Graspop Metal Meeting 2024

Ja dat blijft ook gek, nu twee editie's op rij echt een ruk afsluiter van het festival gehad op de main. Vorig jaar Sabaton volgensmij? Dat kan nog iets hebben, maar is totaal niet mijn smaak, maar idd Def Leppard is echt gewoon ruk vergeleken met de hoogtepunten die we krijgen op donderdag t/m zaterdag op de headliner spots. Ik verwacht geen eindshow a la dance festivals, maar iets meer dan wat lauwe rolatormetal/rock mag wel.

Overigens totaal eens wat betreft line-up van 2023, daar zaten zo veel pareltjes tussen!
Was je wel bij die show van sabaton? Sabaton 2022 in mijn ogen één van de beste festival afsluitende shows die Graspop ooit heeft gehad, de band had een ontzettend uitgebreide show met flamenwerpers, andere pyro, vuurwerk etc etc.
Het kan je ding niet zijn, maar die editie was wel in stijl afgesloten.

Was je wel bij die show van sabaton? Sabaton 2022 in mijn ogen één van de beste festival afsluitende shows die Graspop ooit heeft gehad, de band had een ontzettend uitgebreide show met flamenwerpers, andere pyro, vuurwerk etc etc.
Het kan je ding niet zijn, maar die editie was wel in stijl afgesloten.
flamenwerpers

vlammenthrowers

episode 15 legends of bikini bottom: the monster who came to bikini bottom GIF by SpongeBob SquarePants

Ja dat blijft ook gek, nu twee editie's op rij echt een ruk afsluiter van het festival gehad op de main. Vorig jaar Sabaton volgensmij? Dat kan nog iets hebben, maar is totaal niet mijn smaak, maar idd Def Leppard is echt gewoon ruk vergeleken met de hoogtepunten die we krijgen op donderdag t/m zaterdag op de headliner spots. Ik verwacht geen eindshow a la dance festivals, maar iets meer dan wat lauwe rolatormetal/rock mag wel.

Overigens totaal eens wat betreft line-up van 2023, daar zaten zo veel pareltjes tussen!
Daar heb ik geen probleem mee. Na 4 dagen Graspop ben ik toch doodop en ben ik blij dat ik op tijd naar huis kan.

• Leuk
Waarderingen: Moniek en MarcoReusel
Komop jongens zo moeilijk is het niet
Augustus festivals post je in het Alcatraz topic
Juni/Begin Juli festivals in het Graspop topic
ik denk niet dat het zo zwart wit moet zijn er zijn al augustus fesitvals die bijv rotting christ hebben aangekondigd, waarvan wij dus weten dat het op graspop komt. Ook vorige jaren waren er zeker tussen augustus fesitvals en graspop toch wat bands kreator en eluveiti bijvoorbeeld afgelopen editie. Dus ja kans op alcatraz is groter maar om meteen augustus festival aankondigen te bannen hier uit geeft wel een vertekend beeld

ik denk niet dat het zo zwart wit moet zijn er zijn al augustus fesitvals die bijv rotting christ hebben aangekondigd, waarvan wij dus weten dat het op graspop komt. Ook vorige jaren waren er zeker tussen augustus fesitvals en graspop toch wat bands kreator en eluveiti bijvoorbeeld afgelopen editie. Dus ja kans op alcatraz is groter maar om meteen augustus festival aankondigen te bannen hier uit geeft wel een vertekend beeld
In Flames stond bijvoorbeeld zowel op Graspop als Dynamo
Zat bijna 2 maanden tussen.
Vooral Europese bands die niet bepaald altijd touren, maar gewoon graag spelen kun je in gedachten houden. Zoals je nu idd ook ziet met RC.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en won666
Dat vind ik nou juist het bijzondere aan de 2023 editie, dat zoveel mensen met uiteenlopende smaken Graspop 2023 de beste line-up ooit vonden. Ook de artiesten hebben de verwachtingen waargemaakt of zelfs overtroffen.
Dat is lang niet altijd het geval hoor. Wij gaan al jaren met een grote groep die behoorlijk varieert qua leeftijd.
van de 28 waren er 2 die het wel mee vobden vallen. Vooral de headliners vonden we tegenvallen. GNR en MC waren niet goed bij stem. Def leppard en Gojira wel, maar zijn dat nu headliners?
Ghost en Machinehead waren wel oke.

Ik kan wel betere jaren noemen hoor.

Ik denk zelf wel 75/25. Anno 2024 zie ik Dropkick Murphys niet zo snel meer naar Rock Werchter trekken, terwijl Graspop dit soort bands (en ook Alestorm, Flogging Molly, Three Days Grace, The Offspring) vaker en vaker zal boeken. Ik vermoed dat Blink-182 en eventueel Kaiser Chiefs ook langzaam van Rock Werchter richting de main stages van Graspop zullen worden overgeheveld.

Je kunt het ermee eens zijn of het een duidelijke verkeerde afslag vinden, maar ik merk toch echt dat het hiernaartoe aan het groeien is. Voor mij zou het wel vrij welkom zijn want ik heb wel wat behoefte aan afwisseling op de main stages tussen de rollatorrock en metalcore waarvan ik vrij zeker weet dat de tweede groep een nog veel grotere toevlucht zal maken de komende jaren op de hogere plekken van de Main Stages.
Wel benieuwd waarom je Dropkick Murphy’s niet meer naar Werchter ziet trekken? Kunnen imo op beiden staan. Stonden er in 2017 nog. In de Werchter line-up van de laatste jaren zouden ze ook zo kunnen staan.

Flogging Molly zie ik juist niet op Graspop staan en wel op RW.

Wel benieuwd waarom je Dropkick Murphy’s niet meer naar Werchter ziet trekken? Kunnen imo op beiden staan. Stonden er in 2017 nog. In de Werchter line-up van de laatste jaren zouden ze ook zo kunnen staan.

Flogging Molly zie ik juist niet op Graspop staan en wel op RW.
flogging molly zit in augustus in europa en is dus alcatraz, lokerse feesten of pukkelpop

Dat is lang niet altijd het geval hoor. Wij gaan al jaren met een grote groep die behoorlijk varieert qua leeftijd.
van de 28 waren er 2 die het wel mee vobden vallen. Vooral de headliners vonden we tegenvallen. GNR en MC waren niet goed bij stem. Def leppard en Gojira wel, maar zijn dat nu headliners?
Ghost en Machinehead waren wel oke.

Ik kan wel betere jaren noemen hoor.
Je lijkt in mijn eerste bericht te lezen dat ik het over iedereen heb, ik zeg enkel dat veel mensen het de beste line-up ooit vonden. Dat 2 van de 28 uit jouw groep het mee vonden vallen (en de rest vond het dus wel goed maak ik daaruit op) onderschrijft dat.
Smaken verschillen en je hoeft de muziek niet goed te vinden, maar ik vraag mij af of je er wel bij was als je nog steeds denkt dat Gojira geen headlinerspot waardig is.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ja dat blijft ook gek, nu twee editie's op rij echt een ruk afsluiter van het festival gehad op de main. Vorig jaar Sabaton volgensmij? Dat kan nog iets hebben, maar is totaal niet mijn smaak, maar idd Def Leppard is echt gewoon ruk vergeleken met de hoogtepunten die we krijgen op donderdag t/m zaterdag op de headliner spots.
Dus 2 grote namen. Een rockband en een powermetalband vind je niks?
Wat zou jw dan wel als afsluiter willen zien, want rock en metal is toch de basis van het festival.
Dat vind ik nou juist het bijzondere aan de 2023 editie, dat zoveel mensen met uiteenlopende smaken Graspop 2023 de beste line-up ooit vonden. Ook de artiesten hebben de verwachtingen waargemaakt of zelfs overtroffen.
2023 was verre van het beste jaar. En dat is niet alleen mijn bescheiden mening.

2018 was een topjaar, 2017 niet het sterkste jaar maar Rammstein was natuurlijk uniek, 2016, 2012 waren erg sterk.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Dus 2 grote namen. Een rockband en een powermetalband vind je niks?
Wat zou jw dan wel als afsluiter willen zien, want rock en metal is toch de basis van het festival.

2023 was verre van het beste jaar. En dat is niet alleen mijn bescheiden mening.

2018 was een topjaar, 2017 niet het sterkste jaar maar Rammstein was natuurlijk uniek, 2016, 2012 waren erg sterk.

2014 ook sterk, A7x, slayer, black sabbath, megadeth, opeth, rob zombie, trivium

Gelukkig is het erg subjectief welke line up het beste was, anders worden bepaalde edities/headliners wel erg druk
Voor mij was 2023 ook de beste line up die ze ooit hebben gehad

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread