Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.155
8.285
Parkway Drive again would be nice. They could close the festival on Sunday.
I remember when Twisted Sister was one of the best shows in 2012 and afterwards they were booked as a headliner in 2013.

Denk dat ze inmiddels niet meer met een band op herhaling hoeven te komen. Tool en in mindere mate FFDP hadden we niet als zeker in onze lijstjes opgenomen en de rest was best goed in te vullen zonder herhaling van of PWD of Machine Head
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.175
3.020
Ik heb nog ooit met Evil Invaders samen op de lokale TV gezeten ;)
Zij hadden een muziekwedstrijd in Belgisch Limburg gewonnen (Limbomania), en ik was 3de bij het comedy equivalent ervan :D dat was in 2013 ;)
Heel fijne en sympathieke gasten, na het interview vertokken ze op tour door Frankrijk en Zuid-Europa.
Momenteel zijn ze ook heel erg bekend in Zuid-Amerika en Japan als ik me niet vergis!

Afbeelding ter referentie:
1402357_10151846956716700_558400678_o.jpg

Ben jij deze persoon?


Schermafbeelding 2023-11-16 092507.png
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.175
3.020
Ben wel geschrokken van de felle reacties gisteren op dit forum.

Er is een kransje headliners (Metallica, Tool, SOAD,...) dat Graspop zelden kan boeken.
Dit is nu wel gebeurd, dinsdag was iedereen zeer tevreden.
Maar de sfeer is hier gisteren precies omgeslagen, ondanks dat Graspop al een dikke vis heef binnen gehaald.

Ik vind dit onterecht. Alsof Graspop zelf niet geprobeerd heeft om zowel Metallica als Tool te boeken.
En hoewel 5FDP kut is, ben ik ook wel blij dat er een nieuwe naam bovenaan staat.
Er zijn weinig festivals die elk jaar vernieuwend zijn aan de top van de affiche, Graspop is geen uitzondering.
Stel dat Graspop ook nog BMTH als headliner heeft, dan heb je 3 van de 8 bands die nooit eerder geheadlined hebben. Dat is een net percentage.
5FDP en BMTH zijn op zijn zachtst gezegd niet mijn favo bands, maar liever hen dan een Avril Lavigne of een Royal Blood.
 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
44
44
Ben wel geschrokken van de felle reacties gisteren op dit forum.

Er is een kransje headliners (Metallica, Tool, SOAD,...) dat Graspop zelden kan boeken.
Dit is nu wel gebeurd, dinsdag was iedereen zeer tevreden.
Maar de sfeer is hier gisteren precies omgeslagen, ondanks dat Graspop al een dikke vis heef binnen gehaald.

Ik vind dit onterecht. Alsof Graspop zelf niet geprobeerd heeft om zowel Metallica als Tool te boeken.
En hoewel 5FDP kut is, ben ik ook wel blij dat er een nieuwe naam bovenaan staat.
Er zijn weinig festivals die elk jaar vernieuwend zijn aan de top van de affiche, Graspop is geen uitzondering.
Stel dat Graspop ook nog BMTH als headliner heeft, dan heb je 3 van de 8 bands die nooit eerder geheadlined hebben. Dat is een net percentage.
5FDP en BMTH zijn op zijn zachtst gezegd niet mijn favo bands, maar liever hen dan een Avril Lavigne of een Royal Blood.
Het word inderdaad tijd voor vernieuwing GMM geeft deze bands teminste een kans iemand moet ze de eerste kans geven, zo deed wacken dit ooit met sabaton vond iedereen toen ook raar maat kijk waar ze nu staan, A7X kreeg ook ooit hun eerste kans ook toen was iedereen het er niet mee eens en nu is het een normale headliner ,ik houd van bijde bands (FFDP, BMTH ) en ben blij dat ze een keer headline kans krijgen, maar ze moeten het nog wel waar maken, en ben helemaal niet teleur gesteld dat de pooster straks niet vol staat met rotator bandjes, om de 2 jaar maiden bijvoorbeeld word je ook wel gaar van
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en knalboon

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
374
686
Ben wel geschrokken van de felle reacties gisteren op dit forum.

Er is een kransje headliners (Metallica, Tool, SOAD,...) dat Graspop zelden kan boeken.
Dit is nu wel gebeurd, dinsdag was iedereen zeer tevreden.
Maar de sfeer is hier gisteren precies omgeslagen, ondanks dat Graspop al een dikke vis heef binnen gehaald.

Ik vind dit onterecht. Alsof Graspop zelf niet geprobeerd heeft om zowel Metallica als Tool te boeken.
En hoewel 5FDP kut is, ben ik ook wel blij dat er een nieuwe naam bovenaan staat.
Er zijn weinig festivals die elk jaar vernieuwend zijn aan de top van de affiche, Graspop is geen uitzondering.
Stel dat Graspop ook nog BMTH als headliner heeft, dan heb je 3 van de 8 bands die nooit eerder geheadlined hebben. Dat is een net percentage.
5FDP en BMTH zijn op zijn zachtst gezegd niet mijn favo bands, maar liever hen dan een Avril Lavigne of een Royal Blood.

Kijk we hebben het vaker gehad over bands die wie geen GMM materiaal vinden ( ga de namen niet herhalen, kijk maar naar het affiche van Rock Werchter )

Maar laten we dan niet zeiken over bands die er qua muziekstijl wel horen maar die we niet leuk vinden.

Ik was bij Lost Society Solstafir en Amorphis, en alhoewel ik het niks vind zijn er mensen die Solstafir wel heeeeel goed vinden en maar goed ook
Anders zouden we maar 1 podium nodig hebben en zou elk concert in een tent een clash zijn

Ik durf er een i love mimi tattoo om te verwedden dat het ook bij 5FDP gewoon vol staat en dat er genoeg helemaal los gaan

( ik wel ) en dat er zijn die Ivan een eikel vinden, dat mag want je hoeft geen pintje of pilsie te drinken met hem
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.675
5.002
Christina Aguilera breekt GMM wel af 🤪, zie je het voor je ? Heel GMM in een moshpit/circle pit of lekker headbangen op .... moves like jager
of gewoon mee met slash solo, fergie heeft het al een aantal keer gedaan. zie dat wel werken
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
389
879
Ik durf er een i love mimi tattoo om te verwedden dat het ook bij 5FDP gewoon vol staat en dat er genoeg helemaal los gaan

( ik wel ) en dat er zijn die Ivan een eikel vinden, dat mag want je hoeft geen pintje of pilsie te drinken met hem
Dit, volledig mee akkoord.
Is een beetje hetzelfde als wat je met Falling in Reverse zou hebben.
Leuke band? ja!
Is de zanger iets of wat controversieel en een eikel? Zeker weten
Zou ik er naar gaan kijken omdat ik het leuke muziek vind? ABSOLUUT!

Ben nu persoonlijk geen superfan van de muziek van FFDP maar als er niets anders is wat ik per se wil zien die avond, ga ik zeker kijken naar de show!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en knalboon

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Dit, volledig mee akkoord.
Is een beetje hetzelfde als wat je met Falling in Reverse zou hebben.
Leuke band? ja!
Is de zanger iets of wat controversieel en een eikel? Zeker weten
Zou ik er naar gaan kijken omdat ik het leuke muziek vind? ABSOLUUT!

Ben nu persoonlijk geen superfan van de muziek van FFDP maar als er niets anders is wat ik per se wil zien die avond, ga ik zeker kijken naar de show!
doe mij dan maar dat pintje met de zanger van 5fdp en Falling in reverse, ik denk dat dat een memorabele kroegavond zal worden hahah
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken