Graspop Metal Meeting 2024

TheStrangestMan

Playlistbediener
16 nov 2023
9
18
Ach het wordt gewoon top. Slechtste scenario moet je dus rekening houden met een stuk wandelen en wachten op de shuttle bus. Voor de rest gaat Graspop gewoon door en doen ze hun uiterste best om het zo comfortabel mogelijk te houden voor iedereen.

En ik denk dat als ik zou moeten kiezen ik liever modder zien met een zachte 21 graden dan 30+ graden en geen schaduw zoals vorig jaar.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
282
585
Is na de oververhitte edities van de afgelopen 2 jaar weer even schakelen dit! Misschien toch 2 fietsen achterin gooien, pendelbus gaat hem niet worden op de terugweg na Tool. Park & Bike plaatsen liggen op 7/8 km van de Stenehei, 20 minuten op de heenweg en 40 op de terugweg zeg maar :LOL:.

Lijkt er wel op dat ze Witgoor icm buspendel als alternatief gaan inzetten voor parkeren, weet iemand of dit hetzelfde terrein is als Park & Bike? Deze zal bomvol zijn, dus in dat geval misschien beter uitwijken naar Duineneind / Kasterlee (8 km, iets verder).
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
105
297
Mag je in België (specifiek mol) een camper op een parkeerplek zetten om daar in te slapen? Zouden ze daar een uitzondering voor maken gezien het weer? Dan knallen wij namelijk de fietsen in de bus en slapen we in de camper.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
125
137
Is de fietsparking ruim genoeg? Heb een electrische step en een plooifiets kunnen regelen.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.268
1.344
Wij hebben wel even stress, wij verblijven namelijk in Herentals in een airbnb en zouden elke dag met de auto op en af rijden 😂 Weten niet goed wat nu de beste keuze is.

Ik heb wel een elektrische step mee, maar @xRoossie heeft een gewoon stepje..
Fiets huren denk ik, als dat fysiek en logistiek mogelijk is natuurlijk
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.063
1.147
Voor wie een dagje op vrijdag of zondag gaat, er zijn nog tickets voor de event shuttles op die dagen. De bus pikt je op in één van 19 Belgische steden en gemeenten en brengt je op het einde van de festivaldag weer terug.

Voor wie het hele weekend gaat, zijn er ook shuttle bussen die je op woensdag en donderdag naar Graspop voeren vanaf de luchthaven Zaventem, Charleroi Airport, Eindhoven Airport en Eindhoven treinstation. Maandagnacht en -ochtend gaan er ook weer shuttles terug naar deze locaties. Sommige ritten zijn al volzet, maar nog niet alles.

Ideaal is het niet, maar het kan misschien een optie zijn voor wie er nu niet meer met de auto geraakt en voor wie het OV geen optie is.
 

King810

Campingartiest
17 apr 2024
58
85
In Nederland is het ook niet je-van-het, maar zelfs bij grote losse shows rijden er langer treinen. Sowieso tot *na* het laatste nummer. Met Rock Circus was het ook top geregeld.

Ik heb 1x het OV genomen toen het nog gratis was. Met de auto duurt het een uur, met het OV gewoon een hele dag (8 uur) omdat je via Antwerpen moet en hopen dat er ooit plek is in een bus. En toen was ik nog alleen met een rugzak. Nu groter groepje met een iets grotere tent (oftewel een bolderkar). Vergeet het maar.

Ze roepen al jaren 'kom met het OV' maar er wordt niets extra voor gedaan. Alleen extra geld voor het parkeren.
Vorig jaar hadden we op baalse hei een bungalow. Uit nood zou je ook daar kunnen kijken voor een goedkope bungalow. Wij betaalde 500 nog wat voor 5 dagen. Heen en weer deden we met de taxi wat wel 75 per rit kost maar met een groepje natuurlijk prima te doen. Zijn nog plekken daar.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Kreeg juist een mail van inter. Veel succes iedereen, en veel begrip gewenst...

Beste GMM-bezoeker,

Je reserveerde via Inter voorzieningen voor personen met een beperking op ons festival.
In de media kon je het misschien al lezen: de regen van de voorbije periode speelt ons parten.
Bijna alle reguliere parkeerterreinen blijven vanaf woensdag gesloten en parking is dus enorm beperkt. Ook de festivalweide en camping krijgt het hard te verduren door de regen.

We verzoeken jullie om maximaal rekening te houden met de weersomstandigheden:
  • Zorg zelf voor de nodige oplossingen: een extra zeil om onder je tent te leggen, regenkledij, waterdichte schoenen, een poncho ...

  • Heb je een plaatsje op de Intercamping?
    • Delen van de camping zullen zeker modderig zijn. We kijken voor enkele paden maar voor mensen met een rolstoel wordt het sowieso niet evident. We kunnen het terrein uiteraard niet volledig verharden.
    • Is het een optie dat je pas op donderdag aankomt? Dan kan het terrein een dagje langer bekomen van zoveel regen.
    • Of kan je toch elke avond thuis gaan slapen? Dan moedigen we dit sterk aan.

  • Heb je een plaatsje op de Inter-parking dichtbij?
    • Ook hier zal het niet evident zijn. We proberen die parking voorlopig maximaal te gebruiken maar kunnen niet garanderen dat we iedereen een plaatsje op de weide kunnen geven. Misschien kan je carpoolen, je in de omgeving laten afzetten of toch het openbaar vervoer gebruiken?
De crew van Graspop Metal Meeting en Inter doen hun best om alles zo goed mogelijk bij te sturen. Maar we kunnen niet garanderen dat de voorzieningen altijd en voor iedereen vlot beschikbaar zullen zijn. Hopelijk kunnen jullie toch genieten van een fantastisch festival.

We proberen de komende dagen ook regelmatig een update te geven als er nieuws is.

Tot op GMM!

---------------------------------

Dear GMM visitor,

You booked facilities for disabled people at our festival through Inter.
You might have already read it in the media: the rain of the past period is playing tricks on us.
Almost all regular car parks will remain closed from Wednesday onwards, so parking is extremely limited. The festival meadow and campsite have also been hit hard by the rain.

We ask you to take maximum account of the weather conditions:
  • Provide your own solutions: an extra canvas to put under your tent, rainwear, waterproof shoes, a poncho ...

  • Do you have a pitch at the Intercamping?
    • Parts of the campsite will definitely be muddy. We are looking for some extra paths but for people in wheelchairs it won't be easy anyway. We obviously can't completely pave the site.
    • Is it an option that you only arrive on Thursday? Then the terrain can recover a day longer from so much rain.
    • Or can you still sleep at home every night? If so, we strongly encourage this.

  • Do you have a spot in the Inter-parking nearby?
    • Again, it won't be obvious. We are trying to maximise use of that car park for now but cannot guarantee that we will be able to give everyone a place on the field. Maybe you can carpool, be dropped off in the area or use public transport?

The Graspop Metal Meeting crew and Inter are doing their best to adjust everything as much as possible. But we cannot guarantee that the facilities will always and smoothly be available for everyone. Hopefully you will still be able to enjoy a fantastic festival.

We will also try to give regular updates in the coming days if there is any news.

See you at GMM!

Crew Inter - GMM
Met vriendelijke groeten,


Met vriendelijke groeten,

Koen Vorsters
Stafmedewerker Inter.Events
Verantwoordelijke toegankelijkheid Graspop

INTER
[email protected]
www.inter.vlaanderen | Nieuwsbrief
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.589
7.547
Kreeg juist een mail van inter. Veel succes iedereen, en veel begrip gewenst...

Beste GMM-bezoeker,

Je reserveerde via Inter voorzieningen voor personen met een beperking op ons festival.
In de media kon je het misschien al lezen: de regen van de voorbije periode speelt ons parten.
Bijna alle reguliere parkeerterreinen blijven vanaf woensdag gesloten en parking is dus enorm beperkt. Ook de festivalweide en camping krijgt het hard te verduren door de regen.

We verzoeken jullie om maximaal rekening te houden met de weersomstandigheden:
  • Zorg zelf voor de nodige oplossingen: een extra zeil om onder je tent te leggen, regenkledij, waterdichte schoenen, een poncho ...

  • Heb je een plaatsje op de Intercamping?
    • Delen van de camping zullen zeker modderig zijn. We kijken voor enkele paden maar voor mensen met een rolstoel wordt het sowieso niet evident. We kunnen het terrein uiteraard niet volledig verharden.
    • Is het een optie dat je pas op donderdag aankomt? Dan kan het terrein een dagje langer bekomen van zoveel regen.
    • Of kan je toch elke avond thuis gaan slapen? Dan moedigen we dit sterk aan.

  • Heb je een plaatsje op de Inter-parking dichtbij?
    • Ook hier zal het niet evident zijn. We proberen die parking voorlopig maximaal te gebruiken maar kunnen niet garanderen dat we iedereen een plaatsje op de weide kunnen geven. Misschien kan je carpoolen, je in de omgeving laten afzetten of toch het openbaar vervoer gebruiken?
De crew van Graspop Metal Meeting en Inter doen hun best om alles zo goed mogelijk bij te sturen. Maar we kunnen niet garanderen dat de voorzieningen altijd en voor iedereen vlot beschikbaar zullen zijn. Hopelijk kunnen jullie toch genieten van een fantastisch festival.

We proberen de komende dagen ook regelmatig een update te geven als er nieuws is.

Tot op GMM!

---------------------------------

Dear GMM visitor,

You booked facilities for disabled people at our festival through Inter.
You might have already read it in the media: the rain of the past period is playing tricks on us.
Almost all regular car parks will remain closed from Wednesday onwards, so parking is extremely limited. The festival meadow and campsite have also been hit hard by the rain.

We ask you to take maximum account of the weather conditions:
  • Provide your own solutions: an extra canvas to put under your tent, rainwear, waterproof shoes, a poncho ...

  • Do you have a pitch at the Intercamping?
    • Parts of the campsite will definitely be muddy. We are looking for some extra paths but for people in wheelchairs it won't be easy anyway. We obviously can't completely pave the site.
    • Is it an option that you only arrive on Thursday? Then the terrain can recover a day longer from so much rain.
    • Or can you still sleep at home every night? If so, we strongly encourage this.

  • Do you have a spot in the Inter-parking nearby?
    • Again, it won't be obvious. We are trying to maximise use of that car park for now but cannot guarantee that we will be able to give everyone a place on the field. Maybe you can carpool, be dropped off in the area or use public transport?

The Graspop Metal Meeting crew and Inter are doing their best to adjust everything as much as possible. But we cannot guarantee that the facilities will always and smoothly be available for everyone. Hopefully you will still be able to enjoy a fantastic festival.

We will also try to give regular updates in the coming days if there is any news.

See you at GMM!

Crew Inter - GMM
Met vriendelijke groeten,


Met vriendelijke groeten,

Koen Vorsters
Stafmedewerker Inter.Events
Verantwoordelijke toegankelijkheid Graspop

INTER
[email protected]
www.inter.vlaanderen | Nieuwsbrief
Heel netjes dit. Mooie mail, goede toon. Wat een fijne mensen zijn dat toch, die bij Inter werken.
 

kineza

Playlistbediener
31 mrt 2023
12
20
Langs deze weg toch ook op zoek naar een update over MetalTown ... Ik kan me inbeelden dat ik mijn machine van 3 ton er niet onmiddellijk vlot ga op krijgen, maar ik kan toch ook niet slapen langs de straat in pakweg Retie?
Volgens iemand op FB zou het wel doenbaar liggen, vraag is natuurlijk hoe het na x-aantal campers/caravans zal zijn.
Maar ook dat fixen we allemaal samen indien nodig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arinius

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Slechte timing al die regen vandaag helaas, maar het was uiteraard nog een stuk erger geweest als dat allemaal morgen en/of do.-zo. was gevallen..
Erger dan de chaos GMM 2016 (toen het op de dag van aankomst hard regende, en ook de overige dagen nauwelijks droog waren) zal het wel zeker niet worden, ook al omdat ze van die editie heel veel geleerd hebben, getuige alle goede voorbereidingen en communicatie van de organisatie, waarvoor dikke complimenten!

Ook ik heb als Devil's Lake ganger natuurlijk vrij makkelijk praten, maar er zijn inmiddels wel al een hoop goede tips en alternatieven hier voorbijgekomen.
Een tip voor de mensen die met de auto op en neer willen rijden heb ik echter nog niet gezien: neem een tentje mee en blijf gewoon op de Boneyard slapen.
Ok, niet ideaal natuurlijk, iedereen zal wel een goede reden hebben om dat niet te willen en/of kunnen doen. Maar voor degenen die wel kunnen, is het wellicht een betere optie dan de alternatieven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
402
586
Eerlijk? Tuurlijk heb ik liever een Graspop met ideaal weer. 23-25 graden, zonnig met voldoende wolken en een zacht zomerbriesje. Maar ik denk dat dit allemaal beter mee zal vallen dan we vrezen.

Tuurlijk, praktisch is het énorm vervelend. Maar daarbuiten ... Tegen de regen bescherm ik me met een poncho, tegen de modder met hoge wandelschoenen. Als het dan verder niet te koud is of niet te warm ... Ca va, toch? Je kan nog schuilen in de tenten of genieten van alle concerten. Je over de weide begeven zal wat moeizamer zijn, maar toch.

Ik herinner me Alcatraz 2022 nog. Iedere dag minstens 32-33 graden, denk ik. Dàt was vreselijk. Een tent binnengaan? No way - of je moest meteen na het optreden douchen. Je op de weide begeven? In de brandende zon? Iedere stap voelde aan als een kwelling. Vooraan in de zon smelten aan de mainstages was het ook niet.

Oké, je kan niet rustig op het veld zitten. Maar dit komt goed. Ik heb er ongelooflijk veel zin in.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Dag beste kijkers,
Voor waarschijnlijk de laatste keer toch nog even een update
20, 22, 19, 18, 21, 21. Vrijdag en zaterdag is er een kans dat er nog een beetje naar boven geduwd kan worden.
Hopelijk vinden we in onze tent droge spullen bij temperaturen van
11, 17, 11, 10, 11
Ahja, de neerslag... Donderdag 45 % kans maar dan zal het een stevige zijn.
Vrijdag kan het nog naregenen net als zaterdag een drupje.
Vrijdag tussen de 3 en 10 als ik het goed lees en zaterdag tussen de 1 en 5.
Zondag een kleine kans dat er iets valt, maar wss droog (50 % kans)
Dit komt een beetje overeen: Maar hier wordt ik iets vrolijker van ipv https://www.meteo.be/nl/dessel
 
  • Leuk
Waarderingen: Imag en Dr. Hannibal

@3*#

Nieuw lid
18 jun 2024
3
0
Ach het wordt gewoon top. Slechtste scenario moet je dus rekening houden met een stuk wandelen en wachten op de shuttle bus. Voor de rest gaat Graspop gewoon door en doen ze hun uiterste best om het zo comfortabel mogelijk te houden voor iedereen.

En ik denk dat als ik zou moeten kiezen ik liever modder zien met een zachte 21 graden dan 30+ graden en geen schaduw zoals vorig jaar.
Beetje droge plek op boneyard zou toch ook wel prettig zijn…
 

KristofF

Playlistbediener
14 jun 2024
12
5
Tip van de dag (voor mij dan): morgen nog naar de decathlon voor waterdichte wandelschoenen en een poncho 🙂
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken