Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.423
Toch altijd een bitterzoet moment. Weer thuis. Nagenieten maar tegelijkertijd weet je ook dat het feest weer voorbij is. Afgelopen dagen heb ik natuurlijk al veel berichtjes achter gelaten op het forum maar toch nog een paar inleidende woorden voordat we naar de muziek gaan kijken!
  • Ten eerste en het belangrijkste: bedankt voor alle mooie momenten lieve forum vrienden! Wat heb ik genoten van jullie aanwezigheid en bizar op hoeveel momenten je gezellige mensen tegen komt. Enorme toegevoegde waarde aan de festivalbeleving. Onmogelijk om jullie allemaal individueel te noemen, maar uit de grond van mijn hard, dank!
  • Een tweede ode aan de organisatie. Dit moet een helse editie zijn geweest. En eerlijk gezegd maakte de modder het alleen maar legendarischer! Persoonlijk hoogtepunt: Bij de South Stage lagen gigantische plassen. Loop ik er met @Loek123 langs na P.O.D. wordt er iemand over voortgeduwd op een surfplankje met drie gasten in haaienpakken er achteraan die er verderop boven op duiken. En eigenlijk zorgt de modder ellende alleen maar voor meer verbroedering.
  • Een paar mooie toevoegingen aan het terrein met als allerbelangrijkste de nieuwe opzet van de speciaal bier bar. Dit is nu een heerlijke relaxplek voor een babbel en lekker bier. Houdt dit alsjeblieft!
  • Het geluid in de Metal Dome was dit jaar geweldig, hele verbetering ten opzichte van vorig jaar! En wel zo fijn als je daar veel bent.

Donderdag
  • Night Verses (8.5). Ja zo kan je een festival ook starten. Magistrale instrumentale metal. Band bewijst dat ze er stonden op eigen kracht en niet enkel als voorprogramma.
  • Erra (6.5). Aardige show, prima metalcore, maar bleef niet echt plakken.
  • Casey (5). Vond ik maar matig. Zat weinig vaart in en de bas stond te hard.
  • Bleed from Within (8.5). Deze mannen lukt het steeds weer om me de pit in te verleiden. vanaf Levitate was het helemaal aan. En I am Damnation en The End of All We Know zijn magistraal. Met name dat laatste nummer hoort voor mij tot de beste metalcore nummers die bestaat.
  • Alien Weaponry (9). Het was druk maar gelukkig nog een fatsoenlijke plek kunnen scoren. Maar holy god, dit klonk zoveel voller en dikker dan ik had verwacht. De tent werd afgebroken. Volgende keer de main stage maar slopen?
  • Bury Tomorrow (7). Het viel me een beetje tegen helaas terwijl ze zoveel goede nummers hebben. Die nummers redde de set nog wel een beetje. Vind het ook jammer dat de cleane zanger zo staat weggestopt en af en toe maar wat moet pingelen op het keyboard.
  • Asinhell (8). Jaaaa dit was goed! Death metal op zijn zompigst, precies zoals ik het wil. Strak en stevig gebracht. Aan niks zag je dat deze band nog maar net bestaat.
  • Kerry King (7.5). Na een gezellige meeting door naar Thrash royalty. Erg goede set en met name Repentless en Disciple meegebrult. Eigen materiaal houdt live ook dik stand.
  • Kvelertak (7). Leuk om ook nog een stuk mee te bakken. Hebben een uit duizenden herkenbare sound.
  • Ne Obliviscaris (9.5). Magisch. Simpelweg. Niet zo goed als in Leiden vorig jaar en dat kwam omdat de grunts erg laag in de mix stonden. Maar wat deze mannen brengen is van de allerhoogste plank. De slotminuten van Equus, beter wordt het niet.
  • Crosses (7.5). Best een leuke set eigenlijk! Frontman ging er helemaal voor. Vond wel jammer dat ze maar met 2 man waren.
  • All Them Witches (8.5). Boven verwachting sterk! Samen met @Dr. Hannibal en Sander vooraan bij het hek met Goose en van begin tot het einde staan wegzweven.
  • Tool (7.5). Mooie plek ergens vooraan maar na 2 keer Tool live moet ik concluderen dat het niet helemaal mijn band is. Mooie nummers maar het geheel is te klinisch en afstandelijk voor mij. En ze mogen best wat investeren in de visuals. De eerste nummers waren Windows 95 screensavers en later beelden die rechtstreeks uit de eerste Doom leken te komen. Je kon de pixels tellen.

Vrijdag
  • Svarsot (8). Een opstart uit het boekje. Bier drinkende vrienden, die nummers schrijven over bier drinken maar toevallig ook nog hele goede muziek maken. Mooie kruising tussen Amon Amarth en Finntroll.
  • Khemmis (7.5). Heel fijn dat er tenminste nog 1 doom band stond. Fijn om op de doomklanken mee te kunnen deinen al zijn er betere bands in het genre.
  • P.O.D. (8.5). Erg naar uit gekeken en de mannen maakte het meer dan waar. Helaas gestart in de regen maar des te leuker dat je dan ook @Loek123 naast je ziet staan! Samen genoten van een hele explosieve set. Het nieuwe werk vind ik oprecht erg goed, mooi dat ze daar 4 nummer van speelden.
  • Hammerfall (7.5). @Koekdoos en @InsaniTiny tegen gekomen met bijpassende muziek. Cheesy powermetal is niet mijn ding maar op de een of andere manier deze hammerliefhebbende mannen wel. Lekker beetje meezingen zo op deze natte dag is fijn.
  • Fear Factory (7.5). Ze zijn terug en hoe! De nieuwe zanger kan er live echt wat van. Hoop ze nog eens mee te pakken voor een hele set en wat dichterbij, dan zal het cijfer zeker hoger zijn.
  • Vltimas (7.5). Ik weet dat ik er van genoten heb maar verder staat me ook weinig meer bij van de show. Raar.
  • Avantasia (9). Ja! Ja! Ja! Tobias schoot volledig raak. Hele fijne plek vooraan vol tussen de fans. Het pure spelplezier hebben we van dichtbij mogen ervaren, wat een entertainer die man. Maar wat een nummers en meezingen ook joh. The Scarecrow, The Story Ain’t Over, Farewell. Heerlijk. Dit zijn de festivalsets. Hopelijk heeft de organisatie geleerd dat ze het fout hadden om hen al die jaren niet te boeken.
  • Tarja (8). Een erg grote verrassing! Na de teleurstellende Alcatraz doorkomst heeft ze ditmaal wel haar kunnen getoond. Ik wilde Turnstile kijken maar kon hier simpelweg niet weg.
  • Graveyard (8). En weer een optreden dat helemaal raak was. Met name de rustigere, meer blues georiënteerde nummers waren volledig raak. Als er meer van dat soort nummers in de set hadden gezeten (ik miste Slowmotion Breakdown!) had het cijfer hoger geweest.
  • Pendulum (8.5). Al veel over gezegd en geschreven. Hét feest van deze editie en mijn herinneringen van Sziget vroeger met Pendulum kwamen weer helemaal boven drijven. Alsof ik weer 18 was. Heerlijk.
  • Five Finger Death Punch (7). Moody nog nooit zo goed gezien als frontman. Helaas mist hij nog wel steeds live dat rauwe in zijn stem. Maar goed. Best van genoten en House of the Rising Sun is een mooie cover.

Zaterdag

  • Pest Control (7.5). Fijne death metal opstart, lekkere riffs, alleen niet zo fan van de zangeres erbij.
  • Fleddy Melculy (8). Ook zo band die me altijd verleid tot de pit. Ik heb honger, ik wil brood! brood! brood!
  • Flotsam and Jetsam (5). Na goede verhalen over hun liveshows vond ik dit maar slappe hap. Wat er precies miste weet ik niet echt.
  • Vola (9.5). Dé verrassing van dit festival. Vorige keer op Alcatraz bouwde ze hun set rustig op maar nu vanaf seconde 1 klapte het er bovenop. Moddervet geluid en wat gingen die riffs diep. These Black Claws bijvoorbeeld, man! Straight Lines als afsluiter briljant. Alles klopte. En als klap op de vuurpijl een heerlijke nababbel met veel mensen van het forum.
  • Ice Nine Kills (8.5). Dit was echt goed zeg! Band weet het complexe geluid goed over te brengen naar het podium. Was erg druk met veel interactie en meezingers. Daar bovenop een hele vette productie. Als het ze lukt om nog 1 a 2 overtuigende albums af te leveren is dit een nieuwe headliner.
  • Rotting Christ (9). Wat gebeurde hier? Voor een klein uur zaten we in een soort deinende black metal cultus. Dansbare black metal met oerzang? Magisch, werkelijk waar.
  • Uriah Heep (7). Helaas was de energie even op na deze knalshows dus van een afstandje gehoord. Klonk professioneel en goed maar ook niet meer dan dat, al is het niet een hele eerlijke reviews.
  • Brutus (8). Nog een plekje rechts in de tent weten te bemachtigen. Door de drukte en de vele lopers langs me werd het voor mij niet zo magisch als Alcatraz vorig jaar. Lag vooral aan de plek want Brutus was in topvorm en de Metal Dome euforisch. War is een nummer van epische proporties.
  • Blind Guardian (8). Voor de tweede keer gezien en weer raak. Heerlijk meezingen met The Bard, Mirror Mirror en Valhalla. Hansi is een baas.
  • Avenged Sevenfold. Met @RubenJS zitten kletsen op de tribune. Niet echt veel van gehoord maar wat ik meekreeg overtuigde me niet echt om wel mijn best te gaan doen.
  • Kamelot (5). De enige tegenvaller van het festival omdat ik er wel naar uitkijk. Mooie plek (rij 5) en een groep gezellige mensen om me heen maar wat een gekke show. Twee absolute topvocalisten op het podium en dan gaan ze voor een misplaatse bombastische powermetal show. Belachelijk veel rook en vuur en men verwachtte letterlijk dat we 60 minuten lang met onze vuist in de lucht stonden te slaan. Veel te pompeus allemaal, doodzonde.
  • Bring Me The Horizon (8.5). Voor dit soort headliners ga je toch naar Graspop? Prachtige productie en muzikaal erg sterk. Graspop werd kapot gespeeld. De controverse mag nu definitief de koelkast in. Deze band is de komende jaren terecht absolute headliner. En niet verwacht ooit te headbangen op een nummer met Babymetal maar damn wat is Kingslayer live een banger. Get the fuck up!!

Zondag

  • Future Palace (7.5). En weer een fijne opstartband. Enthousiaste performance en een mallotig grote pit zo vroeg op de dag.
  • Zulu (2). Wat een herrie. Dit trok echt nergens op.
  • Sanguisugabogg (8). Ja man, of wat dan? Dit ging hard en de wall of death op het einde was bijna van doek tot doek. Hopelijk trekt Graspop de lijn door met het boeken van dit soort death metal bands.
  • Atreyu (7.5). Eindelijk liet de ondergrond het toe om een relax plekje bij de mainstage te pakken en lekker in de rolstoel van pa kunnen zitten (rondrijden was niet erg makkelijk dit weekend, wel gelachen). Atreyu overtuigde me zowaar. Maakte al metalcore voordat het populair werd maar gek genoeg profiteren ze niet echt van de hype. Battle Drums vind ik echt een topnummer live, die ging loeihard.
  • Extreme (7.5). En weer zo vermakelijke show. In tegenstelling tot generatiegenoten GnR is deze band wel goed oud geworden. Hele goede gitarist ook. Betere act voor lekker in het zonnetje was voor dat moment niet mogelijk.
  • Ihsahn (7.5). Beetje dubbel gevoel bij de show. Bij momenten erg goed (met name het middengedeelte met oa My Heart is of the North) maar ook delen die gewoon prima waren. Niet helemaal weg geblazen dus helaas.
  • Malevolence (6.5). Op de achtergrond gehoord tijdens het eten van kibbelingen. Geluid was meer hardcore dan ik verwachtte. Prima maar niet de juiste show voor dat moment.
  • Crownshift (7). En daarop nog een beetje een tegenvallende set. Het kwam bij mij niet binnen. Vermoed dat het aan mijn eigen luiheid lag en niet band.
  • Body Count ft. Ice-T (4.5). Gaan zitten bij de main zonder kleedje met natte kont tot gevolg, maar dan kan je tenminste wel even je ogen dichtdoen. Tenminste, als je je niet zit te ergeren aan het geklungel van Ice-T en co. Paar hele vette nummers met No Lives Matters als uitschieter maar wat een rommelig optreden zonder enkele vaart. Wat mij betreft niet meer boeken, er is veel beter materiaal beschikbaar in dit genre.
  • Corey Taylor (7.5). Aan de andere kant toegekeken hoe Corey een hele vermakelijke en dankbare set speelde. Eigen materiaal is best prima en als je dan Stone Sour en Slipknot klassiekers erin kan gooien ben je lekker bezig. Snuff is schitterend.
  • Karnivool (9). Karnivool en ik moesten eventjes aan elkaar snuffelen maar vanaf het nieuw nummer was het 100% raak. De laatste drie nummers waren spot on en prog van de bovenste plank. New Day pure magie en kippenvel.
  • Dark Funeral (8.5). Black metal zoals ik het graag consumeer. Stevig, hard maar met melodie. Helaas eerste deel gemist maar tweede deel erg van genoten. Daarna een beetje verdwaasd bij de mainstage rondgelopen afvragend of ik echt Scorpions wil kijken en dan kom je opeens @Querulante Partij tegen + maat. Op die manier was de tijd zo voorbij zonder lastig gevallen te worden door Scorpions.
  • Emperor (8.5). Net als bij Dark Funeral helaas niet druk (zondag was sowieso een heel stuk rustiger dan de vorige dagen). Emperor vind ik live zoveel sterker dan op plaat. Wat complexe, intense nummers. Mooi dat er een live toetsenist bij was. Helaas niet alles kunnen kijken vanwege…
  • Machine Head (9). Met @RubenJS eerder voor mijn ideale afsluiter. Onderweg @Piebe71 nog tegen het lijf gelopen die zei: geniet er van, hier heb jij zoveel zin in. Dat klopt en genieten deed ik. Laatste beetje stem kwijt geschreeuwd, veel nieuwe vrienden gemaakt evenals blauwe plekken. @Special Monkey wederom van voren getroffen en samen met @Dr. Hannibal de laatste crowdsurf van Graspop bezorgt. Arm in arm met @Dr. Hannibal de laatste tonen van Halo beleven en naar de confetti en vuurwerk staren was magisch. Graspop, je was mooi.

De eindconclusie

  1. Ne Obliviscaris
  2. VOLA
  3. Avantasia
  4. Machine Head
  5. Rotting Christ
  6. Karnivool
  7. Alien Weaponry
  8. All Them Witches
  9. P.O.D.
  10. Pendulum
  11. Ice Nine Kills
  12. Bring Me The Horizon
  13. Emperor
  14. Bleed from Within
  15. Night Verses
  16. Dark Funeral
  17. Blind Guardian
  18. Brutus
  19. Tarja
  20. Graveyard
  21. Sanguisugabogg
  22. Fleddy Melculy
  23. Asinhell
  24. Svarsot
  25. Kerry King
  26. Fear Factory
  27. Khemmis
  28. Corey Taylor
  29. Extreme
  30. Tool
  31. Vltimas
  32. Ihsahn
  33. Atreyu
  34. Future Palace
  35. Hammerfall
  36. Crosses
  37. Pest Control
  38. Fiver Finger Death Punch
  39. Uriah Heep
  40. Kvelertak
  41. Bury Tomorrow
  42. Crownshift
  43. Malevolence
  44. ERRA
  45. Kamelot
  46. Flotsam and Jetsam
  47. Casey
  48. Body Count ft ice-T
  49. Zulu
 

johanra

Campingartiest
13 sep 2021
55
206
Ook weer terug thuis na een geslaagde editie van Graspop ondanks de weerproblemen in het begin.
Dit jaar terug verbleven op Inferno in een canvas hut waar we op woensdag aankwamen. Parkeren was op dat moment nog goed te doen op paar honderd meter van de afgesloten parking.
Wandelpaden waren wel modderig maar die problemen zijn bij ons grotendeels opgelost door aanvoer van extra houtsnippers en het graven van een beekje. Andere delen van Inferno waren in ieder geval een stuk slechter dan het onze.
Inferno leek dit jaar toch ook weer een stukje groter dan voorheen onbegrijpelijk wel dat er dan toch minder toiletten staan dan vorig jaar met ook hier 's ochtends redelijk lange wachtrijen tot gevolg.

Op het festivalterrein was het ook vrij snel een modderpoel maar die problemen lijken mij toch vrij goed aangepakt door de organisatie met de aanvoer van stro.
Wat maar niet opgelost geraakt is het probleem van de lange wachtrijen aan de toiletten waardoor Werchter fenomenen zoals schaamteloos midden op het terrein staan urineren ook opgang maken.
De prijs/kwaliteit/hoeveelheid van het eten was op een paar uitzonderingen na bedroevend.

Op de terugreis nog eens kunnen nadenken over wat nu voor mij de beste optredens waren. Ik ben zelf verrast dat ik Tool "maar" op plaats 7 heb dat geeft wel aan wat een goede shows er geweest zijn.

1. Igorrr
2. Ne Obliviscaris
3. Vola
4. Brutus
5. Mr. Bungle
6. Pendulum
7. Tool
8. Sanguisugabogg
9. Blind Guardian
10. Ihsahn
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.272
1.345
Mijn vader begint een goede muzieksmaak te krijgen. Zit op zijn gsm verslagen te kijken van Graspop met muziek van Steel Panther en Brutus :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
49
149
Inferno leek dit jaar toch ook weer een stukje groter dan voorheen onbegrijpelijk wel dat er dan toch minder toiletten staan dan vorig jaar met ook hier 's ochtends redelijk lange wachtrijen tot gevolg
Aan de achterkant van dat blok toiletten zat "verborgen" dus nog een toiletblok verscholen! Moest je wel even voor omlopen (langs de friettent rechts en dan nogmaals rechts). Het was dat iemand mij er op de vrijdagochtend op attendeerde dat ik erachter kwam. Wel een kleine misser dit hoor, met steeds een lange onnodige rij in de ochtend tot gevolg....
 
  • Wow
Waarderingen: johanra

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
89
167
Vrijdag was het door het slechte weer significant rustiger op het terrein dan donderdag en zaterdag, denk ik.


Wat ik hier en daar een beetje hoor en lees is dat veel mensen alvorens het bekend werd van die noodopvang of zelf al een alternatief hebben gezocht, of gewoon zijn vetrokken. Bovendien was het in de wat luxerere tenten nog wel goed te doen, vanwege een houten vlonder binnen in de tent.
Ik had onwijs geluk. Ik kwam op woensdag aan op de Boneyard en binnen een halve minuut (!!) had ik al een plekje gevonden die kurkdroog was. Dat samen met een wintertent maakte het allemaal goed te doen voor me.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
614
754
Ik las van het weekend ergens dat er noodopvang was geregeld voor de gedupeerde Inferno bezoekers. Maar waar en hoe dat weet ik ook niet precies.
In de tent aan de inkom van inferno stonden op donderdag enkele tafelvoetbaltafels en airhockeytafels om te chillen na de festivaldag.
Op vrijdag hadden die plaats gemaakt voor een ruimte met zitplaatsen en verwarming voor festivalgangers die er nood aan hadden.
Zaterdag was dit ook nog zo.
Er stonden ook medewerkers klaar voor hulp te verlenen indien nodig. Denk dat je daar zin kon opwarmen en erna verder werd gestuurd richting noodopvang..
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
314
785
Hier ook een geslaagd weekend gehad ondanks het weer!

Een snelle top 5:

1. Ne Obliviscaris
2. Electric Callboy
3. Slaughter to Prevail
4. PAIN
5. Shadow of Intent

NeO was gewoon weer fantastisch! Daar kan ik naar blijven luisteren.
Electric Callboy zoals verwacht, een grote party. We stonden redelijk in de verdrukking, maar dat hebben we opgelost door de pit in te duiken richting het einde lol. Veel gelachen en nog een opblaasbare Hemaworst het publiek in geyeet.
Slaughter to Prevail afgelopen jaar in de 013 al gezien, dus was niet per se een must see. Maar gezien er niks anders speelden naar mijn zin, een mooie plek gezocht. Gelukkig maar want holy shit, deze show was beter dan in de 013! En je kan van alles vinden van Alex en STP, maar die vent blijft wholesome. Hele fijne set.
PAIN was gewoon een grote Party (in your Head, whooohooo). Het was een verschrikkelijke clash met INK, maar uiteindelijk toch besloten om PAIN volledig te zien met de hele groep. Goede keuze!
Shadow of Intent was een must see voor mij en dat hebben ze waargemaakt! Die spelen echt onwijs strak, heerlijk!

Eervolle vermeldingen:
- Machine Head weer fantastisch! Wel eerder weggegaan want we waren dood haha
- Bring me the Horizon, geen fan van de muziek op enkele nummers na. Maar zeer goede show!

Teleurstellingen van het weekend:
- Tool: Kon er echt niet inkomen en kan ook vrij weinig met de muziek, dus na een half uurtje weggegaan.
- Avantasia: Leuke goede achtergrond muziek, maar verder echt niks voor mij. Begon me op een gegeven moment ook te irriteren aan de manier van zingen van Tobias, continu die tong uit z'n mond.. Nee helaas
- Kamelot: Trok helemaal nergens op, ook maar bij gaan zitten en als achtergrond muziek gebruikt. Ik ken weinig nummers van Kamelot, maar de (populaire) nummers die ik ken.. speelden ze niet eens.
- Corey Taylor: Sorry, maar dit was echt verschrikkelijk saai. In de 013 gezien en een hele gave show gehad, veel energie.. Ik miste die energie heel erg in deze show. Maar wellicht stonden we verkeerd. Verder wel vermakelijk!
 

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
39
35
Op de valreep mijn top 3 (enkel zaterdag):

1. Bring Me The Horizon
2. Brutus
3. Limp Bizkit*

*LB was een set met twee gezichten. Het ene gezicht katapulteerde me 25 jaar terug in de tijd naar mijn tienerjaren, waarvan ik élke song in die set kon meebrullen tot mijn stem quasi hees was. Het andere gezicht was er eentje van een bende vijftigers die de energie niet meer hebben om zo’n setlist vol te houden en er steeds het tempo uithaalden. Uiteindelijk toch nog de top 3 binnengeraakt omdat ome Durst de jonge Gabriël gitaar liet spelen op Faith.



Grootste ‘yay!’ voor de organisatie: eigenlijk alles. Ze hebben voor zover ik weet alle ellende zo goed mogelijk proberen oplossen. De parking was verzopen maar hun reserveparking was duidelijk en goed bemand. De shuttles waren er ook in overvloed. Extra props voor het lieve oude koppel dat er geen probleem van maakte dat ik voor de helft hun oprit blokkeerde met mijn auto (niet mijn fout, ik werd daar gewezen door de organisatie! :p)

Grootste ‘booh!’ voor de organisatie: dat de medium t-shirts van Graspop zelf (de nummer 1-variant) zaterdagavond al uitverkocht waren wanneer ik er eentje wilde kopen! Grrrrr!!!

Jammer maar helaas: Uriah Heep leek me een héél leuk concert en ik had er graag meer van gezien, maar ik ben op tijd vertrokken om een goeie plek bij Brutus te scoren. En maar goed ook, want:

Kippenvelmoment: ‘What Have We Done?’ van Brutus in de Metal Dome.

Geen koffie voor energie nodig want: ‘Kool-Aid’ van Bring Me The Horizon

Grootste wtf?!-moment: dan toch maar de hele show van Ice Nine Kills?

Beste nummer van de dag: ‘Save Me’ van Avenged Sevenfold (is imo één van de beste metalsongs ooit geschreven).
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
277
407
1. All them witches
...
All them witches was zo goed 😍
1 uur lang weg spacen!
Dat was voor ons wel echt een zalige verrassing inderdaad, lekker wegdrijven.

Zulu was inderdaad vreselijk, hahahah.

Ik sta nu voor het eerst vooraan bij de mainstage en het valt me op hoe leeg het hier staat in vergelijking met veel shows die ik heb gezien in de tent. Inderdaad ook bij een Future Palace stond de Dome vol. Bijzondere ontwikkeling wel.
Zondagmorgen is voor een heel groot deel van de bezoekers "ruim de tent op moment". Bij Fleddy op zaterdag stond bijvoorbeeld het hele vak al goed bezet vanaf het begin.

  • Flotsam and Jetsam (5). Na goede verhalen over hun liveshows vond ik dit maar slappe hap. Wat er precies miste weet ik niet echt.
Denk dat het ding van hierboven hier parten speelt. De zanger had er precies echt geen zin in in het begin. Ik vermoed omdat er zo weinig volk stond. Eenmaal de set vorderde en er meer mnesen kwamen ging het precies beter. Vorige keer in de marquee was alvast veel sterker.




Volledige verslag van het weekend komt nog wel. Eerst even verder rusten na hier al bijgelezen te hebben, het was weer lekker zwaar 😩
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken