Graspop Metal Meeting 2024

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
374
686
Vandaag is de dag dat we een keer niet elkaars voorkeuren, headline wensen undercard hates en droom debuts gaan bashen
en er een pagina lange discussie over gaan voeren.

en,... Vandaag is het ook ( en doe het om de verwachtingen te temperen ) NIET de dag dat we iets horen vanuit het GMM kamp

Maar vandaag is het

Woensdag
Halverwege de week
Regenachtig
en leuke dag om gezellig te kletsen over vorig jaar
en wellicht een weekend kaartje van mij te kopen voor Rockcircus voor een paar tientjes
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Nietje

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
321
662
Één of ander redelijk lokaal festivalletje in Zuid-Frankrijk (van 3 - 7 juli) heeft Alice Cooper staan. Ik moest best wel een beetje gniffelen want het is een beetje een festival van gehalte North Sea Jazz. En daar staat dan ''shock-rocker'' Alice.

Niet dat ik er wat aan vind, maar ik zal Alice met wat zwarte schmink alvast noteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slyder73x

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.066
8.178
Één of ander redelijk lokaal festivalletje in Zuid-Frankrijk (van 3 - 7 juli) heeft Alice Cooper staan. Ik moest best wel een beetje gniffelen want het is een beetje een festival van gehalte North Sea Jazz. En daar staat dan ''shock-rocker'' Alice.

Niet dat ik er wat aan vind, maar ik zal Alice met wat zwarte schmink alvast noteren.

Staan ook op Sweden Rock, dus zal er inderdaad ook hier staan
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
321
662
Voor de wat meer obscure bands: Steelfest lijstje tot nu toe.
394075595_120200552497820033_1697891272297071289_n.jpg


Vader staat maar klein vernoemd maar die mogen van mij toch wel in de Marquee komen rammelen hoor.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Niet alleen jouw mening misschien, maar het is wel jouw mening. Mijn mening: 2023 was top, headliners vrijdag-zaterdag waren absurd goed. Reken Pantera ook tot een headliner, vond van de 5 Slipknot de minste. En dat zegt ook wel wat.

Wat maakte 2018 dan zo bijzonder volgens jou? Stonden leuke bands hoor, maar ook veel ‘huisbands’. 2023 had Gojira, Machine Head en Pantera als bijzondere headliners (voor het eerst headliner, voor het eerst in lange tijd weer op EU festival, voor het eerst in 20 jaar weer actief). 2018 had GnR die voor het eerst weer samen waren gekomen. Wat was er nog meer uitzonderlijk aan 2018?
2018 was bijzonder door:..
De GNR reunie (een van de duurste acts en was dat jaar in principe een nieuwe act)

Iron Maiden is ook een grote naam en mag dan vaker komen, ze komen altijd met een enorme show.

2018 was de eerste 4 dagen editie met enorm veel "voormalige en nieuwe" headliners/ hoogtepunten (12 stuks: Maiden, Ozzy, Priest, GNR, Volbeat, A7x, PWD, Ghost, Megadeth, Marilyn Manson, limp bizkit, APC).
APC, ayreon en Escimo callboy stonden er voor het eerst..volgens dit forum niet de minsten.

De undercard was ook niet de minste met Rise Against, BFMV, Johnatan Davis, Iced Earth, Hollywood Vampires (alice en co), Kreator, Bodycount, Messuggah, Bloodbath, Powerwolf, KSE, Arch Enemy, Billy Talent..stuk voor stuk grote gevestigde namen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Corey Taylor first festival announcement, Rock For People

Ik zie Pendulum Live in die lijst staan.
Gezien we Bloody Beetroots paar jaar geleden hebben gehad en die tent vol stond, laat hun ook maar komen please!
Pendulum zou wel echt een mooie boeking zijn!
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.265
1.342
Ook Parkway Drive en Bring Me The Horizon op RFP. En nog enkele kanshebbers zoals Neck Deep en La Dispute
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.448
6.858
Bring me the horizon
Corey Taylor
Alpha wolf
Crystal lake
Shadow of intent
Neck deep
En guilty pleasure Avril Lavigne mogen voor mijn part allemaal overkomen
Bekijk bijlage 6771
Avril Lavigne lijkt me een duidelijke Werchter naam. Ook Corey Taylor zie ik nog wel eens die kant op gaan, maar kan beide.

Ik ben wel benieuwd wat pendulum gaat doen. Ik zie meerdere hier die zeggen kom maar door net als Bloody beetroots. Maar Pendulum is wel meer een ander genre (drummnbass) dan Graspop. Live fantastisch en megahard, maar wel anders hard. Is dit trouwens een dj set of live?
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.454
8.061
Doe mij ook maar een late night special van Pendulum eigenlijk!

En veel solofrontmannen dit keer met Bruce en Corey. Beide een late middag mainstage spot 'ben ik bang'.
Ja, maar er staan er ieder jaar wel een aantal naar mijn idee
Myles Kennedy, British Lion, Glenn Hughes plays deep purple, Dirkschneider, Michael Schenker, Jonathan Davis, Phil Campbell, Tremonti, Tom Morello
en dan ben ik er nog een hele zooi vergeten waarschijnlijk
al zullen Corey Taylor en Bruce Dickinson misschien wel wat hogere spots in nemen, zullen wel een tikkie te groot zijn voor de metaldome bijvoorbeeld. maar middag mainstage lijkt me prima.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.454
8.061
Avril Lavigne lijkt me een duidelijke Werchter naam. Ook Corey Taylor zie ik nog wel eens die kant op gaan, maar kan beide.

Ik ben wel benieuwd wat pendulum gaat doen. Ik zie meerdere hier die zeggen kom maar door net als Bloody beetroots. Maar Pendulum is wel meer een ander genre (drummnbass) dan Graspop. Live fantastisch en megahard, maar wel anders hard. Is dit trouwens een dj set of live?
over Avril Lavigne ben ik het met je eens, maar Corey Taylor lijkt me toch logischer op Graspop. heb het idee dat hij daar meer publiek zal trekken
al is Werchter ook wel mogelijk ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken