Je hebt gelijk, en ik zie ook: lineup announcement in hun tekstje. Zal dat ook meteen full zijn?Dinsdag al 7-11
Denk dat je zo iedereen gelukkig houdt ipv met kleine trosjes namen
Je hebt gelijk, en ik zie ook: lineup announcement in hun tekstje. Zal dat ook meteen full zijn?Dinsdag al 7-11
Initieel was het inderdaad de bedoeling om richting Europa te reizen, maar sedert hun afgelasting in de USA door stem- en gezondheidsproblemen lijkt me dat opnieuw in 't water te zijn gevallen.Ho wacht stop, dat heb ik even gemist. Dus ze houden het bij Amerika met hun afscheidstournee?
Metallica gaat niet op GMM staan
Hun tour heeft die gaten tussen al hun shows (niet speciaal voor GMM), daarnaast heeft @jimmywe aangegeven dat ze geen festival zullen spelen, enkel mss nog een losse show.
Ze zijn met deze tour al wel in de Benelux geweest, hun eerste show was namelijk in de JHCA. Ze hebben aangegeven dat er niks bij komt bij deze data
Maar ja hoor: MeTAlLicA kOmt!
Oeh.. laat maar komen, hier word ik blij van
voor de liefhebbers van death metal.
Asinhell, een nieuwe groep (sedert deze zomer) met leden van Volbeat zowaar.
Rock am ring en Copenhell zijn reeds aangekondigd, reken daar graspop ook maar bij!
Ghehehe.VERS VAN DE PERS
Omdat de organisator vernieuwend wil zijn en alle "bekende headlinende metal / rock artiesten of op andere festivals zijn
of omdat de verzorgers en rollator / rolstoel reparateurs geen vrij krijgen van thuis slaat GMM een nieuwe weg in.
"Na het succes van HELLmut vorig jaar trekken we dit jaar door en zullen de mainstages laten bezetten door metal en rock zingende sterren uit de Benelux"
Donderdag zullen Samson en Gert "Motorhead" en K3 "babymetal" het Fesitval afsluiten
Vrijdag Frans Bauer "Rammstein en Bart Peters "Sabaton"
Zaterdag (primeur) een AI hologram van Bobbejaan Schoepen die Slayer doet en Clouseau "Iron Maiden"
Zondag sluiten HellMut en de Toppers "Bon Jovi/Europe/Whitesnake medley" het festival af
Ik ga nog eens de volgens mij voornaamste reden noemen dat Metallica niet naar Graspop komt: de 2023 - 2024 tour t-shirts zijn al gedrukt en Graspop staat er niet opEigenlijk verwacht ik Metallica gewoon. Ze zijn op Download, RaR, RW, Pinkpop en Hellfest al geweest. Graspop is het enige grote festival wat nog niet aan bod is gekomen en dat in mijn ogen dat wel degelijk verdiend. Als LiveNation heb je dit jaar heel veel keus voor RW of Pinkpop. Maneskin, Ed Sheeran, Avril Lavigne, Foo Fighters, ga zo maar door het past allemaal perfect daar. Voor GMM lijkt de keus redelijk beperkt dus wat zou je logischerwijs dan doen? Wat kleinere/goedkopere acts + 1 big boy er neer zetten. Want BMTH, A7X, QOTSA en Judas Priest zijn allemaal kanshebber als headliner, maar kan mij niet voorstellen dat die net zoveel kosten als GnR, Slipknot, Def Leppard en Motley Crue afgelopen jaar? Dus dan is er geld over, toch? TOCH?
Ze zijn in de buurt, de hebben dat weekend nog niks staan, het mag onderhand wel eens.
Even kreeg ik een ingeving. Een nachtmerrie ingeving. WAT ALS Graspop die vierde dag had aangekondigd voor Green Day. Want eerste keer dat ze als 4 dagen vanaf eerste communicatie aankondigde. Dus ze hadden er nog mee weg gekomen ook. Ik zie het interview al voor me met Bob, Peter of Herman.De enige band die hiervan echt onwaarschijnlijk is, is Green Day. Op 20 juni is er nog ruimte, maar dan zouden ze 18, 19, 20 en 21 juni achter elkaar spelen. En 22 juni is ook uiterst opmerkelijk, omdat ze dan op en neer moeten roeien tussen UK en de Benelux.
Als ze het geld leggen waarom niet denk ik dan.Is Graspop speciaal genoeg voor een dagje (dus geen "two shows no repeat" concept, gewoon één los concert. Eentje maar)?
Zouden zijn geboekt geweest door Alcatraz. Als dat klopt denk ik dat ze eerder tweede helft van de zomer in Europa zijn want is een Amerikaanse band. Dan denk ik eerder aan Pukkelpop of Lokerse Feesten. Indien Lokeren metal dag of een dag van metal meets hiphop? Korn, Xzibit, zo een andere typische rapper dat ik even niet op de naam kom, Bizkit Park, Powerstroke en nog een Belgisch hiphop collectief. En ikke waarschijnlijk failliet als ik ooit echt zoiets boekOut of the box idee: Korn gaf aan volgend jaar niet op metal festivals te staan. Maar zijn nog nergens aangekondigd. Misschien toch een exclusieve appearance op GMM.
#positief denken
Ik ga nog eens de volgens mij voornaamste reden noemen dat Metallica niet naar Graspop komt: de 2023 - 2024 tour t-shirts zijn al gedrukt en Graspop staat er niet op
Ja en zo heb ik er eentje van Carnation (Belgische band) die ook in 2022 zo een t-shirt hadden en last minute nog iets toevoegde. Maar Carnation en Avantasia zijn zoals ik voor Avantasia al zei bands die geen grenzen kennen. Als die iets aangeboden krijgen, die zijn verliefd op shows spelen. Metallica doet het voor het geld. Maar ik volg wel uw punt.Maar dat is al wel vaker gebeurd hoor, heb ook een Avantasia shirt liggen zonder de Belgische datum erop, maar ze stonden er wel![]()
Ja en zo heb ik er eentje van Carnation (Belgische band) die ook in 2022 zo een t-shirt hadden en last minute nog iets toevoegde. Maar Carnation en Avantasia zijn zoals ik voor Avantasia al zei bands die geen grenzen kennen. Als die iets aangeboden krijgen, die zijn verliefd op shows spelen. Metallica doet het voor het geld. Maar ik volg wel uw punt.
Ja en zo heb ik er eentje van Carnation (Belgische band) die ook in 2022 zo een t-shirt hadden en last minute nog iets toevoegde. Maar Carnation en Avantasia zijn zoals ik voor Avantasia al zei bands die geen grenzen kennen. Als die iets aangeboden krijgen, die zijn verliefd op shows spelen. Metallica doet het voor het geld.
En dat concert was gecancelled?Als het over shirts gaat. Ik heb een special shirt van Sepultura op Donington 1996.
Shirts zijn de laatste reden om een optreden niet door te laten gaan. Dan worden het special shirts. Als je dan toch wil cashen als band. Dan is dat de kans. Dat gezegd hebbende. Metallica komt echt niet. Geloof er niets van. Sorry![]()