Graspop Metal Meeting 2024

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Do Bring me the horizon - electric callboy - the offspring
Vr queens of the stone age - Dream Theater -corey taylor
Za avenged sevenfold- parkway drive - Alice cooper
Zo Aerosmith- Judas Priest - Journey

Alleman content?
Avantasia op de vrijdag en meneer taylor een trede naar beneden en dan hoor je mij niet zeker niet klagen
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Los van de eindeloze discussie wel of niet. Als avril lavigne op graspop staat .... rest my soul dan draag ik die dag een jurk in de moshpit, sterker nog laten we ook op dat jurkje ergens vandaag is de dag drukken
Graspop, als dit niet het laatste zetje is dan weet ik het ok niet!
 
  • Winning
  • Haha
Waarderingen: knalboon en jonasvh

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
788
Het valt mij op dat de reacties voor RaR en Nova Rock overwegend (lees: 90 procent) positief zijn. Had ik niet verwacht. Uiteraard ook wel een jonger publiek vermoed ik. Toch benieuwd wat we gaan krijgen.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
330
685
Eigenlijk verwacht ik Metallica gewoon. Ze zijn op Download, RaR, RW, Pinkpop en Hellfest al geweest. Graspop is het enige grote festival wat nog niet aan bod is gekomen en dat in mijn ogen dat wel degelijk verdiend. Als LiveNation heb je dit jaar heel veel keus voor RW of Pinkpop. Maneskin, Ed Sheeran, Avril Lavigne, Foo Fighters, ga zo maar door het past allemaal perfect daar. Voor GMM lijkt de keus redelijk beperkt dus wat zou je logischerwijs dan doen? Wat kleinere/goedkopere acts + 1 big boy er neer zetten. Want BMTH, A7X, QOTSA en Judas Priest zijn allemaal kanshebber als headliner, maar kan mij niet voorstellen dat die net zoveel kosten als GnR, Slipknot, Def Leppard en Motley Crue afgelopen jaar? Dus dan is er geld over, toch? TOCH?

Ze zijn in de buurt, de hebben dat weekend nog niks staan, het mag onderhand wel eens.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.572
3.288
Het valt mij op dat de reacties voor RaR en Nova Rock overwegend (lees: 90 procent) positief zijn. Had ik niet verwacht. Uiteraard ook wel een jonger publiek vermoed ik. Toch benieuwd wat we gaan krijgen.
Zijn dan ook niet volledig metal georiënteerde festivals. Dus die reacties begrijp ik dan wel
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392

voor de liefhebbers van death metal.
Asinhell, een nieuwe groep (sedert deze zomer) met leden van Volbeat zowaar.

Rock am ring en Copenhell zijn reeds aangekondigd, reken daar graspop ook maar bij!
En ook Nova Rock. Die maken dus een zeer grote kans. Met Corey Taylor, Asinhell, Bruce Dickinson enzo zijn er zo toch wel heel veel side projectjes aan het touren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
912
1.001
Maneskin is volgens velen te klein om te headliner, maar pushen ondertussen nog eens electric callboy door je strot.
Maneskin is pakken groter. Hoeft inderdaad niet op Graspop, maar veeeelen malen groter.
San siro in Italië uitverkocht, in Belgie vorst op minuten tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Het valt mij op dat de reacties voor RaR en Nova Rock overwegend (lees: 90 procent) positief zijn. Had ik niet verwacht. Uiteraard ook wel een jonger publiek vermoed ik. Toch benieuwd wat we gaan krijgen.
Naast Maneskin wat niet mijn ding is, ben ik er ook wel enthousiast over. Met name ook wat pareltjes welke we lang niet meer gezien hebben. Bijvoorbeeld een Jane's Addiction en 311. Ook wel persoonlijke favorietjes :)
 
  • Leuk
Waarderingen: WOOOSH en festivalryo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392
De onderstaande bands (a-z) maken een grote kans om op Graspop te verschijnen, afgaande op de situatie dat ze minstens 2x aangekondigd zijn door de volgende festivals: Rock Am Ring, Nova Rock, Hellfest, Copenhell:

4x: Biohazard, Dropkick Murphy's

3x: Asinhell, Avenged Sevenfold, Babymetal, Bad Omens, Corey Taylor, Machine Head, The Interrupters, Thy Art Is Murder

2x: Against The Current, Billy Talent, Body Count ft. Ice-T, Bruce Dickinson, Dogstar, Fu Manchu, Green Day, Hanabie., Kvelertak, Madball, Måneskin, Mudvayne, Neck Deep, Of Mice & Men, Parkway Drive, Pendulum, Queens of the Stone Age, Royal Blood, The Offspring, Wargasm

De enige band die hiervan echt onwaarschijnlijk is, is Green Day. Op 20 juni is er nog ruimte, maar dan zouden ze 18, 19, 20 en 21 juni achter elkaar spelen. En 22 juni is ook uiterst opmerkelijk, omdat ze dan op en neer moeten roeien tussen UK en de Benelux.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
OK OK OK OK

Ik krijg steeds betere gevoelens over ons GMM feestje, al voel ik een semi commercieel punk/rock avondje aankomen
met Avril en Greenday maar what the fuck gooi Billy Talent er tussen en Sum 41 en ik vermaak me wel
Green day is uitgeloten voor Graspop, zitten dan in de UK.
Ik zet nu mijn geld in op de volgende acht headliners:

- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon
- Parkway Drive
- Queens of the Stone Age
- Maneskin
- Avril Lavigne
- Machine Head
- Alice Cooper

Twee ervan (Parkway Drive en Machine Head) op herhaling en drie ervan (Maneskin, Avril Lavigne, Alice Cooper) die absoluut de status niet verdienen.

Ik vind het een behoorlijk verdrietig aangezicht en zonder een heel mooi programma in de tenten zal ik een jaartje overslaan. Of hopen dat er op 1 dag veel goeds tegelijk staat.
ik zie het niet gebeuren dat ze ineens een hele andere kant op gaan qua programmering, ze zijn nog geen Rock Werchter.

Novarock en Rock Am Ring boeken bepaalde genres niet die Graspop wel boekt, en andersom.
Vervang Avril en Maneskin door Deep Purple en Judas Priest
Alice Cooper blijft gewoon staan als sub zoals altijd, en op die north stage headline spot zetten ze iets jongers neer zoals Lamb of God, Electric Callboy, Powerwolf, Alestorm etc.
Verder kan je Sabaton nog toevoegen als south stage headliner.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Green day is uitgeloten voor Graspop, zitten dan in de UK.

ik zie het niet gebeuren dat ze ineens een hele andere kant op gaan qua programmering, ze zijn nog geen Rock Werchter.

Novarock en Rock Am Ring boeken bepaalde genres niet die Graspop wel boekt, en andersom.
Vervang Avril en Maneskin door Deep Purple en Judas Priest
Alice Cooper blijft gewoon staan als sub zoals altijd, en op die north stage headline spot zetten ze iets jongers neer zoals Lamb of God, Electric Callboy, Powerwolf, Alestorm etc.
Verder kan je Sabaton nog toevoegen als south stage headliner.
Is er enige reden om aan te nemen dat Sabaton gaat spelen? Redelijk stil rond die band ik vermoed dat ze nog aan het schrijven zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Mijn gokje voor de bovenkant:
South stage: Avenged Sevenfold, Bring me The Horizon, Sabaton, Judas Priest
North stage: QOTSA, Deep Purple, Parkway Drive en één van de onderstaande bands die omhoog wordt gegooid
subs: Electric Callboy, Alice Cooper, Lamb of god, Powerwolf, Alestorm, Dropkick Murphys, Sum 41, Machine Head
net onder de subs: Bad Omens, Babymetal, Pendulum, The Offspring, Corey Taylor, Bruce Dickinson

Wellicht dat A Perfect Circle nog gaat touren dan kan die erbij als Northstage headliner.

Vind die best een degelijke bovenkant eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
273
423
Eigenlijk verwacht ik Metallica gewoon. Ze zijn op Download, RaR, RW, Pinkpop en Hellfest al geweest. Graspop is het enige grote festival wat nog niet aan bod is gekomen en dat in mijn ogen dat wel degelijk verdiend. Als LiveNation heb je dit jaar heel veel keus voor RW of Pinkpop. Maneskin, Ed Sheeran, Avril Lavigne, Foo Fighters, ga zo maar door het past allemaal perfect daar. Voor GMM lijkt de keus redelijk beperkt dus wat zou je logischerwijs dan doen? Wat kleinere/goedkopere acts + 1 big boy er neer zetten. Want BMTH, A7X, QOTSA en Judas Priest zijn allemaal kanshebber als headliner, maar kan mij niet voorstellen dat die net zoveel kosten als GnR, Slipknot, Def Leppard en Motley Crue afgelopen jaar? Dus dan is er geld over, toch? TOCH?

Ze zijn in de buurt, de hebben dat weekend nog niks staan, het mag onderhand wel eens.
Mee eens. Dit jaar is volgens mij wel de grote kans dat ze er staan. En nu met de 2 dagen headliner scheelt dat toch 1 headliner (kan Måneskin lekker thuis blijven). Mij lijkt de kans daarom ook vrij groot dat ze er staan. (Ondanks die leak. Want een leak is nog niet 100% bevestigd)
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Is er enige reden om aan te nemen dat Sabaton gaat spelen? Redelijk stil rond die band ik vermoed dat ze nog aan het schrijven zijn
We weten allemaal wat het eerste is dat Graspop doet als ze headliners tekort komen of als een headliner wegvalt
Sabaton is zo'n band, die als meerdere festivals in nood zitten zomaar een tour tevoorschijn toveren die eigenlijk niet gepland was
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en festivalryo

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
330
685
Mee eens. Dit jaar is volgens mij wel de grote kans dat ze er staan. En nu met de 2 dagen headliner scheelt dat toch 1 headliner (kan Måneskin lekker thuis blijven). Mij lijkt de kans daarom ook vrij groot dat ze er staan. (Ondanks die leak. Want een leak is nog niet 100% bevestigd)
Ik zet het nog wat kracht bij: ze staan tot nu toe wel in Finland, Denemarken, Spanje en Duitsland, maar niet in de Benelux. Mijn glazenbol zegt gewoon: Metallica op Graspop 2024.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Deze van reddit geplukt, is wel toepasselijk bij de huidige staat van het forum. Geduld van mensen raakt op dus komen we weer met Metallica aanzetten, of Maneskin als headliner. Allebij 0% kans lijkt me.
r/Graspop - Anyone else feel the same?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Wordt inderdaad dringend tijd dat de grote Benelux festivals namen beginnen lossen. Want zowel hier als in andere topics passeren er steeds minder rationele posts, soms tot aan het paniekerige toe...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken