Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
Ik ben eigenlijk wel best tevreden met wat de festivals rond Graspop releasen. Maar ik heb al schrik voor de Graspop facebook commenters
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Deze van reddit geplukt, is wel toepasselijk bij de huidige staat van het forum. Geduld van mensen raakt op dus komen we weer met Metallica aanzetten, of Maneskin als headliner. Allebij 0% kans lijkt me.
Toch valt het gat tussen deze 2 weekends op of niet?

1699011959749.png
Maar ik heb al schrik voor de Graspop facebook commenters
Zal alweer lachen gieren brullen zijn :p
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.567
3.275
Ik deel het in ieder geval niet. Maar gun het jullie van harte 😜 Zal vast wat leuks tegenover staan. En anders vroeg op de camping met een biertje
 
  • Haha
Waarderingen: SulpherSouls

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Toch valt het gat tussen deze 2 weekends op of niet?

Bekijk bijlage 6802

Zal alweer lachen gieren brullen zijn :p
ja, maar zie het gewoon niet gebeuren dat ze midden in hun stadion tour ineens naar Graspop gaan
daarnaast hebben onze insiders op dit forum, al gezegd dat het om een losse show zou gaan in België en geen festival
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Ik deel het in ieder geval niet. Maar gun het jullie van harte 😜 Zal vast wat leuks tegenover staan. En anders vroeg op de camping met een biertje
Als Metallica er staat dan ga jij naar de camping?

EDIT: Oh laat maar je had het over BMTH.
Zou ze alsnog wel een kans geven, hebben wel een indrukwekkende show. PWD heeft je ook weten te verrassen toch?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.772
4.863
Metallica gaat niet op GMM staan
Hun tour heeft die gaten tussen al hun shows (niet speciaal voor GMM), daarnaast heeft @jimmywe aangegeven dat ze geen festival zullen spelen, enkel mss nog een losse show.
Ze zijn met deze tour al wel in de Benelux geweest, hun eerste show was namelijk in de JHCA. Ze hebben aangegeven dat er niks bij komt bij deze data
Maar ja hoor: MeTAlLicA kOmt!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.567
3.275
Als Metallica er staat dan ga jij naar de camping?

EDIT: Oh laat maar je had het over BMTH.
Zou ze alsnog wel een kans geven, hebben wel een indrukwekkende show. PWD heeft je ook weten te verrassen toch?
Dat klopt. Maar de stem van Oli trek ik echt niet. En dat had ik met Parkway niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
….

Over smaak valt niet te twisten, maar dat RW en GMM zo qua genre en stijl in elkaar lijken over te vloeien (en het festival naar mijn mening dus z'n identiteit verliest) is wel vreemd. Dit lijken wel meer festivals nu te doen (heb Ed Sheeran op een poster naast BMTH zien staan) maar dan wordt dus nu alles gewoon een eenheidsworst?

Beetje raar om deze conclusie te trekken als er nog geen naam is aangekondigd.
Werchter heeft altijd een handjevol hardere namen gehad, maar gaat voor de mix van pop, rock tot dance. Zullen altijd een paar namen staan, waar een Graspopper jaloers naar kijkt. Maar meer als een paar zijn dat niet.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.663
3.388
Misschien dat plannen zijn gewijzigd toen duidelijk werd dat Aerosmith ook in 2024 niet zal gaan touren door Europa?
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
ja, maar zie het gewoon niet gebeuren dat ze midden in hun stadion tour ineens naar Graspop gaan
daarnaast hebben onze insiders op dit forum, al gezegd dat het om een losse show zou gaan in België en geen festival
Ja klopt, maar de vraag is wanneer een losse show nog mogelijk zou zijn.
Ofwel voor hun tour, maar dan is logisch dat ze dit al hadden bekend gemaakt vermoed ik?!
Enige mogelijkheid is graspopweekend( gaan ze nooit doen). Week erna staat Rammstein in België.
daarna nog 2 keer in Spanje en vertrekken ze op de USA-Mexico tour tot einde september. Dan zijn ze al aan het touren sinds mei. Wat schiet er dan nog over in 2024 voor een losse show in België?

Metallica gaat niet op GMM staan

Maar ja hoor: MeTAlLicA kOmt!
Oké oké, ik geef op, voor mij moet dat ook niet hoor.
Zo lang geen namen weten is moeilijk voor iedereen ja :cry:;)
oh no problem GIF by Sporza
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
Ik vraag me af als download donderdag iets spannends uit hun houd gaat toveren of als het hetzelfde stramien gaat volgen. In dat geval zijn we eigenlijk al redelijk zeker van wat Graspop te bieden zal hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Simoni

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
239
539
Ook Crosses (een zijproject van Chino van Deftones) tourt, staan op Rock am Ring.
Wat ik wel balen vind, want ik had Deftones graag gezien, en dat lijkt me met dit bericht niet echt een optie meer.

Verder wel tevreden met wat er allemaal zo aangekondigd wordt bij de andere festivals.
Veel van de bands die ik verwachtte zijn er ook, zoals While She Sleeps, Polyphia, Thy Art is Murder.
Bands waar ik nog niets van gezien heb, die ik wel hoopte zijn bijv. Memphis May Fire, The Devil Wears Prada, Unprocessed.

Maar over het algemeen heel mooi. Met iets van 120 bands ofzo die naar GMM komen maak ik me dan ook totaal geen zorgen, komt helemaal dik in orde. Ik zie het wel :)
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
99
210
Ik vraag me af als download donderdag iets spannends uit hun houd gaat toveren of als het hetzelfde stramien gaat volgen. In dat geval zijn we eigenlijk al redelijk zeker van wat Graspop te bieden zal hebben
Dinsdag al 7-11
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
330
683
ja, maar zie het gewoon niet gebeuren dat ze midden in hun stadion tour ineens naar Graspop gaan
daarnaast hebben onze insiders op dit forum, al gezegd dat het om een losse show zou gaan in België en geen festival
Als ze dit jaar eerst 2 shows in de Arena hebben om daarna 2 shows op Download te doen, waarom zou het nu dan niet kunnen? Van de insiders heb ik even gemist maar zijn dat soort geruchten altijd 100% waterdicht?
 
  • Winning
Waarderingen: Simoni

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.534
6.444
Ik prefereer geen herhaling bij headliners, laat Machine Head en Parkway Drive dus maar elders spelen.
In principe eens, maar het zijn tegelijk de enige beschikbare metal headliners waar ik nog een beetje enthousiast van wordt (naast QOTSA als stonerrock band). En aangezien er qua undercard ook nog niet heel veel super interessante namen circuleren, zijn dit soort namen toch de weinige lichtpuntjes voor mij op dit moment, dus vind ik het lastig er helemaal voor te bedanken. Zeker als het om North headline slots gaat, en er op South wel nieuwe namen staan tov de laatste jaren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken