Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.312
7.703
Even kreeg ik een ingeving. Een nachtmerrie ingeving. WAT ALS Graspop die vierde dag had aangekondigd voor Green Day. Want eerste keer dat ze als 4 dagen vanaf eerste communicatie aankondigde. Dus ze hadden er nog mee weg gekomen ook. Ik zie het interview al voor me met Bob, Peter of Herman.
"Joa, we kregen dat aangeboden maar we vonden dat niet Graspop genoeg. Maar die band brengt wel geld binnen. Dus hebben gewoon een extra dag geboekt. Het verschil is dat we nu ineens 4 dagen hebben aangekondigd, in 2018 en 2023 zijn de vierde dag pas later toegevoegd. De vierde dag nu hoeft dan ook niet 100 percent metal te zijn. Het is gewoon iets extra. En om het helemaal compleet te maken hebben we er nog Avril Lavigne en Ed Sheeran en Bad Omens en Electric Callboy toegevoegd met een speciaal gast optreden van Helmutt Lotti en Bart Kaëll goes punk."


Oke dat laatste in dat interview is over the top. Maar goed dat nachtmerrie visioen kreeg ik dus wel. Gelukkig besefte ik toen dat Green Day dan 5 keer ofzoiets na elkaar optreed dus dat dit onmogelijk is.

Heb ik iets tegen Green Day of andere genoemde bands? Zeker niet. Green Day was zelfs een opstapje naar metal voor mij en American Idiot heb ik grijs gedraaid. Ik wil ze (en nog enkele genoemde bands op het einde van het interview) gewoon liever op Werchter omdat ik ze niet helemaal geschikt vind voor Graspop (Electric Callboy Cava nog. Bad Omens onlangs gecheckt zoals gezegd, vond het slecht maar stevig genoeg Graspop denk ik)
Is al meerdere malen gezegd maar Green Day is uitgesloten vanwege UK shows tijdens Graspop
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.208
1.265
Voor de mensen die kijken naar de line ups van RaR/RiP/Novarock en denken dat

Is al meerdere malen gezegd maar Green Day is uitgesloten vanwege UK shows tijdens Graspop
Donderdag had nog mogelijk geweest. UK tour begint pas op vrijdag. Vandaar mijn nachtmerrievisoen. Probleem zou zijn dat ze dan teveel dagen na elkaar spelen, ze lijken maar 2 of max 3 (weet niet meer van buiten) shows te doen vlak na elkaar
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.473
3.045
En dat concert was gecancelled?
(Ik was toen 6 jaar)




Als het trouwens over speciale dingen gaat. Ik heb ook een Powerwolf t-shirt van de tour van 2020. Die uiteraard niet door ging. Maar op voorhand gekocht online. Daarna ook nog het correcte tour t-shirt gekocht maar het "foute" heb ik ook nog.
Nee, dat concert was niet gecanceld. Maar daar gaat het ook niet om. Ik bedoelde te zeggen dat een speciaal shirt voor een concert totaal niet belangrijk is voor een band om wel of niet een concert te plannen
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.208
1.265
Nee, dat concert was niet gecanceld. Maar daar gaat het ook niet om. Ik bedoelde te zeggen dat een speciaal shirt voor een concert totaal niet belangrijk is voor een band om wel of niet een concert te plannen
Ah op die manier. Mjah ik persoonlijk zou het raar vinden, dat ze wel op Graspop spelen maar dat het niet op de tour t-shirt staat. Maar het kan uiteindelijk inderdaad wel. Eigenlijk ergens hoop ik het wel (want Metallica) maar anderszijds is het inderdaad te hopen dat het geen lastig volk met zich meebrengt.

Nice trouwens, ik zag Sepultura dit jaar op Dynamo nog (op Alcatraz heb ik gekozen voor een clashende band).
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.208
1.265
Zouden dit allemaal kanshebbers zijn voor GMM of juist niet?
Misschien. Ik hoop op bv Pretty Maids maar staan ook al op Copenhell. Op 5 dagen tijd Spanje -Belgie - Denemarken is op zich wel mogelijk denk ik natuurlijk.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.473
3.045
Ah op die manier. Mjah ik persoonlijk zou het raar vinden, dat ze wel op Graspop spelen maar dat het niet op de tour t-shirt staat. Maar het kan uiteindelijk inderdaad wel. Eigenlijk ergens hoop ik het wel (want Metallica) maar anderszijds is het inderdaad te hopen dat het geen lastig volk met zich meebrengt.

Nice trouwens, ik zag Sepultura dit jaar op Dynamo nog (op Alcatraz heb ik gekozen voor een clashende band).
Ja, sorry. Ik ben afgehaakt nadat Max bij Sepultura vertrok. Misschien niet terecht maar met het vertrek van Max stopte Sepultura voor mij
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
362
523
Last year I watched BMTH on Nova Rock and it was the best show of the festival.

Right now I finished their show from RAR this year and I see production is better and I think from next year to the end of their careers, they are headliners. I think they won’t accept lower positions.

So GMM bring those assholes to main stage next year!!!


3ce17b83-f909-4c7d-b261-4ecddfcced87.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.345
3.973
Ja, sorry. Ik ben afgehaakt nadat Max bij Sepultura vertrok. Misschien niet terecht maar met het vertrek van Max stopte Sepultura voor mij
Same. Hoewel Derrick wel een betere zanger en persoon is.

Mocht het restant van Sepultura anno Chaos AD/Roots ooit toch een reünie tour doen dan zijn ze op alle metalfestivals headliner.
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.473
3.045
Same. Hoewel Derrick wel een betere zanger en persoon is.

Mocht het restant van Sepultura anno Chaos AD/Roots ooit toch een reünie tour doen dan zijn ze op alle metalfestivals headliner.
Eens. Ik denk ook dat Derrick de betere zanger is. Maar Sepultura was denk ik mijn gateway band naar de zwaardere metal.
Dus zonder Max was het gewoon anders.
En daarbij was het optreden op Donington 96 wel een heel speciale. Max die naar de VS was omdat zijn stiefzoon was overleden en de band die dan speelt met gastzangers en Andreas Kisser op zang. Plus 2 minutes of silence op Donington. 70.000 mensen die 2 minuten stil zijn. Krijg nog kippenvel als ik er aan terug denk
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Moniek, saurus en won666

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.345
3.973
Die shows op Pinkpop en Werchter (toen mijn favoriete muziek nog populair was) zal ik nooit meer vergeten.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.208
1.265
Ik had five finger death lunch op de posters van andere festivals verwacht. Touren dus enkel met Metallica mee?
Het is niet gezegd dat alle data al bekend zijn. Kan altijd nog wat bijkomen


Juist een mail gehad van de Newsletter van Steel Panther voor hun Nova Rock announcement. En ze melden dat er nog Europese data worden toegevoegd. Daar zal Graspop wel bij zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken