Ik haal nu telkens Wacken 23 er bij, maar dit was daar dus hetzelfde verhaal. Een hele tijd roepen 'kom niet, alleen als het niet anders kan' maar de camping stond toch nokkie vol. Zelfs toen er niemand meer bij mocht.
Het is ook geen kwestie van leven of dood om op die camping te staan morgen, dus de 'als het niet anders kan' snap ik niet. Alleen omdat ze het waarschijnlijk 'moeten' zeggen van instanties. Ook was het 8 uur geleden nog het verhaal dat parkeren op straat in Dessel gewoon kon. Ik neem gewoon aan dat dat nog steeds kan. Want ga nu nog maar eens duizenden mensen vertellen dat het toch niet mag/kan als ze er eenmaal zijn. Dat is vragen om chaos en een ontzettend verkeers infarct + wildkamperen + misschien niet het meeste begrip.
De mensen zijn onderweg en staan in startblokken nu. Die keutel trek je niet zomaar even in. Ik snap dat je moet zeggen 'het gaat niet'. Maar in werkelijkheid zal je toch zoveel mogelijk de mensen moeten laten lopen.
En dat dus ook, waarom steeds 'Public transport' blijven roepen wat er gewoon niet is? Er is geen capaciteit om 150k mensen met bussen te vervoeren. Laat mensen lopen. Vanaf Dessel centrum is het 45 minuten stappen. Retie een uur. Dat moet toch allemaal wel te doen zijn? Donderdag sta/loop je 10 uur aan een stuk. Maar hopen op sprookjesbussen snap ik gewoon niet. Is ook vragen om opstootjes op Mol station als je het mij vraagt.