Graspop Metal Meeting 2024

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Ho wacht stop, dat heb ik even gemist. Dus ze houden het bij Amerika met hun afscheidstournee?
Initieel was het inderdaad de bedoeling om richting Europa te reizen, maar sedert hun afgelasting in de USA door stem- en gezondheidsproblemen lijkt me dat opnieuw in 't water te zijn gevallen.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
93
100
Metallica gaat niet op GMM staan
Hun tour heeft die gaten tussen al hun shows (niet speciaal voor GMM), daarnaast heeft @jimmywe aangegeven dat ze geen festival zullen spelen, enkel mss nog een losse show.
Ze zijn met deze tour al wel in de Benelux geweest, hun eerste show was namelijk in de JHCA. Ze hebben aangegeven dat er niks bij komt bij deze data
Maar ja hoor: MeTAlLicA kOmt!
Zombieorpheus Detecting GIF by zoefannet
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
378
690
VERS VAN DE PERS

Omdat de organisator vernieuwend wil zijn en alle "bekende headlinende metal / rock artiesten of op andere festivals zijn
of omdat de verzorgers en rollator / rolstoel reparateurs geen vrij krijgen van thuis slaat GMM een nieuwe weg in.

"Na het succes van HELLmut vorig jaar trekken we dit jaar door en zullen de mainstages laten bezetten door metal en rock zingende sterren uit de Benelux"

Donderdag zullen Samson en Gert "Motorhead" en K3 "babymetal" het Fesitval afsluiten
Vrijdag Frans Bauer "Rammstein en Bart Peters "Sabaton"
Zaterdag (primeur) een AI hologram van Bobbejaan Schoepen die Slayer doet en Clouseau "Iron Maiden"

Zondag sluiten HellMut en de Toppers "Bon Jovi/Europe/Whitesnake medley" het festival af
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.002
9.004
VERS VAN DE PERS

Omdat de organisator vernieuwend wil zijn en alle "bekende headlinende metal / rock artiesten of op andere festivals zijn
of omdat de verzorgers en rollator / rolstoel reparateurs geen vrij krijgen van thuis slaat GMM een nieuwe weg in.

"Na het succes van HELLmut vorig jaar trekken we dit jaar door en zullen de mainstages laten bezetten door metal en rock zingende sterren uit de Benelux"

Donderdag zullen Samson en Gert "Motorhead" en K3 "babymetal" het Fesitval afsluiten
Vrijdag Frans Bauer "Rammstein en Bart Peters "Sabaton"
Zaterdag (primeur) een AI hologram van Bobbejaan Schoepen die Slayer doet en Clouseau "Iron Maiden"

Zondag sluiten HellMut en de Toppers "Bon Jovi/Europe/Whitesnake medley" het festival af
Ghehehe.

Kleine suggestie. Laat Sabaton door Samson van Samson en Gert doen. Hun stemvervormingen klinken al verdacht veel hetzelfde.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Eigenlijk verwacht ik Metallica gewoon. Ze zijn op Download, RaR, RW, Pinkpop en Hellfest al geweest. Graspop is het enige grote festival wat nog niet aan bod is gekomen en dat in mijn ogen dat wel degelijk verdiend. Als LiveNation heb je dit jaar heel veel keus voor RW of Pinkpop. Maneskin, Ed Sheeran, Avril Lavigne, Foo Fighters, ga zo maar door het past allemaal perfect daar. Voor GMM lijkt de keus redelijk beperkt dus wat zou je logischerwijs dan doen? Wat kleinere/goedkopere acts + 1 big boy er neer zetten. Want BMTH, A7X, QOTSA en Judas Priest zijn allemaal kanshebber als headliner, maar kan mij niet voorstellen dat die net zoveel kosten als GnR, Slipknot, Def Leppard en Motley Crue afgelopen jaar? Dus dan is er geld over, toch? TOCH?

Ze zijn in de buurt, de hebben dat weekend nog niks staan, het mag onderhand wel eens.
Ik ga nog eens de volgens mij voornaamste reden noemen dat Metallica niet naar Graspop komt: de 2023 - 2024 tour t-shirts zijn al gedrukt en Graspop staat er niet op

Iemand merkte op dat Powertrip er ook niet op staat. Of dat klopt weet ik niet van buiten. Op de website van Metallica staat ook dat alle shows al zijn aangekondigd maar dat de band altijd iets speciaal kan doen. Powertrip zal zo een voorbeeld misschien zijn. Is Graspop speciaal genoeg voor een dagje (dus geen "two shows no repeat" concept, gewoon één los concert. Eentje maar)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
De enige band die hiervan echt onwaarschijnlijk is, is Green Day. Op 20 juni is er nog ruimte, maar dan zouden ze 18, 19, 20 en 21 juni achter elkaar spelen. En 22 juni is ook uiterst opmerkelijk, omdat ze dan op en neer moeten roeien tussen UK en de Benelux.
Even kreeg ik een ingeving. Een nachtmerrie ingeving. WAT ALS Graspop die vierde dag had aangekondigd voor Green Day. Want eerste keer dat ze als 4 dagen vanaf eerste communicatie aankondigde. Dus ze hadden er nog mee weg gekomen ook. Ik zie het interview al voor me met Bob, Peter of Herman.
"Joa, we kregen dat aangeboden maar we vonden dat niet Graspop genoeg. Maar die band brengt wel geld binnen. Dus hebben gewoon een extra dag geboekt. Het verschil is dat we nu ineens 4 dagen hebben aangekondigd, in 2018 en 2023 zijn de vierde dag pas later toegevoegd. De vierde dag nu hoeft dan ook niet 100 percent metal te zijn. Het is gewoon iets extra. En om het helemaal compleet te maken hebben we er nog Avril Lavigne en Ed Sheeran en Bad Omens en Electric Callboy toegevoegd met een speciaal gast optreden van Helmutt Lotti en Bart Kaëll goes punk."


Oke dat laatste in dat interview is over the top. Maar goed dat nachtmerrie visioen kreeg ik dus wel. Gelukkig besefte ik toen dat Green Day dan 5 keer ofzoiets na elkaar optreed dus dat dit onmogelijk is.

Heb ik iets tegen Green Day of andere genoemde bands? Zeker niet. Green Day was zelfs een opstapje naar metal voor mij en American Idiot heb ik grijs gedraaid. Ik wil ze (en nog enkele genoemde bands op het einde van het interview) gewoon liever op Werchter omdat ik ze niet helemaal geschikt vind voor Graspop (Electric Callboy Cava nog. Bad Omens onlangs gecheckt zoals gezegd, vond het slecht maar stevig genoeg Graspop denk ik)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Out of the box idee: Korn gaf aan volgend jaar niet op metal festivals te staan. Maar zijn nog nergens aangekondigd. Misschien toch een exclusieve appearance op GMM.
#positief denken
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Out of the box idee: Korn gaf aan volgend jaar niet op metal festivals te staan. Maar zijn nog nergens aangekondigd. Misschien toch een exclusieve appearance op GMM.
#positief denken
Zouden zijn geboekt geweest door Alcatraz. Als dat klopt denk ik dat ze eerder tweede helft van de zomer in Europa zijn want is een Amerikaanse band. Dan denk ik eerder aan Pukkelpop of Lokerse Feesten. Indien Lokeren metal dag of een dag van metal meets hiphop? Korn, Xzibit, zo een andere typische rapper dat ik even niet op de naam kom, Bizkit Park, Powerstroke en nog een Belgisch hiphop collectief. En ikke waarschijnlijk failliet als ik ooit echt zoiets boek 😂


Edit. Body Count er nog bij!
 
Laatst bewerkt:

Hopper

Playlistbediener
6 sep 2023
26
96
Zouden dit allemaal kanshebbers zijn voor GMM of juist niet?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231103_181858_Facebook.jpg
    Screenshot_20231103_181858_Facebook.jpg
    839,1 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.936
Ik ga nog eens de volgens mij voornaamste reden noemen dat Metallica niet naar Graspop komt: de 2023 - 2024 tour t-shirts zijn al gedrukt en Graspop staat er niet op

Maar dat is al wel vaker gebeurd hoor, heb ook een Avantasia shirt liggen zonder de Belgische datum erop, maar ze stonden er wel :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.324
3.273
Weinig reuring hier voor Jane's Addiction. Jane's Addiction!!!

Het zal niet het jaar van de headliners worden voor mij. Parkway Drive en Machine Head zijn de beste geruchten voor GMM, en die stonden er vorig jaar ook al.

Als de undercard niet straf is (en de mogelijkheden zijn er wel met Emperor, Brujeria, Sanguisugabog (heb dit moeten googlen en copy-pasten), Fu Manchu, Jungle Rot,...), dan zal dit het eerste jaar zijn waar ik ga twijfelen tussen GMM en Alcatraz.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Maar dat is al wel vaker gebeurd hoor, heb ook een Avantasia shirt liggen zonder de Belgische datum erop, maar ze stonden er wel :p
Ja en zo heb ik er eentje van Carnation (Belgische band) die ook in 2022 zo een t-shirt hadden en last minute nog iets toevoegde. Maar Carnation en Avantasia zijn zoals ik voor Avantasia al zei bands die geen grenzen kennen. Als die iets aangeboden krijgen, die zijn verliefd op shows spelen. Metallica doet het voor het geld. Maar ik volg wel uw punt.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Als het over shirts gaat. Ik heb een special shirt van Sepultura op Donington 1996.
Shirts zijn de laatste reden om een optreden niet door te laten gaan. Dan worden het special shirts. Als je dan toch wil cashen als band. Dan is dat de kans. Dat gezegd hebbende. Metallica komt echt niet. Geloof er niets van. Sorry🤗
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.936
Ja en zo heb ik er eentje van Carnation (Belgische band) die ook in 2022 zo een t-shirt hadden en last minute nog iets toevoegde. Maar Carnation en Avantasia zijn zoals ik voor Avantasia al zei bands die geen grenzen kennen. Als die iets aangeboden krijgen, die zijn verliefd op shows spelen. Metallica doet het voor het geld. Maar ik volg wel uw punt.

Dit gaat wel om een show van Avantasia die al langer aangekondigd was, maar volgens mij wel pas nadat de shirts al gedrukt waren. Maar niet zo last minute als recent als vervanging van een Manowar
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en MarcoReusel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Ja en zo heb ik er eentje van Carnation (Belgische band) die ook in 2022 zo een t-shirt hadden en last minute nog iets toevoegde. Maar Carnation en Avantasia zijn zoals ik voor Avantasia al zei bands die geen grenzen kennen. Als die iets aangeboden krijgen, die zijn verliefd op shows spelen. Metallica doet het voor het geld.

Als het over shirts gaat. Ik heb een special shirt van Sepultura op Donington 1996.
Shirts zijn de laatste reden om een optreden niet door te laten gaan. Dan worden het special shirts. Als je dan toch wil cashen als band. Dan is dat de kans. Dat gezegd hebbende. Metallica komt echt niet. Geloof er niets van. Sorry🤗
En dat concert was gecancelled?
(Ik was toen 6 jaar)




Als het trouwens over speciale dingen gaat. Ik heb ook een Powerwolf t-shirt van de tour van 2020. Die uiteraard niet door ging. Maar op voorhand gekocht online. Daarna ook nog het correcte tour t-shirt gekocht maar het "foute" heb ik ook nog.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken