Graspop Metal Meeting 2024

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Lijkt erop dat er na de berichten van vandaag massaal kaarten worden aangeboden via TicketSwap, zelfs donderdag nu ineens tientallen kaartjes onder kostprijs. Zal even improviseren worden en wennen na de droge en soms hete edities van afgelopen jaren. Goed voorbereiden, knop om en gaan: het wordt weer een topeditie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nutellica en Valthys

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
23
54
Ik denk dat we de camping helemaal overslaan en gewoon in Dessel parkeren en in de auto slapen. Bij Rock am Ring zijn de tenten vaak ook 3km of verder weg.

Beter dan in de modder slapen of je tijdens de concerten constant zorgen maken of de tent het overleeft.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Ik herinner me Alcatraz 2022 nog. Iedere dag minstens 32-33 graden, denk ik. Dàt was vreselijk. Een tent binnengaan? No way - of je moest meteen na het optreden douchen. Je op de weide begeven? In de brandende zon? Iedere stap voelde aan als een kwelling. Vooraan in de zon smelten aan de mainstages was het ook niet.
Nou geef mij maar hittegolf ipv regen hoor, daar kan ik me op kleden en met veel water drinken en zonnebrand smeren gaat alles chill! Bij regen blijf ik me vies en nat voelen, ondanks regenkleding. Dan wil ik liefst na elk optreden douchen haha! Wat een verschil :p Maar als jij Alcatraz in de brandende zon hebt volgehouden moet ik een vies natte Graspop ook redden!
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Tip van de dag (voor mij dan): morgen nog naar de decathlon voor waterdichte wandelschoenen en een poncho 🙂
Waar zou normaal gezien de stand zijn om vlug een poncho van graspop te kopen op de festivalweide moest mijn poncho het begeven? Moet ik dan zo lang in de regen aanschuiven bij de officiële merchandise stand?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Nou geef mij maar hittegolf ipv regen hoor, daar kan ik me op kleden en met veel water drinken en zonnebrand smeren gaat alles chill! Bij regen blijf ik me vies en nat voelen, ondanks regenkleding. Dan wil ik liefst na elk optreden douchen haha! Wat een verschil :p Maar als jij Alcatraz in de brandende zon hebt volgehouden moet ik een vies natte Graspop ook redden!
Snap ik! Ik draag bij regenweer gewoon een grote poncho over m'n hele kledij heen. Als het niet meer regent, kan ik die even rustig over m'n hoofd trekken en dan ben ik terug droog. Helpt ook erg goed tegen de kou, zoals je hier al kon lezen. Ik hoop alleszins werkelijk dat je nog een fantastische editie hebt, ondanks het tegenvallende weer.
Een lichte troost - er zal niemand zich droog voelen. Je bent dus zeker niet alleen!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en InsaniTiny

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Wat raden jullie aan? Een korte broek bij droge dagen en lange broek bij regenweer? Of een korte broek beter omdat dat makkelijker droogt? Of een lange trainingsbroek? Ik zal wel niet de enige zijn met een lange trainingsbroek?
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Slechte timing al die regen vandaag helaas, maar het was uiteraard nog een stuk erger geweest als dat allemaal morgen en/of do.-zo. was gevallen..
Erger dan de chaos GMM 2016 (toen het op de dag van aankomst hard regende, en ook de overige dagen nauwelijks droog waren) zal het wel zeker niet worden, ook al omdat ze van die editie heel veel geleerd hebben, getuige alle goede voorbereidingen en communicatie van de organisatie, waarvoor dikke complimenten!

Ook ik heb als Devil's Lake ganger natuurlijk vrij makkelijk praten, maar er zijn inmiddels wel al een hoop goede tips en alternatieven hier voorbijgekomen.
Een tip voor de mensen die met de auto op en neer willen rijden heb ik echter nog niet gezien: neem een tentje mee en blijf gewoon op de Boneyard slapen.
Ok, niet ideaal natuurlijk, iedereen zal wel een goede reden hebben om dat niet te willen en/of kunnen doen. Maar voor degenen die wel kunnen, is het wellicht een betere optie dan de alternatieven.
GMM 2016 is één van de weinige die ik dan gemist heb, maar als ik foto's en aftermovie zie is dat echt peanuts vergeleken met Wacken afgelopen jaar. Er zal vast modder zijn ja, maar niet tot letterlijk je heup in de modder (ja er waren zeer diepe kuilen).

90

Het is bijna niet te omschrijven hoe kut dit eigenlijk was, maar er waren stukken waar je gewoon 30 minuten deed over 30 meter lopen. Het terrein is alles behalve vlak en er loopt een sloot langs de paden. Je gleed continu weg en in extreme gevallen kon je serieus ver weg zakken. Wat weer zorgde voor een zuigende werking en je ook gewoon je schoenen of laarzen verloor. GMM 2016 ziet er dan bijna wenselijk uit. Door nu alvast een noodplan voor parking af te kondigen, stel je hoogstwaarschijnlijk het hele festival veilig. Het is vandaag ook wel uitzonderlijk slecht weer geweest. Graspop wordt zelf benoemd op de NOS hier in Nederland! Maar nu gewoon op naar 4 dagen zon, met hier en daar lichte kans op Raining Blood!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Eerlijk? Tuurlijk heb ik liever een Graspop met ideaal weer. 23-25 graden, zonnig met voldoende wolken en een zacht zomerbriesje. Maar ik denk dat dit allemaal beter mee zal vallen dan we vrezen.

Tuurlijk, praktisch is het énorm vervelend. Maar daarbuiten ... Tegen de regen bescherm ik me met een poncho, tegen de modder met hoge wandelschoenen. Als het dan verder niet te koud is of niet te warm ... Ca va, toch? Je kan nog schuilen in de tenten of genieten van alle concerten. Je over de weide begeven zal wat moeizamer zijn, maar toch.

Ik herinner me Alcatraz 2022 nog. Iedere dag minstens 32-33 graden, denk ik. Dàt was vreselijk. Een tent binnengaan? No way - of je moest meteen na het optreden douchen. Je op de weide begeven? In de brandende zon? Iedere stap voelde aan als een kwelling. Vooraan in de zon smelten aan de mainstages was het ook niet.

Oké, je kan niet rustig op het veld zitten. Maar dit komt goed. Ik heb er ongelooflijk veel zin in.
Lijkt erop dat er na de berichten van vandaag massaal kaarten worden aangeboden via TicketSwap, zelfs donderdag nu ineens tientallen kaartjes onder kostprijs. Zal even improviseren worden en wennen na de droge en soms hete edities van afgelopen jaren. Goed voorbereiden, knop om en gaan: het wordt weer een topeditie!
Precies dit!
Ik kan, met alle respect, niet begrijpen dat er mensen zijn die nu besluiten om niet te gaan, of hele of halve dagen willen overslaan (tenzij daar echt een duidelijke medische, logistieke of anderzijds onoverkomelijke reden voor is natuurlijk).
Het lijkt wel alsof we vergeten zijn hoe we met regen en tegenslag moeten omgaan, terwijl regen op festivals toch van alle tijden is, zeker in onze lage landen. Ik heb zelf al zoveel vreselijk natte festivals meegemaakt (GMM, Alcatraz, Hellfest, Summer Breeze, Werchter, Pinkpop, Bospop, en nog een hele reeks kleinere festivals..).
Mij houdt in ieder geval geen regen, zon of wat dan ook tegen om 4 volle dagen te gaan genieten van topmuziek! :cool:🤘
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
662
858
GMM 2016 is één van de weinige die ik dan gemist heb, maar als ik foto's en aftermovie zie is dat echt peanuts vergeleken met Wacken afgelopen jaar. Er zal vast modder zijn ja, maar niet tot letterlijk je heup in de modder (ja er waren zeer diepe kuilen).

90

Het is bijna niet te omschrijven hoe kut dit eigenlijk was, maar er waren stukken waar je gewoon 30 minuten deed over 30 meter lopen. Het terrein is alles behalve vlak en er loopt een sloot langs de paden. Je gleed continu weg en in extreme gevallen kon je serieus ver weg zakken. Wat weer zorgde voor een zuigende werking en je ook gewoon je schoenen of laarzen verloor. GMM 2016 ziet er dan bijna wenselijk uit. Door nu alvast een noodplan voor parking af te kondigen, stel je hoogstwaarschijnlijk het hele festival veilig. Het is vandaag ook wel uitzonderlijk slecht weer geweest. Graspop wordt zelf benoemd op de NOS hier in Nederland! Maar nu gewoon op naar 4 dagen zon, met hier en daar lichte kans op Raining Blood!
wacken is nog een ander niveau dan graspop qua modder ja
doet mij eraan denken miss men wacken mudfighters shirt meenemen naar graspop
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
We maken er het beste van, hoe dan ook. Als ik morgen maak dat ik er om 14h ben heb ik in principe 24 h de tijd om op de camping te geraken moet wel lukken denk ik dan, zelfs al is het een eindje wandelen. Hoe dan ook doe ik meerdere trips. Alle gerief meesleuren om het maar mee te sleuren breekt je rug echt voor gans het festival, heb ik na mijn eerste paar edities al geleerd om niet meer te doen en gewoon die tweede of derde trip naar de auto te maken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.603
8.932
That complicates things a lot. But of course we don't want to get stuck in mud.

How far is it from Dessel city to the boneyard camping? Is it reachable in walking distance? Shuttle will be beyond full.

Or do you guys still attempt to get a parking spot?

Dessel Kiss & Ride (centre of the city) is 45 minutes walking.

Wel inmiddels de beslissing gemaakt om pas smiddags op het terrein te zijn, scheelt toch een paar uur modder. Wel jammer van bands als Dynazty die ik graag wilde zien maar de hele dag vooraan bij de mainstage wordt em gewoon niet voor mij, met dit weer...

@Joslittel @Loek123 HammerFall gaan we als eerste act wel gewoon zien, dus die mini meeting kan wel doorgaan hoor! :D
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Precies dit!
Ik kan, met alle respect, niet begrijpen dat er mensen zijn die nu besluiten om niet te gaan, of hele of halve dagen willen overslaan (tenzij daar echt een duidelijke medische, logistieke of anderzijds onoverkomelijke reden voor is natuurlijk).
Het lijkt wel alsof we vergeten zijn hoe we met regen en tegenslag moeten omgaan, terwijl regen op festivals toch van alle tijden is, zeker in onze lage landen. Ik heb zelf al zoveel vreselijk natte festivals meegemaakt (GMM, Alcatraz, Hellfest, Summer Breeze, Werchter, Pinkpop, Bospop, en nog een hele reeks kleinere festivals..).
Mij houdt in ieder geval geen regen, zon of wat dan ook tegen om 4 volle dagen te gaan genieten van topmuziek! :cool:🤘
We maken er allemaal het beste van op onze eigen manier! Voor de diehards is dat poncho aan en gaan, voor anderen is het halve dagen zodat het geen afzien wordt, en voor nog anderen is het leuker om thuis te blijven zonder stress en/of modder. Respect dat je gewoon vol gaat hoor!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Wel echt geen idee hoe ik er als dagtickethouder ga geraken.
Witgoor is een soort P&R met gratis buspendel. Wellicht een idee om een fiets mee te nemen en vanaf de Park & Bike naar de fietsenstalling voor de ingang te fietsen? Nog geen half uur fietsen, denk dat bus (zeker terug) langer gaat duren.
 
  • Leuk
Waarderingen: TheGloaming

Gebruikers die dit onderwerp bekijken