Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.603
8.932
Maar geen Brian Downey dus?

Gaan we verwacht ik niet halen. Uiteindelijk hebben we de mogelijkheid om gebracht en opgehaald te worden, waarbij we voornamelijk Bruce en Avantasia gewoon als ultieme must-sees hebben. Onze taxi wil graag wel Nederland-Frankrijk thuis volledig kijken, dus worden we daarna pas opgehaald, waardoor we t/m Judas Priest aanwezig gaan zijn. Dan kiezen we ervoor om het "lijden" te beperken door het begin van de dag weg te knippen. Keuzes moeten gemaakt worden helaas!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Gaan we verwacht ik niet halen. Uiteindelijk hebben we de mogelijkheid om gebracht en opgehaald te worden, waarbij we voornamelijk Bruce en Avantasia gewoon als ultieme must-sees hebben. Onze taxi wil graag wel Nederland-Frankrijk thuis volledig kijken, dus worden we daarna pas opgehaald, waardoor we t/m Judas Priest aanwezig gaan zijn. Dan kiezen we ervoor om het "lijden" te beperken door het begin van de dag weg te knippen. Keuzes moeten gemaakt worden helaas!
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je er al van uit gaat dat het 'lijden' wordt de hele dag?
Zoals ook vele anderen al hebben gezegd, denk ik dat het allemaal reuze gaat meevallen, en dat het terrein overal goed begaanbaar zal zijn. Qua weer verwacht ik overwegend bewolkt, met af en toe wat zon en af en toe wat regen (niet meer de hoevelheden van vandaag). Mogelijk nog wat onweer, maar dat kan net zo goed in de nacht of ochtend zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.694
3.541
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je er al van uit gaat dat het 'lijden' wordt de hele dag?
Zoals ook vele anderen al hebben gezegd, denk ik dat het allemaal reuze gaat meevallen, en dat het terrein overal goed begaanbaar zal zijn. Qua weer verwacht ik overwegend bewolkt, met af en toe wat zon en af en toe wat regen (niet meer de hoevelheden van vandaag). Mogelijk nog wat onweer, maar dat kan net zo goed in de nacht of ochtend zijn.
Denk dat het toch gewoon is zoals @Koekdoos zegt; het zijn keuzes. En die moet een ieder gewoon voor zichzelf maken.
En het "lijden" staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Als ik na een dag of 2 er zat van ben om in de drek te lopen kan ik er ook wel eens voor kiezen om af te taaien.
Maar valt nu nog geen zinnig woord over te zeggen
 

BraveNewWorld

Playlistbediener
6 nov 2023
24
13
Alles wird gut. Wir stehen vor einer legendären Ausgabe, das ist sicher. Ich bin immer noch unsicher, ob ich in Mol oder in der Nähe parken soll. Kommen Sie nur samstags.

Es gibt auch kostenlose Parkplätze auf der anderen Seite von Mol, etwa 2 km zu Fuß vom Bahnhof und einem Shuttlebus entfernt, der ebenfalls eine Option sein kann. Ich vermute, dass die Parkplätze am Bahnhof sehr schnell voll sein werden.
Could you recommend parking slots in Mol? Do you think Mol or Dessel is better?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je er al van uit gaat dat het 'lijden' wordt de hele dag?
Zoals ook vele anderen al hebben gezegd, denk ik dat het allemaal reuze gaat meevallen, en dat het terrein overal goed begaanbaar zal zijn. Qua weer verwacht ik overwegend bewolkt, met af en toe wat zon en af en toe wat regen (niet meer de hoevelheden van vandaag). Mogelijk nog wat onweer, maar dat kan net zo goed in de nacht of ochtend zijn.
Het zal inderdaad meevallen in vergelijking met vandaag. Ik had met het posten van het weer de laatavondupdate gemist, dus bij deze:
Donderdag regenkans van 50 naar 80 %. Vrijdag voormiddag en middag kan zoals deze avond tot nu worden. Maar daarna droog. Zaterdag mss nog een buitje hier en daar. Wind gevaar is er zeker niet meer. Die kans op onweer is er alleen als het zo fel regent dat thunderstruck zich er even bij komt moeien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

1880

Randprogramma
2 jul 2022
126
138
Witgoor is een soort P&R met gratis buspendel. Wellicht een idee om een fiets mee te nemen en vanaf de Park & Bike naar de fietsenstalling voor de ingang te fietsen? Nog geen half uur fietsen, denk dat bus (zeker terug) langer gaat duren.
Alle hoop daarop dan en hopelijk is daar nog plek.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Denk dat het toch gewoon is zoals @Koekdoos zegt; het zijn keuzes. En die moet een ieder gewoon voor zichzelf maken.
En het "lijden" staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Als ik na een dag of 2 er zat van ben om in de drek te lopen kan ik er ook wel eens voor kiezen om af te taaien.
Maar valt nu nog geen zinnig woord over te zeggen
Dat bedoel ik dus ook, niemand weet nu al hoe de gesteldheid van het terrein zal zijn.
Waarom keuzes maken die (nog) niet nodig zijn?
Is het niet ook gewoon balen als je later in de middag aankomt op een (naar omstandigheden) mooi terrein en relatief goed weer?
Dan heb je dus gelijk al een stuk of 3-4 optredens gemist.

En als je dan ook nog eens de hele dag vooraan op de platen bij de North Stage staat (met maar enkele uitstapjes naar andere stages), dan heb je nauwelijks last van modder, lijkt me?
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.776
3.538
Denk dat het toch gewoon is zoals @Koekdoos zegt; het zijn keuzes. En die moet een ieder gewoon voor zichzelf maken.
En het "lijden" staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Als ik na een dag of 2 er zat van ben om in de drek te lopen kan ik er ook wel eens voor kiezen om af te taaien.
Maar valt nu nog geen zinnig woord over te zeggen
Precies. Het enige wat ik weet is dat de dames, heren en andere personen van de organisatie hun uiterste best doen om het voor een ieder zo comfortabel mogelijk te houden. Mocht ik uiteindelijk helemaal niet gaan, of halverwege het festival weggaan, dan zal ik hooguit een beroep doen op teruggave van de niet-uitgegeven tokens. Klagen doen we in Nederland al genoeg (me included).

Ik ben wel benieuwd hoe de vooropgezette tenten zich staande weten te houden onder deze omstandigheden. Ik mag toch hopen dat in elk geval de binnentent lekker droog is.

Maar goed, morgen dus rond een uur of 17 vertrekken als alles mee zit. Dit topic zal ongetwijfeld als liveblog fungeren voor mijn afwegingen.

Heel veel plezier aan allen die gaan! En mogelijk sluit ik ook nog even aan bij de GMM-meeting als ik er ben, maar dit is nog niet gezegd. We gaan het wel zien. Het enige wat ik mezelf verplicht tijdens een festival als dit is om geen verplichtingen te hebben. Waarbij Tool de uitzondering is die de regel bevestigt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Valthys

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Zou er een park and ride zone zijn de woensdag? In dat geval zet ik mijn 3 passagiers met al het gerief af en dan ga ik terwijl naar Dessel/mol zien wat er mogelijk is
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
43
81
Wil dat zeggen ook geen parking in Dessel? Ik heb simpelweg geen andere manier dan auto tot aan ten minste Dessel. Benen en schoenen zijn goed genoeg om een uur of meer te wandelen.
For people who are absolutely required to stay overnight on Wednesday, emergency accommodation will be provided.

Zo te lezen willen ze überhaupt niet dat je komt morgen, tenzij het echt niet anders kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: TheStrangestMan

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.776
3.538
For people who are absolutely required to stay overnight on Wednesday, emergency accommodation will be provided.

Zo te lezen willen ze überhaupt niet dat je komt morgen, tenzij het echt niet anders kan.
Dat begrijp ik niet helemaal. Mag je mogelijk het hele campingterrein nog niet op om het gras te laten rusten? Morgen maar goed de beraadslagingen blijven volgen. Ik wens ze veel sterkte in Dessel. Dit is de ramp voor elke organisator...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Je kan toch niet verwachten dat er 55k mensen donderdag ochtend toekomt? Dat gaat ellenlange wachtrijen geven, was vorig jaar al uren wachten op je bandje en dat was dan pas de woensdag
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Robbe

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
43
81
Dat begrijp ik niet helemaal. Mag je mogelijk het hele campingterrein nog niet op om het gras te laten rusten? Morgen maar goed de beraadslagingen blijven volgen. Ik wens ze veel sterkte in Dessel. Dit is de ramp voor elke organisator...

Als ze de pre-party door laten gaan weten ze dat er alsnog genoeg mensen die kant op zullen gaan. Ik denk dat het in die zin ook nodig is om het te annuleren als incentive voor mensen om thuis te blijven
 

Robbe

Playlistbediener
19 nov 2023
11
24
Je kan toch niet verwachten dat er 55k mensen donderdag ochtend toekomt? Dat gaat ellenlange wachtrijen geven, was vorig jaar al uren wachten op je bandje en dat was dan pas de woensdag
Zat hetzelfde te denken, dit gaat toch regelrecht een ramp worden?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
662
858
er staat toch dat er kan overnacht worden op camping boneyard en inferno maar dat het enkel is voor als het niet anders kan.
je kan er dus wel geraken maar enkel met openbaar vervoer.
 

davidfcutreg

Playlistbediener
21 jul 2019
40
77
Ik vind het enigszins onduidelijk wat er nu gepost wordt. Niet komen met de auto? Of überhaupt niet komen op woendag?

Ik zit met een vriendin met angststoornis. Als wij met 50 a 60k mensen tegelijk op donderdag (grotendeels OV) aankomen wordt dat echt te veel voor haar. Maar zwemmend naar de tent morgen op inferno is ook weer niet gewenst.. 😅 what to do, what to dooo 😂
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.788
8.762
Ik begrijp het enigszins wel dat ze de boel een beetje willen ontlasten, maar dit gaat toch één grote teringzooi worden op de donderdag? 55k mensen die allemaal donderdagochtend tegelijk aan komen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken