Is al meerdere malen gezegd maar Green Day is uitgesloten vanwege UK shows tijdens GraspopEven kreeg ik een ingeving. Een nachtmerrie ingeving. WAT ALS Graspop die vierde dag had aangekondigd voor Green Day. Want eerste keer dat ze als 4 dagen vanaf eerste communicatie aankondigde. Dus ze hadden er nog mee weg gekomen ook. Ik zie het interview al voor me met Bob, Peter of Herman.
"Joa, we kregen dat aangeboden maar we vonden dat niet Graspop genoeg. Maar die band brengt wel geld binnen. Dus hebben gewoon een extra dag geboekt. Het verschil is dat we nu ineens 4 dagen hebben aangekondigd, in 2018 en 2023 zijn de vierde dag pas later toegevoegd. De vierde dag nu hoeft dan ook niet 100 percent metal te zijn. Het is gewoon iets extra. En om het helemaal compleet te maken hebben we er nog Avril Lavigne en Ed Sheeran en Bad Omens en Electric Callboy toegevoegd met een speciaal gast optreden van Helmutt Lotti en Bart Kaëll goes punk."
Oke dat laatste in dat interview is over the top. Maar goed dat nachtmerrie visioen kreeg ik dus wel. Gelukkig besefte ik toen dat Green Day dan 5 keer ofzoiets na elkaar optreed dus dat dit onmogelijk is.
Heb ik iets tegen Green Day of andere genoemde bands? Zeker niet. Green Day was zelfs een opstapje naar metal voor mij en American Idiot heb ik grijs gedraaid. Ik wil ze (en nog enkele genoemde bands op het einde van het interview) gewoon liever op Werchter omdat ik ze niet helemaal geschikt vind voor Graspop (Electric Callboy Cava nog. Bad Omens onlangs gecheckt zoals gezegd, vond het slecht maar stevig genoeg Graspop denk ik)
Laatst bewerkt: