboekt de dag erna, dus momentum is er lijkt me! (Alleen een nieuw album voor die tijd zou goddelijk zijn)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken