Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
330
685
For people who are absolutely required to stay overnight on Wednesday, emergency accommodation will be provided.

Zo te lezen willen ze überhaupt niet dat je komt morgen, tenzij het echt niet anders kan.
Leuk dat ze dat niet willen, maar wat is het alternatief? Donderdag tot 16:00 in rijen staan? Lekker eerste dagje gaat dat zijn.

Ook is meer dan de helft van onze groep al onderweg met vliegtuigen en OV. Alles is gepland om woensdag avond met z'n allen aanwezig te zijn aangezien die met een auto de grootste lading spullen mee zou nemen. Ik waag de gok morgen. In het ergste geval moet ik terugrijden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392
Ik vind het enigszins onduidelijk wat er nu gepost wordt. Niet komen met de auto? Of überhaupt niet komen op woendag?

Ik zit met een vriendin met angststoornis. Als wij met 50 a 60k mensen tegelijk op donderdag (grotendeels OV) aankomen wordt dat echt te veel voor haar. Maar zwemmend naar de tent morgen op inferno is ook weer niet gewenst.. 😅 what to do, what to dooo 😂
Voor personen zoals jouw vriendin is de Inferno in alle gevallen geopend als ik het goed begrijp. Ik zou me daar absoluut geen zorgen over maken en je doet het met de allerbeste intenties. Maar inderdaad: als het echt nog onbegaanbaar is, is dat ook heel erg lastig.
 
  • Leuk
Waarderingen: davidfcutreg

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
46
83
Dat begrijp ik niet helemaal. Mag je mogelijk het hele campingterrein nog niet op om het gras te laten rusten? Morgen maar goed de beraadslagingen blijven volgen. Ik wens ze veel sterkte in Dessel. Dit is de ramp voor elke organisator...
Volgens de website mag je al de camping op als je echt niet anders kan dan woensdagnacht al te blijven pitten, maar je kan niet parkeren.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Op Ticketswap staat genoeg te koop voor interessante prijzen. Donderdag zelfs voor 90 euro. Voor de twijfelaars zonder ticket en die een beetje avontuurlijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
54
172
goeiendag en dan open je social media en t enige wat mensen kunnen doen is klagen klagen klagen. Zelfs over t 15 euro kostende parkeergeld niet normaal de negativiteit van alle mensen.

Hoe ik het een beetje lees is dat ze de grond overal zo veel mogelijk rust willen geven voor donderdag omdat morgen een mooie dag kan worden die een hoop kan repareren. De campings moeten/houden ze open voor bijvoorbeeld mensen die al onderweg zijn uit het buitenland die echt niet anders kunnen of andere voorzieningen nodig hebben de uitzonderingsgevallen. Heel erg nobel van de organisatie dit, maar eigenlijk hebben ze gewoon het liefst dat er morgen niemand komt. Nu hopen dat de mensen voor wie t niet nodig is zich hier ook een beetje aan gaan houden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
Op Ticketswap staat genoeg te koop voor interessante prijzen. Donderdag zelfs voor 90 euro. Voor de twijfelaars zonder ticket en die een beetje avontuurlijk zijn.
Auto op respectabele afstand zetten en fietsen, interesting.
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
33
57
goeiendag en dan open je social media en t enige wat mensen kunnen doen is klagen klagen klagen. Zelfs over t 15 euro kostende parkeergeld niet normaal de negativiteit van alle mensen.

Hoe ik het een beetje lees is dat ze de grond overal zo veel mogelijk rust willen geven voor donderdag omdat morgen een mooie dag kan worden die een hoop kan repareren. De campings moeten/houden ze open voor bijvoorbeeld mensen die al onderweg zijn uit het buitenland die echt niet anders kunnen of andere voorzieningen nodig hebben de uitzonderingsgevallen. Heel erg nobel van de organisatie dit, maar eigenlijk hebben ze gewoon het liefst dat er morgen niemand komt. Nu hopen dat de mensen voor wie t niet nodig is zich hier ook een beetje aan gaan houden.

Lang niet iedereen lijkt die boodschap eruit te halen als ik de verschillende socials zo lees. Ben erg benieuwd hoe het morgen zal verlopen.

Ik vrees het ergste voor de donderdag. Ik zou enorm balen als ik door de chaos Brothers of Metal moet missen. Het liefste zou ik morgen met het OV gaan. Zou een reis van bijna 7 uur zijn, maar goed. En dan ‘s avonds inchecken, slapen en klaar voor de donderdag. Dan heeft het veld de hele dag kunnen rusten..

Goed, morgen zal er wel nieuws volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.110
1.398
Jammer, maar begrijpelijk.
Ik overweeg om donderdagochten vroeg met de trein te vertrekken.
Weet iemand of ze woensdag al bandjes uitdelen? Moest dat niet het geval zijn ga ik zeker niet woensdag op.
 

davidfcutreg

Playlistbediener
21 jul 2019
39
75
goeiendag en dan open je social media en t enige wat mensen kunnen doen is klagen klagen klagen. Zelfs over t 15 euro kostende parkeergeld niet normaal de negativiteit van alle mensen.

Hoe ik het een beetje lees is dat ze de grond overal zo veel mogelijk rust willen geven voor donderdag omdat morgen een mooie dag kan worden die een hoop kan repareren. De campings moeten/houden ze open voor bijvoorbeeld mensen die al onderweg zijn uit het buitenland die echt niet anders kunnen of andere voorzieningen nodig hebben de uitzonderingsgevallen. Heel erg nobel van de organisatie dit, maar eigenlijk hebben ze gewoon het liefst dat er morgen niemand komt. Nu hopen dat de mensen voor wie t niet nodig is zich hier ook een beetje aan gaan houden.
Vooral dat laatste. Op andere media lees ik al veel van mensen: 'screw it, ik ga gewoon en zie wel'. Hopen dat ze dat niet doen als het niet écht nodig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys en dvdh666

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Heel erg onvoorspelbaar nu hoe veel volk er gaat zijn. Maakt mij niet uit om woensdag laat of donderdag vroeg te komen. Maar het maakt mij wel uit als we onze tentjes willekeurig tussen de andere gaan moeten zetten of samen gaan kunnen staan. We zijn met een groepje en dat zijn wel zaken waar we om geven.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
330
685
Ik haal nu telkens Wacken 23 er bij, maar dit was daar dus hetzelfde verhaal. Een hele tijd roepen 'kom niet, alleen als het niet anders kan' maar de camping stond toch nokkie vol. Zelfs toen er niemand meer bij mocht.

Het is ook geen kwestie van leven of dood om op die camping te staan morgen, dus de 'als het niet anders kan' snap ik niet. Alleen omdat ze het waarschijnlijk 'moeten' zeggen van instanties. Ook was het 8 uur geleden nog het verhaal dat parkeren op straat in Dessel gewoon kon. Ik neem gewoon aan dat dat nog steeds kan. Want ga nu nog maar eens duizenden mensen vertellen dat het toch niet mag/kan als ze er eenmaal zijn. Dat is vragen om chaos en een ontzettend verkeers infarct + wildkamperen + misschien niet het meeste begrip.

De mensen zijn onderweg en staan in startblokken nu. Die keutel trek je niet zomaar even in. Ik snap dat je moet zeggen 'het gaat niet'. Maar in werkelijkheid zal je toch zoveel mogelijk de mensen moeten laten lopen.

En dat dus ook, waarom steeds 'Public transport' blijven roepen wat er gewoon niet is? Er is geen capaciteit om 150k mensen met bussen te vervoeren. Laat mensen lopen. Vanaf Dessel centrum is het 45 minuten stappen. Retie een uur. Dat moet toch allemaal wel te doen zijn? Donderdag sta/loop je 10 uur aan een stuk. Maar hopen op sprookjesbussen snap ik gewoon niet. Is ook vragen om opstootjes op Mol station als je het mij vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
92
255
Goeie beslissing en communicatie van Graspop. Zal misschien ff kut zijn maar dat langer wandelen of wachten zijn echt wel first world problems.

Gezien de gemiddelde bezoeker geen kneedbare 18 jarige is, willen ze duidelijk het terrein en voorzieningen in een zo goed mogelijke staat afleveren - vanaf donderdag.

Komt helemaal goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en dvdh666

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
54
172
Tekst is ondertussen ook ietsjes aangepast online met nog extra benadrukking dat parkeren alleen voor woensdag is tot nu toe. En dat de camping echt alleen is voor noodgevallen bijvoorbeeld als je al onderweg bent van het buitenland en geen andere opties hebt. Ook dan blijven ze hameren op openbaar vervoer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Snap de beslissing zeker maar nu vermoed ik gewoon dat woensdag om 15h gewoon vol gaat staan met mensen aan de camping en de mensen die dan wel luisteren en de donderdag ochtend komen gewoon de dupe gaan zijn en hun tentje op de modder plekken die over zijn gaan mogen zetten en nog verder lopen . Wat toch ook niet de bedoeling kan zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys en dvdh666

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392
Ik haal nu telkens Wacken 23 er bij, maar dit was daar dus hetzelfde verhaal. Een hele tijd roepen 'kom niet, alleen als het niet anders kan' maar de camping stond toch nokkie vol. Zelfs toen er niemand meer bij mocht.

Het is ook geen kwestie van leven of dood om op die camping te staan morgen, dus de 'als het niet anders kan' snap ik niet. Alleen omdat ze het waarschijnlijk 'moeten' zeggen van instanties. Ook was het 8 uur geleden nog het verhaal dat parkeren op straat in Dessel gewoon kon. Ik neem gewoon aan dat dat nog steeds kan. Want ga nu nog maar eens duizenden mensen vertellen dat het toch niet mag/kan als ze er eenmaal zijn. Dat is vragen om chaos en een ontzettend verkeers infarct + wildkamperen + misschien niet het meeste begrip.

De mensen zijn onderweg en staan in startblokken nu. Die keutel trek je niet zomaar even in. Ik snap dat je moet zeggen 'het gaat niet'. Maar in werkelijkheid zal je toch zoveel mogelijk de mensen moeten laten lopen.

En dat dus ook, waarom steeds 'Public transport' blijven roepen wat er gewoon niet is? Er is geen capaciteit om 150k mensen met bussen te vervoeren. Laat mensen lopen. Vanaf Dessel centrum is het 45 minuten stappen. Retie een uur. Dat moet toch allemaal wel te doen zijn? Donderdag sta/loop je 10 uur aan een stuk. Maar hopen op sprookjesbussen snap ik gewoon niet. Is ook vragen om opstootjes op Mol station als je het mij vraagt.
Persoonlijk vind ik dit iets te makkelijk gedacht. Door mijn aangeboren klompvoeten is te lang lopen en staan erg vervelend en daar komt ook nog bij dat ik zeker niet de lichtste persoon ben.

Naast het hele festival overleven ook nog eens 45-60 min heen en 45-60 min terug lopen is voor mij een absolute no go. Het is ook zeer zeker niet tien uur aan een stuk door lopen en rechtstaan op zo’n festivaldag. Zo heb ik vorig jaar Machine Head/Meshuggah moeten skippen omdat ik na drie MS-acts achter elkaar echt ondraaglijke pijn in mijn voeten kreeg.

Het liefst neem ik na elk optreden zeker een halfuur rust, maar dat niet altijd mogelijk door een stevige FOMO.

Het is natuurlijk wel een optie om echt aan te moedigen te gaan lopen, bijvoorbeeld door het gratis uitdelen van een drankje (uiteraard zonder alcohol ivm openbare orde) en de bussen te laten blijven rijden voor de personen die slecht ter been zijn.
 
Laatst bewerkt:

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
33
57
Snap de beslissing zeker maar nu vermoed ik gewoon dat woensdag om 15h gewoon vol gaat staan met mensen aan de camping en de mensen die dan wel luisteren en de donderdag ochtend komen gewoon de dupe gaan zijn en hun tentje op de modder plekken die over zijn gaan mogen zetten en nog verder lopen . Wat toch ook niet de bedoeling kan zijn

En de mensen die dit vrezen zullen er wellicht ook weer voor kiezen om dan toch maar hun plekje veilig te stellen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: dvdh666

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
738
675
Tis klote, de zwaarste buien vielen vandaag net boven Dessel.

Maar nu heeft iedereen tijd om nog snel een extra paar botten te halen.
 

TheStrangestMan

Playlistbediener
16 nov 2023
9
18
Als ik het zo lees, betekend het trouwens dat je eigenlijk je tent ook niet op kan zetten op het veld?

"Voor de mensen die absoluut genoodzaakt zijn om al te overnachten op woensdag, zal er dus noodopvang voorzien worden.". In de lijnen van dat ze het veld willen drogen zou ik denken dat ze ergens een veld apart een zooi tentjes hebben opgezet voor iedereen die toch komt ipv op de Boneyard zelf en de ondergelopen Inferno.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Gebruikers die dit onderwerp bekijken