Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.715
3.577
Ik ben op dit moment eigenlijk veel meer benieuwd naar alle prijzen. De tickets, overnachtingen, skullys etc. Ga het toch wel weer betalen, maar toch. Wil graag weten waar dat rib uit mijn lijf naartoe gaat 🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
370
754
Amerikanen steunen vooral Amerikaanse bands. Dat mis is wel wat in België.

Is dat niet vooral Graspop? Heb het idee dat Werchter, Pukkelpop, Alcatraz of de Lokerse Feesten daar toch af en toen wat moeite doen. Al is het jammer genoeg niet zo heel erg moeilijk om meer moeite te doen dan Graspop.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Heb ff lijstje terug gevonden:

Cypress Hill
Mushroomhead
Wage War
Breaking Benjamin (vliegangst zanger is wel rem)
Miss May I
Lacuna Coil
In This Moment
Mudvayne
Nonpoint
Adema (wist zelfs niet dat die nog bestonden)
Citizen Soldier
Thrown
Stick To Your Guns
Falling In Reverse
Evanescence
Slaugher To Prevail (wel geen fan van om eerlijk te zijn)
A Day To Remember
Limp Bizkit
Anthrax
Polyphia
Electric Callboy
P.O.D
Shadows Fall
Apocalyptica
Of Mice & Men
Kittie (surprise voor mij,dacht ook dat die al niet meer bestonden)
All That Remains
Fear Factory
Currents
Theory Of A Deadman


Zou Mushroomhead bvb eens geboekt kunnen worden?
Wilt de organisatie van GMM ze niet of wil het management van Mushroomhead ze niet op Graspop ?
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Een succesvol optreden met de hevigste pit van het festival is geen aanleiding? Ik vond ze niet onderdoen voor PWD, Gojira of Machine Head. Als die 3 zijn geslaagd voor hun "vanaf nu altijd headliner" examen, dat was Pantera geslaagd voor hun "volgende keer nog een trapje hoger" examen.
Mwah, ik vind ook niet dat die andere drie nu per se altijd headliner moeten zijn. Machine Head op herhaling maar dan juist op de Pantera/Disturbed positie zou ik bijvoorbeeld geen gek idee vinden, ook gelet op hun posities elders. Of zelfs Marquee afsluiter. Net als dat Emperor ooit een mainstage afsloot maar nu toch vooral weer als Marquee band gezien wordt.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.715
3.577
Fuck! Dat was een gemiste song van mijn kant algelopen editie. Coma is zo'n Guilty pleasure van een song. Heerlijk!!!!!
En ik ben niet eens een gnr fan. Maar een geweldig nummer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik denk dat ik ergens juist zit de aangezien de wijze waarop jimmy op mijn post heeft gereageerd.
Parkway Drive
Pantera
of Machine Head.

een van hen op herhaling dus.
Doe dan maar Parkway Drive, want dat was voor zowel mijn vrouw als mij het beste optreden van afgelopen editie.
Aan de andere kant zou ik echter ook graag alsnog Machine Head (terug naar hotel, want vrouw heel moe) of Pantera (clash met Korpiklaani) zien, die ik dit jaar gemist heb, en door alle positieve reviews toch wel aardig van baalde..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Serieus weer mensen die hier Electric Callboy als headliner willen... Waar waren jullie bij Rock Circus joh? €100 en je had het hele weekend + EC als afsluiter? Het was echt niet uitverkocht hoor. En dat zegt heel veel. Om 16 of 18u echt welkom, maar kap toch eens met als afsluiter op zondag.
Nou, ik vond het anders druk zat!
Had niet veel meer bijgehoeven wat mij betreft..
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en charlottekos

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.715
3.577
Doe dan maar Parkway Drive, want dat was voor zowel mijn vrouw als ik het beste optreden van afgelopen editie.
Aan de andere kant zou ik echter ook graag alsnog Machine Head (terug naar hotel, want vrouw heel moe) of Pantera (clash met Korpiklaani) zien, die ik dit jaar gemist heb, en door alle positieve reviews toch wel aardig van baalde..
Dan Machine Head. Gemist door slechte knie. Gojira nog net kunnen volhouden. Daardoor waarschijnlijk beste optreden gemist🤦
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Amerikanen steunen vooral Amerikaanse bands. Dat mis is wel wat in België.
Mijn ervaring is toch juist dat Belgen aardig chauvinistisch zijn op metalgebied.
Ongelooflijk hoe druk het op GMM of Alcatraz is bij bands als Amenra, Brutus, Fleddy Melculy, Psychonaut, en niet te vergeten natuurlijk Helmut Lotti.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.474
Mijn ervaring is toch juist dat Belgen aardig chauvinistisch zijn op metalgebied.
Ongelooflijk hoe druk het op GMM of Alcatraz is bij bands als Amenra, Brutus, Fleddy Melculy, Psychonaut, en niet te vergeten natuurlijk Helmut Lotti.
Akkoord: Maar ze zetten hun ook meestal in kleine(re) tenten. Waar ze niet altijd thuishoren. Een fleddy, brutus of helmut mag voor mij gerust op de main staan. Kijk maar hoe de vervanger op alcatraz het deed dit jaar. Hoe heette die thrashers ook weer? foei, vergeten.
Edit: hint: Ze hebben ooit dacht ik de humo's rock rally gewonnen. En hebben een heel sympathiek management omdat ze me na pukkelpop eens aanspraken en een aantal fijne vraagjes stelden wat ik ervan vond. Ik kan ze één tip vergeten te geven: Houd uw handelsmerk maar met die hoge uithalen want dat is uniek. Mijn favoriete thrash metal band ooit. Ook al is thrash niet zo mijn genre, maar voor de groep waar ik mijn naam kwijt ben ga ik wel uit mijn dak.

edit 2: offtopic: Mijn zoektocht naar het antwoord kwam ik tegen dat België de eerste female fronted metalband ooit had, nl acid.

edit 3: gevonden: evil invaders. Slaapwel.
 
Laatst bewerkt:

saurus

Dagopener
4 feb 2019
664
866
Akkoord: Maar ze zetten hun ook meestal in kleine(re) tenten. Waar ze niet altijd thuishoren. Een fleddy, brutus of helmut mag voor mij gerust op de main staan. Kijk maar hoe de vervanger op alcatraz het deed dit jaar. Hoe heette die thrashers ook weer? foei, vergeten.
Edit: hint: Ze hebben ooit dacht ik de humo's rock rally gewonnen. En hebben een heel sympathiek management omdat ze me na pukkelpop eens aanspraken en een aantal fijne vraagjes stelden wat ik ervan vond. Ik kan ze één tip vergeten te geven: Houd uw handelsmerk maar met die hoge uithalen want dat is uniek. Mijn favoriete thrash metal band ooit. Ook al is thrash niet zo mijn genre, maar voor de groep waar ik mijn naam kwijt ben ga ik wel uit mijn dak.

edit 2: offtopic: Mijn zoektocht naar het antwoord kwam ik tegen dat België de eerste female fronted metalband ooit had, nl acid.
Evil invaders
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.399
1.481
Akkoord: Maar ze zetten hun ook meestal in kleine(re) tenten. Waar ze niet altijd thuishoren. Een fleddy, brutus of helmut mag voor mij gerust op de main staan. Kijk maar hoe de vervanger op alcatraz het deed dit jaar. Hoe heette die thrashers ook weer? foei, vergeten.
Edit: hint: Ze hebben ooit dacht ik de humo's rock rally gewonnen. En hebben een heel sympathiek management omdat ze me na pukkelpop eens aanspraken en een aantal fijne vraagjes stelden wat ik ervan vond. Ik kan ze één tip vergeten te geven: Houd uw handelsmerk maar met die hoge uithalen want dat is uniek. Mijn favoriete thrash metal band ooit. Ook al is thrash niet zo mijn genre, maar voor de groep waar ik mijn naam kwijt ben ga ik wel uit mijn dak.

edit 2: offtopic: Mijn zoektocht naar het antwoord kwam ik tegen dat België de eerste female fronted metalband ooit had, nl acid.
Evil Invaders
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

BraveNewWorld

Playlistbediener
6 nov 2023
24
13
Einverstanden: Meistens werden sie aber auch in kleineren Zelten untergebracht. Wo sie nicht immer hingehören. Für mich kann durchaus ein Fleddy, Brutus oder Helmut an der Spitze stehen. Schauen Sie sich nur an, wie der Ersatz auf Alcatraz dieses Jahr funktioniert hat. Wie hießen diese Thrasher nochmal? Puh, vergessen.
Bearbeiten: Hinweis: Ich dachte, sie hätten einmal die Rock-Rallye des Humos gewonnen. Und sie haben ein sehr sympathisches Management, weil sie nach dem Pukkelpop mit mir gesprochen und eine Reihe netter Fragen dazu gestellt haben, was ich davon halte. Ich kann nicht vergessen, ihnen einen Tipp zu geben: Behalten Sie Ihr Markenzeichen mit diesen hohen Tönen, denn das ist einzigartig. Meine Lieblings-Thrash-Metal-Band überhaupt. Auch wenn Thrash nicht wirklich mein Genre ist, bin ich immer noch verrückt nach der Gruppe, bei der ich meinen Namen vergessen habe.

Edit 2: Offtopic: Auf meiner Suche nach der Antwort bin ich darauf gestoßen, dass Belgien die erste Metal-Band mit weiblichem Frontmann überhaupt hatte, nämlich Acid.
Evil Invaders?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Gebruikers die dit onderwerp bekijken